1024XMS C2 of 2048 value select ?

Pagina: 1
Acties:

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Tweakers,
Waar doe ik verstandig aan, 2x 512 corsair XMS in mijn systeem te plaatsen of 2x 1024 value select?

de toepassingen waar ik de PC voornamenlijk voor gebruik is office doeleinden en filmbewerking
(geen games)

Ik hou wel van supersnel maar ga niet overklokken (liever stabiel en stil)

Systeem:
Asus A8V de Luxe
A64 3200+
2x 256XMC C2 (welke vervangen gaan worden)
GF3 TI
2x raptor 36gb @ raid0
1x 80gb maxtor
nec 3500
DVD
350W Enermax

Ik heb al rondgezocht op GOT en Google, maar zonder tevreden resultaat (wel met minder geheugen en niet met A64 welke veel profijt heeft van lage timings)

dus 2 GB en hoge timings of 1gb en lage timings....

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
denk dat voor jou doeleinden 1GB aan geheugen wel genoeg is. Neem dan het cas2 mem.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1GB is zeker genoeg, je videokaart wordt (of is) de bottleneck.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik weet niet wat het prijsverschil is? Maar beter te veel geheugen wat één tandje minder strak afgesteld is dan te weinig snel geheugen. Prestatieverschillen tussen het spul is in de praktijk verwaarloosbaar, dus waarom overweeg je niet optie drie (mocht 2GB echt niet nodig zijn): 1GB Value select geheugen? :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• vierkant228
RoD schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:40:
1GB is zeker genoeg, je videokaart wordt (of is) de bottleneck.
Wat heeft de videokaart voor belang bij video renderen en montage ? (ik game nooit)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vierkant228 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:53:
[...]

Wat heeft de videokaart voor belang bij video renderen en montage ? (ik game nooit)
Woeps.

Ik moet beter lezen. |:(
Blijf er toch bij dat 1GB genoeg is :)

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Mij lijkt dat voor videobewerking een flinke hoeveelheid geheugen toch wel nuttig is.
Dus ik zou voor 2x 1gb gaan.

Last.fm

• vierkant228
Abbadon schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:52:
Ik weet niet wat het prijsverschil is? Maar beter te veel geheugen wat één tandje minder strak afgesteld is dan te weinig snel geheugen. Prestatieverschillen tussen het spul is in de praktijk verwaarloosbaar, dus waarom overweeg je niet optie drie (mocht 2GB echt niet nodig zijn): 1GB Value select geheugen? :)
Ik heb nu ook C2 geheugen, indien van 512 naar 1024 met lagere timings merk ik dan geen prestatieverschil? (op gevoel bedoel ik, niet bench progs)

Met mijn vorrig moederbord (A7N8X met 2600+@3400+) merkte ik behoorlijk het verschil tussen corsair en latjes om de hoek (in dit geval geen verdubbeling van geheugen, alleen timings)

Verwijderd

nee daar werk je niets van, ( of je moet het verschil van 0.0025 seconden kunnen waarnemen). Ik heb er hier 2x 512mb ram cl3 Dane elec inzitten (lekker goedkoop :)) en het loopt allemaal prima, cas latencies zijn alleen belangrijk bij overklokken, met cl3 ram kun je niet zover meer overklokken, want je kunt niet nog lossere timings instellen, met CL2 ram kun je nog naar 2.5 of 3, zodat je een hogere klok kunt draaien.

dus als je niet gaat overklokken, kun je er het beste cl3 Dane elec instoppen, heel goedkoop en een heel goed merk.

Verwijderd

ga voor de 2 gig
da geheuge kan gemakkelijk op strakke timings draaien dus
btw video bewerking is gemakkelijk als ge 2 gig hebt en daarvan 1 gig ramdrive maakt (overdracht tot 4gig/sec) 1 gig is echt te weinig voor video bewerking

• vierkant228
Is dus duidelijk, ik haal value select 2GB, kan ik voorlopig weer vooruit
mijn dank is groot
Pagina: 1