[php] client refresh door server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

om een I/O module aan te sturen gebruik ik een stukje visual basic dat ik opstart met command line parameters. Om internet controle hierover te hebben draai ik een apache server met php.
Ik kan nu de uitgangen aansturen en de status van de uitgangen inlezen. Ik zou echter willen dat ik bvb op 1 pc de uitgangen aanstuur, en de status ervan op alle ingelogde pc zie veranderen. Ik zou dus een soort van refresh commando moeten geven vanuit de server. Is dit mogelijk?
Thanx
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Vanuit PHP dit commando sturen is voor zover ik weet onmogelijk. Wat je als workaround zou kunnen gebruiken is een stukje javascript dat je laat genereren door je server. Op de clients laat je ze om de x minuten automatisch refreshen (kan ook in een hidden iframe oid) om het scriptje op te halen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:58:
Hallo,

om een I/O module aan te sturen gebruik ik een stukje visual basic dat ik opstart met command line parameters. Om internet controle hierover te hebben draai ik een apache server met php.
Ik kan nu de uitgangen aansturen en de status van de uitgangen inlezen. Ik zou echter willen dat ik bvb op 1 pc de uitgangen aanstuur, en de status ervan op alle ingelogde pc zie veranderen. Ik zou dus een soort van refresh commando moeten geven vanuit de server. Is dit mogelijk?
Thanx
.
En periodiek refreshen, is dat geen optie? meta tagje erin zetten :)

Anders is het niet mogelijk, als een pagina geladen is, is that it :)