Geen fans...

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik irriteer me altijd mateloos aan het gruis van mijn PC, en aangezien ik een Geforce Clssic heb en een Katmai 500Mhz zit er niet veel OC potentaal in mijn PC, ik verlang dat ook niet echt, aangezien internetten proriteit 1 is en ik geen 1st person shooters meer speel... (Ik heb een hele hardnekkige AQ2 & UT kater, d.w.z. ik heb vooral AQ2 heel lang gespeeld totdat ik alles gezien had en niks meer in andere 1st person shooters zag)...

Vanmiddag zit ik dus bij een vriend, en ontdek dus dat hij een oude 386, die haast geen hitte produceert, fanloos heeft staan, dus ik vraag, zet m eens aan, en ooooh, wat is ie mooi stil..., alleen wel jammer van de kabalige HD...

Mijn vraag is dus nu, is het mogelijk door openingen onder aan mijn (zich laag bij de vloer bevindende) PC te maken, en ook boven, en dan alle fans eruit te slopen, en dan maar te vertrouwen op het schoorsteen principe, of zal dit absoluut tot gevolg hebben dat er iets zal smelten?

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

probeer het uit >:)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• XElD
dat ga ik ook wel doen waarschijnlijk, maar ik vraag eerst ff rond naar eventueele ervaringen...

Verwijderd

hang er dan wel ff een webcam bij

wil dat wel es zien, smeltende processor ;)

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

Ga je ook de koeler van je Processor eraf halen?

zo niet ga je gang zou ik zeggen, en meschien je voeding openslopen en de fan daarvan op een lager voltage zetten voor minder geluid

-

• XElD
nee, ik ga proberen te vertrouwen op het schoorsteen principe, en dus helemaal geen fans, of gewoon de huidige 5 fans...

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

Ikzelf ben vanplan om ook alle fan eruit te halen behalve de voeding (lagere voltage dat wel) en over te stappen op watercoeling. Met de radiator in de garage met 2 fans. Mischien hoeft dat zelfs niet het is daar toch altijd zo koud.

-

• XElD
Hmmm, waterkoeling en dat soort zaken, kost allemaal weer een hoop geld, denk dat ik het gewoon maar probeer, eventueel koop ik dan nog wat termo diodeŽs en knutsel ik wat in elkaar wat de pc uit of eventuele fans aan kan schakelen...

• XElD
Hmmm, waterkoeling en dat soort zaken, kost allemaal weer een hoop geld, denk dat ik het gewoon maar probeer, eventueel koop ik dan nog wat termo diodeŽs en knutsel ik wat in elkaar wat de pc uit of eventuele fans aan kan schakelen...

• XElD

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

3x? :P:P

Wat je kan doen is bijv de bodem grotendeels uit je kast knippen, en in de bovenkant een 12cm fan op 7 volt laten draaien. Die hoor je dan echt niet. Probeer een groot koelblok te regelen dat op je proc past, ik heb hier een compaq staan (op werk) die op de PIII-700 ook alleen een groot koelblok heeft.

De voedingsfan kan je ook op lager voltage laten draaien.

Succes!

Verwijderd

Lijkt me een goed idee om gewoon die fan op de proc op heel weinig volt te zetten

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 15:06

admiral866

The King Personality Disorder

ik heb ook wel es zitten kloten met de fans.
op een gegeven moment deed de cpu-fan het niet meer.
Dat had ik niet door. En ineens knalde m'n computer uit.
uh oh.
Ik voel aan de processor. auw da's heet :)

Na een keer de stekker eruit gehaalt te hebben, deed ie het weer. ppfff.

Ik kijk ff in bios, en jahoor 98 graden.
hehe, lucky me

Verwijderd

Ik heb een oude P200 draaien (als servertje)in een hele grote server kast van siemens. cpu fan op 7v en de voedingsfan van 12cm naar 8cm veranderd (ook op 7 volt). Nu hoor ik alleen die klote HD opspinnen en draaien (kan helaas niet met minder voltage :) )
Draait nog steeds (uptime van 2 maanden) en voeding nog steeds niet warm. Is wel een 600 Watt voeding >:) !!

Verwijderd

Eeehmm...ik zou de cpu en de geforce fans laten zitten,
want die gaan best wel snel dood zonder frisse lucht.
Als je het echt wilt doen, ga dan eerst es stevig downclocken.
P III 333 (5x66) :)

Verwijderd

Je zou de fans met heatsink kunnen vervangen door hele grote heatsinks om de hitte kwijt te raken. Hoe groter het oppervlak van de heatsink deste meer warmte er wordt afgestaan. Dat worden dus hele grote heatsinks >:)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

'k zet vandeweek ook m'n cpu-fan es ff stil... kijken wat ie dan doet... MBM5 houdt de boel toch wel wat in de gaten niet? en hij wordt nu 34 graden stressed... Kan nix misgaan toch?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

goed.. heb 't us ff geprobeerd... cpu wordt nog geen 45 graden bij het afspelen van winamp met een zware visuele plugin... maar ach.. heb nu toch een nieuwe Spire: je hoort bijna geen verschil tussen aan en uit...
'k heb het voltage van de cpu omlaag gezet naar 1,425 volt... dan wordt ie met actieve fan maximaal 32/33 graden... na een paar uurtjes quake of ut... toch netjes nietwaar?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Ik heb een Antec SX830 kast, in het power supply zit een smart fan die langzamer gaat draaien naarmate het koeler wordt. Daarnaast draaien de 4 case fans en de CPU fan op 7V. De case fans zijn Panaflo L1A's, die zijn 19dB op 12V, ik heb geen idee hoeveel herrie ze maken op 7V, maar ik hoor in ieder geval niks. Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/freak4.gif

Het enige geluid dat ik eigenlijk nog hoor is van mijn IBM 75GXP hard disk en dat is niet veel kan ik je vertellen.

Het probleem is dat je een Katmai CPU hebt (.25 micron) die meer warmte genereert dan bijvoorbeeld een Coppermine. Als je toch voor een passieve heatsink wil gaan, neem dan iets groots met veel oppervlak, zoals bijvoorbeeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinetour.net/ram/dellheatsink2.jpg

Verwijderd

Bestaan er ook zo'n dingen voor een voeding? Ik ben van plan om een 486 server in de woonkamer te zetten (verborgen, uiteraard :) ), maar die oude voedingen kunnen van tijd wel veel lawaai maken.
Pagina: 1