Toon posts:

Moederbord Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik gisteren al mijn vraag stelde zit ik vandaag ineens op een andere pc. Want mijn nieuwe heeft de geest gegeven volgens mij ligt het aan het ASUS A8V Deluxe mobo. Als ik de pc aanzetten gebeurt er verder niks alleen koelers beginnen te draaien en het lichtje op het mobo. Hij laad verder niks schakelt de monitor niet aan heb al een andere voeding eraan gehad. Dus mag ik er dan van uitgaan dat het mobo kapot is?? Verder heb ik ook alles eruit gehaalt geheugen videokaart daar ligt het dus niet aan ook geeft die geen pieptoon als ik die dingen eruit haal.

Greetz

Verwijderd

bios-reset kan je ook ff proberen voordat je de vervelende conclusie moet trekken dat je je mobo moet RMA'en.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Als je echt de voedig gewisseld hebt, geheugen en videokaart eruit gehad hebt. En nix piept of doet iets dan alleen aangaan kan je er wel op rekenen dat het je moederbord.

Wat je nog wel kan proberen, reset je CMOS. Kijk in je moboboekje waar die jumper zit (meestal in de buurt van je bios chip)

Zet deze jumper om (stroom eraf) druk aanknop in. Er gebeurt nu nix, zet jumper terug. Als er nu nogsteeds niks gebeurt is ie echt dood..

Succes

Edit: leuk.. net te laat:P

[ Voor 4% gewijzigd door Maxxi op 16-04-2005 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
LOL allemaal al gedaan die is dus echt kaduuk ik ruik nu ook aan em en hij stinkt naar verbrand kan dat?:P

Verwijderd

Ik had laatst ook zoiets, zou alleen niet weten welk mobo het was (wel een ASUS). Ik was gewend alleen de 12V stekker aan te sluiten, maar je moet twee stekkers vanaf je voeding op je mobo aansluiten (ook die kleine vierkante).

(sorry voor het niet weten van de benamingen :))

edit: ok bij die geur zou ik maar niet proberen twee stekkers d'rin te prikken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik allemaal wel hoor kweet wel hoe ik een pctje in elkaar moet zette:P dus dat is niet zo het probleem maar kad ook al last van uitvallers en al dat gedoe dus zal waarschijnlijk wel het moederbordje zijn maja heb nog garantie

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gaan er ook D-ledjes branden? en zo ja, wat "zeggen" die?

Verwijderd

Topicstarter
Zit er maar eentje op en dat is alleen dat er stroom op staat
Pagina: 1