Hier een Celeron "D" 320. Standaard budget systeem met 256MB RAM, onboard video.
MSI moederbord met SiS 661FX chipset (zelfde chipset als TS heeft)
Het systeem haalt, na een verse installatie 100 seconden met PiFast!.
Klikbaar
Hier hetzelfde Celeron "D" 320 systeem maar dan op 3,6GHz.
Simpelweg de FSB op 200MHz gezet i.p.v. 133MHz.
Nu kwam de PC heel wat beter uit de bus. Nl. een score van 70 Seconden. 30 Seconden winst is niet niks
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke Celeron "D" 320 op 3,6GHz kan lopen met het standaard voltage. Echter vermoed ik dat 3,6GHz zeker haalbaar is indien je een klein beetje extra voltage bijvoegd.
Dit MSI bord kan dat niet, misschien heeft jouw ASRock wél een overclock optie
Al met al is de Celeron "D" 320 een hele leuke budget processor. Zeker als je 'm op 3,6GHz kunt laten lopen. Installeer wel voor de zekerheid een casefan, dan kan de warmte beter weg
@SCSIBeest
Ik heb gezegd dat een Celeron 'C' gewoonweg traag is, dat is 'ie ook. Een Duron 1400MHz is veel beter dan een Celeron 'C' op 2,4GHz
Dat jij geen AMD Duron aan wil raden snap ik niet. Oké, de processor is momenteel flink aan het verouderen maar dat maakt de AMD Duron niet ineens slecht.
Dat de processoren kwalitatief slecht is is nl. absoluut niet waar. Als dat écht zo was had ik iig geen AMD Duron 1800MHz hier naast mij staan.
Als AMD processoren écht slecht waren had AMD allang niet meer bestaan...
En dat ik appels met peren vergelijk is niet waar. Ik wil gewoon duidelijk maken dat die Celeron "C" echt slecht presteert. De vergelijking met de AMD Duron is een hele goede. De Duron is met 1GHz minder nog steeds sneller !.
De Celeron "D" is daarentegen een stuk beter. Daar kan de AMD Duron qua prestaties niet tegenop. Ik heb ook helemaal niet gezegd dat de Celeron "D" slecht is, integendeel zelfs. Ik ben nl. best positief over de Celeron "D"
Ik kan het gewoon niet hebben dat iemand zegt dat ik zit te flamen terwijl dat
niet zo is. Eigenlijk zat jij te flamen omdat je vertelde dat je het aanraden van een AMD Duron te ver vindt gaan. M.a.w., je wil geen enkele AMD Athlon, AMD Athlon XP, AMD Duron, AMD Sempron (T/m 3000+) aanraden... (o.a. vanwege de 'die' die "kwetsbaar" is.)
De topicstarter doet er gewoon goed aan om een Celeron "D" te kopen met een geheugenmodule van 512MB. Een extra videokaart is voor gamen ook niet overbodig.
Ik ben geen AMD of Intel fanboy. Ik wil gewoon het beste hebben dat ik op het moment kan krijgen. Als de Celeron "D" 20% lager presteerde en 20% duurder was had ik de T.S. geen Celeron "D" aangeraden.
Als ik nu een PC zou kopen zou ik voor de AMD Athlon 64 gaan. Als Intel een processor had die 5% sneller/beter en 5% goedkoper was had ik Intel genomen...
[
Voor 72% gewijzigd door
Thandor op 16-04-2005 18:59
]