Toon posts:

Linksys WET11v2 will niet op switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Om mijn met mijn LAN hier te kunnen internetten (internet zit op AP) heb ik een WET11v2 (wireless ethernet bridge) gekocht. Dit apparaatje werkt perfect, mits je hem direct op een pc aan sluit; ik kan dan op die pc internetten ed.

Er zit een schakelaar op de WET11 met X en II (volgens handleiding moet hij voor direct op pc op X, en via hub/switch op II). Hij werkt ook inderdaad alleen op X bij direct op pc.

Om het internet te delen op de andere pc's op mijn LAN wil ik hem echter op een switch aansluiten. Die switch is een sweex (8 poorts). Als ik hem daarop aansluit gaat zowel op de WET11 als de switch het lampje branden; alleen is hij (en daarmee de AP en dus ook het internet) niet bereikbaar vanaf andere pc's op de switch.. Er is wel gewoon verbinding tussen de verschillende pc's die op de switch zitten.

Het gekke is dat in tegenstelling tot direct op een pc, bij het aansluiten op de switch het lampje gaat branden als de schakelaar op zowel X als II staat. Volgens mij komt het doordat elke poort op de switch zowel poort als uplink is.

Ik vraag me af of dat misschien ook het probleem is? Dat het misschien wel moet werken met een andere router? Die heb ik helaas niet, maar misschien dat iemand dit kan bevestigen; dan kan ik er eentje bestellen ;).

Bedankt alvast,
Tom

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
1. Sweex SUCKS! teministe als je langer dan 3 uur achter mekaar wil kunnen downloaden. Maar hier kom je wel achter.

2. Heb je het UTP kabeltje van de router in je Sweex Switch in de 8e poort gedaan? Dit is namelijk de uplink poort. En hier dus ook voor bedoelt. (8e als je van links naar rechts telt met de openingen naar je toe)

Verwijderd

Topicstarter
8e poort werkt wel ja :D. Jammer blijft alleen dat sweex vermeldt dat elke poort als uplink gebruikt kan worden.

Dat met dat downloaden ga ik zien ;). Sweex zakt iig weer wat in mijn achting..

Bedankt, topic mag dicht.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 15:30
Je kan ook elke poort als uplink gebruiken maar dan moet je de kabel, of in dit geval de aansluiting met de WL bridge crossen ( de X stand). Poort 8 is simpelweg al gecrossed, waardoor je een straight kabel kan gebruiken (de II stand).