Ik moet eerlijk zeggen dat je je nick een klein beetje eer aan doet met dit topic...
De complete website is dynamisch, waarom niet een aantal van de plaatjes?!
Wat heeft dat met al-dan-niet een goede website bouwen te maken? Er is content die veranderlijk is, die content kan derhalve ofwel elke X tijd opnieuw gegenereerd worden, elke keer dat er iets verandert of gewoon altijd on-the-fly gegenereerd. Bij dit plaatje (denk om caching) is het on-the-fly genereren domweg het handigst. Bovendien kunnen die gegevens niet vanuit de rml-code zelf on-the-fly gegenereerd worden, en is het dus noodzakelijk om het "extern" te doen. Vrijwel elke, zo niet alle, bruikbare "gegevens injectie"-methodes die ik ken werken niet in Lynx en Links, domweg omdat het ofwel met plaatjes ofwel met Javascript of een andere client-side oplossing moet.
al helemaal niet als ze een boodschap moeten overbrengen. Als zo'n plaatje misbaar is (en deze is misbaar), dan zet je het er gewoon niet neer. Dit is als een mooie flash animatie maken voor een site en er dan maar vanuitgaan dat mensen die het niet kunnen gebruiken de inhoud ergens anders vinden... Al is dat in dit geval wel zo, maar het is wel storend een url te zien - die bovendien niets doet, dus overbodig is - midden tussen een regel tekst.
Ik gok dat er minder dan 1% van de views met een tekstgebaseerde browser als Lynx en Links wordt gedaan, moeten we dan een
nuttig plaatje dat "misbaar" is dan maar gewoon weglaten omdat er anders een soort ongelijke behandeling is?? En we daarmee dus 99% van de kijkers een nuttig hulpmiddel ontzeggen.
De vergelijking met de flash animatie vind ik verder ook erg scheef, je doet nu net of al onze content onleesbaar is voor die 1% tekstbrowser gebruikers... Maar als die url je erg stoort wil ik er wel een alt-tag bijstoppen hoor, eentje die iets als "[plaatje met dynamisch gegenereerd getal]" roept ofzo... Heb je er net zo weinig aan, maar staat de url niet meer in je scherm.
Zeg eens eerlijk, hoevaak ben je van plan dat topic in een tekstgebaseerde browser te lezen? En hoeveel van die maximaal 1% van de andere bekijkers denk je, is geintereseerd in dat specifieke topic?