[mcafee AV] script negeren

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:03
Omdat ik met outlook expres werk, met meerdere identiteiten. Heb ik een script gemaakt om het opstarten te vermakkelijk. Dmv dat script vraagt hij elke keer als ik Outlook opstart welk identiteit er gebruikt moet worden....Script ziet er zo uit:

Set WshShell = WScript.CreateObject("Wscript.Shell")

'Clear the values from the registry
WshShell.RegWrite "HKCU\Identities\Last Username", ""
WshShell.RegWrite "HKCU\Identities\Last User ID", ""
WshShell.RegWrite "HKCU\Identities\Default User ID", ""
WshShell.RegWrite "HKCU\Identities\Start As", ""

'Launch Outlook Express
WSHShell.Run "Msimn.exe"

Van dit script heb ik dus een snelkoppeling gemaakt op mn bureablad, zodat ik met dit script
outlook express opstart, en daardoor elke keer het venster ' identiteiten' toont.
Echter mn virusscanner vindt dit niet zo'n goed idee... Hoe kan ik er voor zorgen dat mn virusscanner hier niet over begint te zeuren. Ik krijg elke keer de melding ' verdacht script aangetroffen' Dan kan ik kiezen voor script stoppen, en verder gaan.....Ik wil eigenlijk instellen dat hij dit script in het vervolg altijd accepteerd?? Hoe doe ik dit??? Tis trouwens Mcaffee 9.0

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beetje scanner heeft de optie om een exception op te geven...
Als dat niet in McAfee 9.0 zit weet ik genoeg ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Afgezien van de problemen met MCAfee, is het niet handiger om een andere e-mail client te gebruiken? Ik weet niet precies wat "identiteit" inhoudt voor Outlook Express (nooit mee gewerkt), maar als je verschillende e-mail adressen tegelijk wilt gebruiken, moet ik echt Thunderbird aanraden (kosten zijn hetzelfde).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Mich007
Outlook express staat geinstalleerd op de pc van mn ouders.
Zijn allebei niet zo'n ster met PC's (lees: absolute Noobs), dus wil geen
andere programma's installeren dan de standaard.

N.B.
Heb ondertussen wel de mogelijkheid gevonden om de functie 'script-stopper' helemaal
af te zetten, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling. Wil dus eigenlijk alleen dat mijn
virusscanner dat bepaalde script toelaat en de rest dus niet?

[ Voor 43% gewijzigd door Mich007 op 16-04-2005 15:51 ]

• Freee!!

Freee!!

Op zich inderdaad een redelijke reden om bij Outlook Express te blijven.

Gek idee: Is het niet mogelijk om dat script te compileren tot een .exe, analoog aan de oude batch-compilers onder DOS :? Dan houd je een programma over en dat moet in McAfee geaccepteerd kunnen worden.

Alternatief: Schakel over op een andere AV.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Mich007
Mr. Liu schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:58:
Alternatief: Schakel over op een andere AV.
Aangezien deze gratis is (via xs4all) wil ik deze graag toch blijven gebruiken. Heb niet veel zin om veel te investeren als je ook gratis (een behoorlijke) virusscanner kan gebruiken

• Freee!!

Freee!!

Mich007 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:22:
[...]
Aangezien deze gratis is (via xs4all) wil ik deze graag toch blijven gebruiken. Heb niet veel zin om veel te investeren als je ook gratis (een behoorlijke) virusscanner kan gebruiken
AVG van Grisoft is ook gratis en doet het in vergelijkingen minstens zo goed.

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 18:10
Mr. Liu schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:57:
[...]

AVG van Grisoft is ook gratis en doet het in vergelijkingen minstens zo goed.
Mooi verhaal, AVG is niet slecht maar om nu te zeggen dat hij minstens zo goed is als McAfee gaat wel erg ver. McAfee heeft 95%+ detectie, AVG rond de 78%, avast! is een beter alternatief met een detectie rond de 82%...

• Freee!!

Freee!!

Mijn ervaringen met McAfee en AVG zijn anders dan de door jou gepresenteerde cijfers. Met Avast heb ik geen ervaring en daar kan ik dus ook geen oordeel over uitspreken.

• Mich007
Avast heb ik eerst op deze machine gehad....Maar qua gebruiksgemak en betrouwbaarheid toch meer te spreken over McAffee.....Alleen moet ik dit dus nog even oplossen....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit, McAffee --> McAfee. Ook BV -> SA omdat de vraag gaat over de applicatie zelf en niet welke scanner. Daar is al een topic over in BV :+

Trouwens kunnen ze met de NL versie en een enkele keer doorbijten waarschijnlijk best wennen aan Thunderbird als OE helemaal niets meer doet. OE hebben ze ok geleerd.

Edit: Oeh. Bij verplaatsen vergeten SA aan te vinken is niet handig. Nu staat het wel in SA :+

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 17-04-2005 11:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik move em maar naar Software Algemeen, want onze prtutser admin lukt het niet. :+ O-)

Signature

Pagina: 1