WinXP Pro AthlonXP2600+ K7N2 Delta / Constante Reboot

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Hi,

Allereerst heb zo ook ik de Search danwel het PMG Beleid gelezen.
Om te beginnen mijn specs:

AMD AthlonXP 2600+
MSI K7N2 Delta
1024 MB Dual-DDR (2x512)
60GB Maxtor volgens mij
2x120GB Maxtor 7200rpm
Windows XP Proffesional

Mijn probleem:

Systeem werkte altijd prima, zelf samengesteld, ik heb een behoorlijke ATX kast met iets van ~10 aircoolers, die al reeds waren ingebouwd. Paar dagen geleden nog volledig geformateerd en alles was prima. Totdat ik vanochtend wakker werd en ik de computer aandeed. Hij starte op as usual maar tijdens het weergeven van het Windows Logo viel opeens de "spanning" eraf en bootte hij opnieuw op. Ik dacht hmm nogmaals proberen maar hij bootte telksn opnieuw op zonder een melding te geven. Gebeurd telkens voordat ik het Welkom Scherm zou zien.

Wat heb ik al geprobeerd:

Veilige modes / Last Known Working Configuration / ChkDsk dmv van Windows CD (geen error) / BootFix / Clear CMOS Jumper / IDE Controllers verwisseld.

Ik heb nu nog een paar opties afgaande van het PGM Beleid en het lijkt erop dat het een voedingsprobleem is. Echter bij PC Health status waren alle Voltages binnen normale marges dus Temparatuur en Voltages waren geen probleem. Ik heb geen backup voeding bij de hand om dat uit te proberen maar aangezien verder alles prima draait kan ik mezelf nog niet motiveren om er eentje te gaan kopen. Ik ben nu bezig met een format voor het geval het een virus probleem of iets dergelijks is (had nog geen virusscnner geinstalleerd vanwege format)

Enige suggesties? Komt dit bekend voor?
Alle hulp is welkom :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Als een format niet werkt dan kan het alsnog aan de voeding liggen. Probeer dus de PC op te starten met 1x512MB en met 1 (boot) hardeschijf.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

probeer eens een andere voeding te lenen van buurman of iets dergelijks,

• nudie
Update:

Geformateerd + WinXP Prof opnieuw geinstalleerd, alles ging prima geen problemen, en alles werkte weer. Rebooten ging goed nu ook. Alle programma's geinstalleerd en daarna Windows Update laten draaien, die had een reboot nodig nadat ie klaar was en POEF kreeg hetzelfde probleem weer.

....

Nu ben ik dus helemaal in de war. Want hij deed het prima na de reinstall, leek niks op een voeding probleem maar na die Windows Update (misschien toeval) wil die nu gewoon niet meer werken en ben ik weer terug bij 0.

Iemand enig idee? Want ik weet het niet meer.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Heb je ook drivers die bij Windows Update geinstalleerd? misschien dat daar dan een fout in zit en dat ie daarom steeds opnieuw opstart..

Maar iigeval het lijkt mij een driver probleem..

• nudie
Ik heb gewooon express install gedaan en alles geinstalleerd wat hij moest installeren. Misschien zit er dus een update bij dit mijn systeem laat crashen ;x

Het enige wat ik wil vaststellen is dat dit een software probleem is en niet hardware matig want dat is zo'n gezeur. Maar t feit dat alles prima werkte na de reinstall van net moet blijken dat dat dus inderdaad het geval is, hoop ik.

Iemand nog suggesties?

• nudie
Ah ik heb iets gevonden!
Tijdens het opstarten heb ik F8 gedaan en vond ik een optie "Disable Automatic Shutdown during System Failure"

Toen opnieuw opgestart en BOEM ik kreeg een blauw scherm ipv reboot met de melding:

Stop c000021a {Fatal System Error}
The session manager initialization system process terminated unexpectedly with a status of 0xc0000017 (0x00000000, 0x0000000) The system has been shut down.

Kijk nu komen we ergens, dus ik gegoogled voor die c000021a error en toen kwam ik via Microsoft.com op :
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;317189

Waarin ze zeggen dat ik moet upgraden naar de laatste Windows XP Service Pack, maar dat gaat nogal moeilijk aangezien ik niet in Windows kan komen.

Verder googlen heeft geen resultaat geleverd, iemand een idee?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je niet de mogelijkheid om aan een geslipstreamde Windows XP te komen? Met SP2 geïntegreerd dus.

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
linux draaien? :P

of winblows xp2 install kopen... (8>

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Frag_lag schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:57:
linux draaien? :P

of winblows xp2 install kopen... (8>
Linux draaien is geen oplossing voor het probleem, op die manier ontloop je het alleen. Daarbij is "winblows" een troll, je mag het wel gewoon windows noemen hoor.

• nudie
Ik gebruik dus al een Windows XP Versie met pre-ingestalleerde SP2.

Ik krijg nu als tip van vrienden dat gewoon opnieuw installeren en niet WindowsUpdate te draaien, maar is dat een optie? Heb ik die andere "kritieke" updates niet nodig?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
uhm..Als ik jouw was zou ik die Critical updates wel installeren..
Ik heb ze ook allemaal geinstalleerd en ik heb helemaal geen problemen hier.

Dus zou ik hem nogmaals helemaal opnieuw installeren en dan goed kijken wat je doet.. Dus bij elke nieuwe driver die je installeerd openieuw opstarten en dan kijken of hij goed draait. En als ik jouw was zou ik voordat je met de drivers begint te installeren eerst windows update draaien :)

ps. k`heb dus het zelfde mobo als jouw :P

• nudie
Ahh mijn google-skills komen hier weer bij te pas:

In dit artikel heeft iemand de moeite genomen die dezelfde error had om de updates 1 voor 1 te installeren en kwam erachter welke updates vervelend doen met zijn systeem.

Ik kom namelijk niet helemaal uit het verhaal van Microsoft wat hier omschreven staat waar ik de nieuwste Internet Explorer Service Pack moet downloaden.

Verdere hulp is meer dan welkom :)
Pagina: 1