Toon posts:

Vraag: PC boven TV & Stereo beneden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Heb onlangs een huis gekocht en heb mijn ideeen hoe ik dat PC/Audio/Video 'technisch' wil inrichten... alleen is het beste via een MCE Extender (niet verkrijgbaar in Nederland)... via KVM + audio switches... of toch wellicht via Philips Streamium of welke andere oplossing dan ook?! Ik zie 't niet meer.. wellicht enige hulp?

Wat ik dus wil is het volgende:

1) PC boven + TV/Stereo beneden
2) Ik wil beneden de PC van boven, beneden kunnen besturen.
2a) daarmee bedoel ik surfen op 't internet
2b) mp3s etc. van de PC beneden op de stereo afspelen en selecteren etc...
2c) DivX etc van benedenuit opstarten (selecteren) en afspelen via TV en stereo

De setup hoeft niet wireless... ik heb al talloze threads doorgelezen maar wordt er niet wijs uit.... wellicht iemand een idee? Wat heb ik hiervoor allemaal nodig?

muchos gracias,
sinterklaasje _/-\o_

Alweer wat gezien.... de Adderlink Gold http://www.adder.com/main.asp?id=508_2073_23610

zou ik dan het videosignaal naar de TV kunnen sturen en het audiosignaal naar de stereo?... en dus via een wireless keyboard, muis de PC boven kunnen besturen?

Wellicht ook een optie om het videosignaal te splitsen (monitor/tv) en via een tft schermpje de pc te besturen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 12:59 ]

Verwijderd

Lijkt me meer met AVH te maken hebben?

Move NT > AVH

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Tjee, jij wilt dus je pc van boven als een soort multimedia centrum hebben voor de tv/stereo beneden en dat alles op afstand bedienen..... Volgens mij heb je daar zoveel rommel voor nodig dat je beter een multimedia centrum kunt kopen voor bene.
Maar een eenvoudige oplossing zo zijn om je PC met een coax kabel aan je tv te hangen (via een tv kaart) en met een laptoppie met een remote desktop programma erop je pc boven te besturen. (mja heb je weer een laptop nodig)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik zou inderdaad die ellende achterwege laten en gewoon een 2e pc in de woonkamer zetten. Ik ben hier ook veel mee bezig geweest en uiteindelijk gekozen voor een Kiss dp 500. Dit werkt prima voor mp3 / divx etc je kan er alleen niet mee surfen. Surfen lijkt me trouwens sowieso geen optie op je tv want dat ziet er gewoonweg niet uit ivm tv out mogelijkheden. Of je moet natuurlijk een mooie tft hebben hangen met een vga ingang :)

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:21
Ik ben op dit moment de volgende setup aan het overwegen. S-VHS- en audio-kabel van boven naar beneden en de hele boel bedienen m.b.v. een Ati Remote Wonder 2. Deze laatst werkt met radiogolven en heeft een bereik van ongeveer 20 meter.
Deze setup zal ongeveer € 100,- kosten, een en ander is natuurlijk afhankelijk van de kabellengte.

Verwijderd

Je hebt toch die setjes die audio/video naar beneden kunnen sturen?
Als je nu een afstandsbedieing op USB neemt, kan je je PC zo besturen.

Moet je wel zo'n zendsysteeempje hebben die IR meezend.

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:00
weetje wat je ook kan doen 80's pc boven
en dan eentje benduh en dan een netwerkjuh
en dan op elke pc een server client van realvnc
en dan op de pc beneden een vieuw client
en dan een kabel naar beneden voor video voor de tv

Geert

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Geert de Graaf schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:54:
weetje wat je ook kan doen 80's pc boven
en dan eentje benduh en dan een netwerkjuh
en dan op elke pc een server client van realvnc
en dan op de pc beneden een vieuw client
en dan een kabel naar beneden voor video voor de tv
ehhh, ......waar heb ik dat eerder gezien.....Owja in mijn post |:(

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mp3's en video afspelen zou je ook via een Hauppauge Media MVP kunnen doen. Daarmee kan je zo'n beetje de meeste media wel afspelen. Je hangt het kastje bij je TV, sluit het op je LAN aan, en de andere kant gaat via Scart aan de TV/Versterker. Via je TV kan je dan alles afspelen wat op je PC boven staat. Heb je dat alvast geregeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 17-04-2005 16:02 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:03

Borry

prutsen is mijn leven

Ik gebruik de Philips 300i Streamium.
Hij is wireless-lan maar kan ook met een kabel 100Mbt.
Scart naar de TV (RGB of Composit) , audio naar je recever (helaas geen optisch of coax).
Je kunt dan alles zien, filmpjes, foto's (daar heb ik hem voor) en muziek.
En je kunt met dat ding ook nog op internet voor b.v. movie-trailers.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Pagina: 1