Kan een CD/DVD station ertegen als ik die schuin hang in mijn kast?
Ik ben namelijk bezig met een computerkast die ik zelf aan het bouwen ben.
Ik ben namelijk bezig met een computerkast die ik zelf aan het bouwen ben.
20 jaar, en wat had ik bereikt?
Revive the guild!
Ik denk het niet... Wat denk je als die rom openschuift... Dan valt die CD zo weer naar beneden...mazz schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:03:
Dit soort dingen kan je makkelijk uitproberen...
met schuin bedoel je verticaal?
ja dan kan wel...bij sommige donderd dan wel je cd er uit..maar bij de meeste cd spelers gaat dat wel goed
Revive the guild!
Een cdrom kan je wel op zijn zijkant neerhangen, zitten niet voor niets speciale klemmetjes in de lade.Jelte,89 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:05:
Neej daar kan hij niet tegen... Evenals je HD's
Een HD kun je horizon- verticaal leggen... MAAR als jij HD altijd horizontaal hebt gehad...
En nu opeens vertikaal zet... Maakt ie een pokke herrie..
Het zal natuurlijk wel een uitdaging zijn dat het jouw ging lukken..
[ Voor 7% gewijzigd door Jelte,89 op 16-04-2005 11:14 ]
Revive the guild!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja ik denk het niet.... dit is 45 graden \ en dit is 135 /
Revive the guild!
Ok jij je zin... maar ik wou 45 gradenJa ik denk het niet.... dit is 45 graden \ en dit is 135 /
Ik weet wel zeker dat het kan.(Er zijn ook wel kasten op de markt waar standaard de dvd/cd drive onder een bepaalde hoek zit ingemonteerd, zal ff voorbeeld zoeken).Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:57:
[...]
Ok jij je zin... maar ik wou 45 graden![]()
Bedank voor de reacties jongens...
Ik ga het gewoon ff proberen![]()
Ik heb trouwens een NEC DVD Dual layer brander (3500a)
"Een schuin geplaatste cd-romspeler gaat trillingen veroorzaken"
Dit was mijn eerste gedachte toen ik de kast zag. Dus heb ik samen met de andere hardware een 50x A-Open in de kast geschroefd en daar naast een aantal gewone, ook een paar cd's met een slechte balans in gedraaid. A-Open heeft sinds het beroemde 32x-loopwerk de naam ook op hogere snelheid goed overweg te kunnen met slechtere cd's, mits de speler recht gemonteerd wordt. Staand of liggend maakt hierbij niets uit; het gaat erom dat de speler onder een vrijwel rechte hoek zijn rondjes draait.
Dit heb ik uit eigen ervaring ondervonden: bij rechte montage heeft de speler in kwestie weinig moeite met de cd's die ik hem voer; gebalanceerd of niet. Maar wat ik al vermoedde werd werkelijkheid: de cd-romspeler maakte in de Enermax-kast meer herrie dan in andere kasten, moest behoorlijk werken en had duidelijk moeite met opspinnen bij het gebruik van de ongebalanceerde cd's. Iets om rekening mee te houden, al moet ik er wel bij vertellen dat de gebruikte cd's al een aantal jaren oud zijn en de huidige productietechnieken lang niet zoveel foute cd's veroorzaken als pak-em-beet zes á zeven jaar geleden. Toch het vermelden waard. Mijn A-Open dvd-speler had minder moeite met trillingen, mede vanwege het lagere toerental, en bij Enermax zijn uitgebreide tests gedaan met verschillende merken en typen cd-spelers.
signature
Verwijderd
Een HD mag na lange tijd horizontaal gelegen te hebben niet meer rechtop staan, doordat de schijven mee zijn gaan hangen. Bij een cd maakt dat natuurlijk niks uit, aangezien je er iedere keer een andere in stopt. Je moet alleen wel van die randjes in je drive hebben... Iets wat niet iedere drive heeft. Verder zou ik zeggen, probeer het gewoon, dan kom je er vanzelf achter en hoef je het niet eens te vragen hier.Jelte,89 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:05:
Neej daar kan hij niet tegen... Evenals je HD's
Een HD kun je horizon- verticaal leggen... MAAR als jij HD altijd horizontaal hebt gehad...
En nu opeens vertikaal zet... Maakt ie een pokke herrie..
Het zal natuurlijk wel een uitdaging zijn dat het jouw ging lukken..
Dan is het wel een heel gare CD en cd speler, want ik werk al jaren met een cd speler die verticaal hangt en hij werkt nogsteeds perfect. Op mn werk heb ik een dvd writer die schuin omhoog staat gemikt en die doet het ook nog gewoon goed.Eichii schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:28:
Ok, ervaring van 5 minuten geleden...
Ik dit drradje lezen en ik enthousiast zelf proberen met een oude windows 95 cd en oude 32 speed cd-lezer.
ik: yummie, cd erin en draaien maar.
Hij: zzz zzz zzzt *pats*
ik: (wit en een paar seconden geen hartkloppingen meer)
Resultaat: ik zit met een verschaterde win95 cd/cd-speler die overal stukjes cd bevat en die het niet meer doet.
Ik had hem in een hoek van 45 graden gehangen.
Mja, het kan dat het met een slim-line speler wel lukt, even kijken of ik eraan kan komen.
p.s. geen foto's ervan genomen en heb er ook helaas geen mogelijkheid voor.
Was wel een leuke ervaring na de cd in de magnetron een paar maanden geleden...
verticaal is wat anders dan 45 gradenMegamind schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:31:
[...]
Dan is het wel een heel gare CD en cd speler, want ik werk al jaren met een cd speler die verticaal hangt en hij werkt nogsteeds perfect. Op mn werk heb ik een dvd writer die schuin omhoog staat gemikt en die doet het ook nog gewoon goed.
[www.ganzz.nl]
Zeker een aopen spelertje?Eichii schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:28:
Ok, ervaring van 5 minuten geleden...
'verschaterde' cd...

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"
[ Voor 8% gewijzigd door Jiffy op 18-04-2005 09:43 ]
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq