MCE tv-out naar tv zwart-wit beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ameliusvtwil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 15:13
Ik heb een media center, en dat werkt helemaal perfect. ik heb alleen 1 probleempje.
Ik wil hem aansluiten op de tv en dat gaat ook goed, alleen tijdens het opstarten is het windows logo volledig in kleur, en zodra hij inlogt in windows is het beeld zwart-wit. Heb de nieuwste driver van van de nvidia website gedownload. maar dat mocht niet baten. De video kaar heeft 3 uitganden VGA, DVI en een aansluiting met een verloop naar s-video, en zo'n rood, blauw en groen rca plugje. en heb op de s-video een veloop zitten naar een rca plug. en dat gaat draadloos naar de tv.
Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb de topics een beetje afgestruimd, maar kon niets vinden wat hier op leek.

Het systeem bestaat uit:

Asrock 775 Moederbord.
Pentium 4 3,0 GHz
512MB DDR Kingston geheugen
Leadtek PVR2000 TV-Tuner
MSI NX6200 Videokaart 128MB
Grote schijf en Media center software

Met vriendelijke groet

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

dubbelpost ??? uuh move dus :) heb je al in het grote tv out topic gekeken ??

[ Voor 70% gewijzigd door Ray op 16-04-2005 09:50 ]

• ameliusvtwil
Sorry, ben niet zo ervaren op forums.
Dat andere topic mag dus op slot.
En ja daar heb ik gekeken, maar daar kwan niet zoiets invoor, eerst wel kleur en daarna zwart wit

[ Voor 41% gewijzigd door ameliusvtwil op 16-04-2005 10:06 ]

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:07

KabalA!

[ No-Life ]

ameliusvtwil schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:05:
En ja daar heb ik gekeken, maar daar kwan niet zoiets invoor, eerst wel kleur en daarna zwart wit
Heb je toevallig een videodriver geinstalleerd :?
Ik had het namelijk ook met m'n media center... als hij een schone install had had ik kleur op de tv-out, maar als ik dan de videokaart driver install krijg ik zwart-wit beeld ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

Kijk eens of je de s-video op composiet of iets dergelijks kan forceren.(beelscherm instellingen, nvidia tabblad) Zwart-wit is vaak een teken dat de televisie geen s-video ondersteund.

• ameliusvtwil
Ik heb inderdaad gewoon kleur totdat ik de driver installeer, en daarna is het over. Heb het ook met een ati kaart gehad in een ander systeem, en toen kreeg ik wel kleur op die tv, dus de tv ondersteund wel s-video. Ik heb al van alles geprobeert, maar dan is het ene probleem verholpen en dan komt het volgende probleem weer naar voren.

• ameliusvtwil
Dit is immidels gelukt. topic mag gesloten of verwijderd worden

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
leg uit
Pagina: 1