Toon posts:

[iTunes] "Organized" map weer un-organized maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel al doet vermoeden zou ik de "Organized music folder" van iTunes weer terug willen zetten naar gewoon een lijst liedjes.. Ik dacht destijds dat het wel handig was zo in mapjes, maar toen had ik al niet goed opgelet, omdat ik niet had verwacht dat het zo'n enorme wirwar van mapjes zou zijn (artiest+album). Maar goed: ik heb nu dus toch liever gewoon een lijst liedjes. Alle mappen weg dus.. Met de hand is hier echt geen beginnen aan, dus had ik een beetje zitten kijken in iTunes, maar daar zit niet een functie in om dat weer terug te zetten, wat ook wel logisch is, maar nou vroeg ik me af of zoiets wel mogelijk is op de een of andere manier? Nu zit het dus zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Muziekmap\
 -- Artiest1\
 -- -- Album\
 -- -- -- Liedje1
 -- -- -- Liedje2
 -- Artiest2\
 -- -- Album\
 -- -- -- Liedje3

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Zoeken op *.mp3 en alles terugpleuren?

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Alternativ schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 09:04:
Zoeken op *.mp3 en alles terugpleuren?
omg dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7

Edit: ahja, dat was het.. Dan heb ik dus allemaal bestandsnamen met alleen de titel van het liedje erin... En das nie leuk :) Maar misschien is er een progsel voor dat dit automatisch goed maakt oid? Ik heb "Tag & Rename" gedownload, maar die zegt dat de bestanden geen tags hebben wat wel zo is :?

Als iemand een of ander alternatief heeft, heel erg graag :)

Blablabla dus, maar dat was niet echt een oplossing omdat er dan ten eerste een hoop dubbele namen zijn en ten tweede dan de artiesten niet in de bestandsnaam staan. Ook een programma als Tag & Rename werkte niet zoals ik zou willen. Dus nog iemand een potentiële oplossing?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 16:34 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Musicbrainztagger proberen en met itunes of vergelijkbaar iets alle dubbele eruitfilteren moet vast wel een mogelijkheid toe zijn.. :)

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
*schopje* -> Als er al niet iemand geweest is die hetzelfde probleem heeft (gehad) dan moet er toch wel iemand zei die een goeie oplossing heeft..

en @Alternativ: heb wat geprobeerd enzo, het is niet echt relaxed zegmaar :) Als er echt geen andere mogelijkheid is moet het wel zo...

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
ID3 Tag-IT, kun je zelf ook mee kiezen hoe hij de namen moet geven. Je kan hem ook dat kopiëren vanuit je 'georganizeerde' map door de root ervan te kiezen (niet vergeten om 'search subdirectories' aan te vinken!) en dan kies je gewoon ID3 v2 >> Filename en maak je een schema daarvoor. Je slaat de wijzigingen op, en dan kies je Organize Files, je selecteert naar welke map alles moet komen en hoe hij alles moet organizeren (in jouw geval niets dus) en je laat het hem uitvoeren. Kan wel enige minuutjes tijd in beslag nemen, maar het werkt beslist.

Zelf gebruik ik de volgende mappenstructuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
muziek
 albums      >> cd's met één (hoofd)artiest
  mapschema: <A> - <B>
   bestandsschema: <P><K> - <A> - <T>

compilaties >> cd's met liedjes van verschillende artiesten 
  mapschema: <B>

soundtracks  >> soundtracks van films/series/...
  mapschema: <B>

artiesten   >> gewoon nummertjes van een artiest
  mapschema: <A>
   bestandsschema: <T>
Eventjes de tags verklaren (deze worden zo in ID3-Tag IT gebruikt, andere programma's hebben vaak andere notaties).
<A> is de artiest, <B> is de titel van het album, <P> is het nummer van de cd (voor dubbelcd's!) met twee cijfers, <K> is het tracknummer (op die cd, ook met 2 cijfers), <T> is de tracknaam

Een beetje vaag allemaal, daarom eventjes één nummertje gezocht, dat in de map albums staat:
"Sinead O'Connor - She who dwells in the secret place of the most high shall abide under the shadow of the almighty\0206 - Sinead O'connor - Nothing Compares 2 U"
Dat staat dus op de cd "She who dwells..." van Sinnead O'Connor en het nummer staat op de 6e plaats op de 2e cd, heeft als titel "Nothing Compares 2 U" en wordt door haarzelve gebracht.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:39
Het programma MP3Tag doet dit en meer. Ben er zeer tevreden mee.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn best veel programma's die je MP3 kunnen renamen adhv ID3 informatie hoor :) Zie bijvoorbeeld [google=mp3 id3 filename]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1