Toon posts:

Banner steeds onderaan pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een banner onderaan de pagina krijgen. Dit is de CSS code van mijn sitetje:

=================================================

/* CSS Document */

body {
background:#ECF0FF;
color:#336800;
font:arial black;
font-size:14px;
background-image:url(banner2.jpg);
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:scroll;
}

.navigatie {
position: absolute;
top: 33px;
left: -2px;
z-index:2;

}

.tabel {
position: absolute;
top: 145px;
left: 15px;
z-index:1;
font-family: "georgia";

}

.banner{
position:absolute;
bottom:0;

}
=================================================

de banner komt steeds op het einde van het venster te staan, maar niet op het einde van de pagina. Ik zou willen dat de banner dus op het einde van de pagina staat. Kan iemand me ermee helpen?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:50
als je een blok voor de content maakt en die het volgende meegeeft:
code:
1
position: relative;

en dan bij je banner het volgende:
code:
1
2
position: relative;
top: 0px;

dan plakt hij hem onder het blok waarin je content staat, of die nou 100px of 700px hoog is

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 09:27

ikbenwouter

! w t R

Ik denk dat hij hem ook onderin het browser scherm wil hebben ook al is de content maar 100 pixels hoog bijvoorbeeld. Hoe dat moet zou ik ook wel graag willen weten :>

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Topicstarter
al mijn inhoud staat in de tabel. En die tabel moet position absolute hebben, want die moet over die .navigatie komen ( dat is een menuutje in flash). En ik zou het indd zo graag hebben: op mijn index pagina staat niet zoveel. Daar kan alles op één scherm. Dus onderaan komt de banner. Bij cafes-->ossenmarkt is er meer inhoud en dus moet je scrollen en dan zou ik onderaan de pagina graag daar die banner hebben. Ik zal de URL meegeven, dan kan je het zelf eens zien. Alleen Home, en cafe --> Ossenmarkt in nog maar gemaakt, ook het forum werkt.

Alvast merci

(ahja, werkt niet met firefox en opera, weet niet waarom :s)

http://www.lhohw.net/~student/0405/groep7

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Misschien is het een tip om eerst eens css te gaan leren ipv die dreamweaver dingen te gebruiken.
Tabellen zijn niet bedoeld voor opmaak, dat wordt hier uitgelegd:
http://home.parse.nl/~michiel/semantiek.html

In het geval je een header/footer wilt die op een vaste plek in het venster staat:
http://limpid.nl/lab/css/fixed/

Verwijderd

Topicstarter
Heb het opgelost, wel via onorthodoxe manier ... Tis niet dat de site prof moet zijn.
Alvast bedankt voor de info!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 18:23
woutor schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 01:40:
Ik denk dat hij hem ook onderin het browser scherm wil hebben ook al is de content maar 100 pixels hoog bijvoorbeeld. Hoe dat moet zou ik ook wel graag willen weten :>
Er zijn wel meer mogelijkheden, maar Test 57 is wel redelijk "classic". Via de search hier op GoT zijn ook redelijk wat manieren te vinden aangezien het wel vaker gevraagd wordt ;)

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1