(DVD+RW) Brand/afspeel probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

Topicstarter
Ik heb een Benq DVD+Rw (DW400a) en een merkloze dvd-speler in m'n kast hangen. (Op ide 2, brander als master, speler als slave).

Nu het volgende probleem; al een ruim half jaar brand ik dagelijks een dvdtje (video) en dat duurt 15 minuten. Het lampje op de dvd+rw knippert dan rood. Het branden gaf nooit, maar dan ook nooit enig probleem.

Heb een week niks gebrand, en stop vandaag een schijfje erin (zelfde merk/type etc. als altijd, platinum) en wil een video dvd branden (4,5 gieg) op 4x speed, zoals altijd.

Vandaag ging het echter niet echt geweldig. Nero gaf aan dat t 15 minuten zou duren. Echter, na 15 minuten was t schijfje pas voor 50% gebrand. In totaal duurde het 30 minuten (2x speed dus, maar hij geeft gewoon 4x speed aan). Het knipperende lichtje was gedurende het branden groen van kleur, ipv rood.

Het schijfje dat vervolgens vers uit de brander komt rollen, doet het probleemloos in de dvd-speler en ook in de standalone. In de dvd+rw hapert de dvd. Een retail dvd hapert ook in de dvd+rw, een gebrande dvd van 2 maanden oud doet het echter probleemloos.

In t windows logboek stonden geen fouten oid. Heb de ide kabels vervangen, master/slave veranderd, de dvd-speler afgesloten etc. niets mocht baten. t branden blijft 30 minuten duren.

Echter: een audio-cd branden op 16x speed, duurt 6 minuten, net als altijd, het knipperende lichtje was gewoon rood van kleur, en de gebrande audio cd doet het probleemloos in de dvd+rw en in d stand alone cd speler.

:? Ik snap hier dus geen ene reet meer van. Heb software matig of hardware matig niks vervangen/geinstalleerd oid, wat met branden te maken heeft, of zou kunnen hebben, sinds de laatste keer dat ik probleemloos een dvd kon branden.

De Benq heeft de laatste firmware update al, (al 3 maanden oid) en Nero heb ik ook reeds vervangen voor 6.6.0.12 , waarmee het probleem niet is opgelost. Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb hier een LiteOn SOWH812S en die heeft hetzelfde probleem denk ik.
Als ik brand op 8 speed brand knipperd constant het lichtje van rood naar oranje..
Rood is goed oranje heeft ie een bufferunderrun.
Ook de cache van de brander in nero zelf zie je de hele tijd tussen de 10 % en 88% schommelen.
Normaal blijft deze rond de 95% hangen. Ik denk dat mijn brander dus defect is en de jouwe ook.
Ik heb zelfs de firmware geflashed naar een 832S na dit fenomeen en toen ging het een tijdje goed tot vandaag. Weer zelfde symptomen.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het was me niet opgevallen, maar idd, die cache die schommelt nogal hevig, kan me herinneren dat dat vrij stabiel was altijd.

Heb je ook dezelfde symptonen als mij met het afspelen van een dvd? En doet je gebrande dvd het wel gewoon goed overal (behalve in de brander zelf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb daarnet een nieuwe brander gehaald, de NEC 3520, en die brand netjes 4,5 gieg in 8 a 9 minuten weg. _/-\o_

Het ligt dus zowiezo aan de brander zelf (heb Benq al een mailtje gestuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48

n00bs

Het is weer Zomer!

IK heb dit probleem ook en had er vorige week ook GEEN last van ik heb een LiteOn 1633@1653 met Fuji Tayo Yuden media. Ik zie ook dat mijn buffer in Nero contstant omlaag zakt zelfs op 4x burning...
De disc quality is ook OPEENS veel minder dan normaal. Verder staan er geen apps open oid en zijn al mijn parities gedefragmenteerd.

Het enige verschil met vorige week is dat MS een paar dagen geleden VEEL updates had uitgebracht... en sindsdien is het dus gaar, misschien is dit bij jou dus ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, heb windows update nog niet aangehad hier. Ik had verder niks op de achtergrond draaien, en mijn partities zijn ook gedefragmenteerd. Kheb ondertussen al een dvdtje of 10 probleemloos weggebrand met m'n nieuwe brander. Zal zo eens windows update draaien... :9

Net windows update gedraaid, en er lag idd een stapeltje klaar voor me, maar met branden geen problemen hier.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 112425 op 17-04-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Helaas zijn de gebrande dvd's van mij na al bufferunderuns gewoon bagger...
Tenminste op de DVD brander, films haperen als ik ze afspeel op sommige momenten. Ik heb momenteel geen andere in mijn pc om verder te testen.
Waarschijnlijk ook in een dvd speler denk ik dan maar nog niet getest. Ik denk er ook over om een nieuwe NEC te halen maar.

[ Voor 13% gewijzigd door Cansu op 17-04-2005 21:05 ]

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij mij was het probleem weg na een firmware update :? hoe kan je nou in hemelsnaam problemen opeens krijgen met een firmware die goede resultaten gaf... naja het probleem zat hem dus niet in de Windows updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb mijn Benq daarnet in een andere pc gehangen..en wat denk je.... niks noppes geen enkel probleem ermee... :/ Hij brandt weer als vanouds, en het lichtje knipperde weer rood. Weer ff terug in mijn eigen machientje gehangen, en hier doetíe het ook weer probleemloos... >:) Het enige wat ik hier heb gedaan is de windows update gedraaid, de Benq brander was toen niet aanwezig in dit systeem. Verder heb ik niks veranderd aan de situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

n00bs schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:26:
Bij mij was het probleem weg na een firmware update :? hoe kan je nou in hemelsnaam problemen opeens krijgen met een firmware die goede resultaten gaf... naja het probleem zat hem dus niet in de Windows updates...
Bij mij ook alleen is het nu weer teruggekeerd.. weg vertrouwen in mijn brandertje...
Bij mij ging het weer fout na de eerste keer branden op full speed (8x) na het flashen.

Viva la Netherlands!

Pagina: 1