<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen
Verwijderd
Daz niet echt flexibel denk ikJER00N schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 02:47:
Kan je niet gewoon een buis kopen (koper ofzo) en de ombuigen? (al dan niet met behulp van vuur)
Dit is wel n moeilijke opdracht vrees ik... Volledig pflexibel gaat niet denk ik, want bij 1 meter afstand gaat die luidspreker "naar beneden hangen". Hangt er vanaf hoe zwaar ze zijn en wat voor materiaal je gebruikt.
Ik zou eens kijken in de Gamma naar spiegels met een "uitschuifsysteem", dan kan je hem naar alle kanten richten, voor- en achteruit verzetten, maar niet verticaal verplaatsen.
Even kijken op wat sites en ik laat je wel weten als ik iets tegenkom.
EDIT: Gevondeu
http://www.globalsources....0000149681/1000635201.htm
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 09:51 ]
Dat zijn scheerspiegels die kan je kopen bij de Ikea. Ik heb hem zelf hier hangen.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 09:49:
[...]
Daz niet echt flexibel denk ik![]()
Dit is wel n moeilijke opdracht vrees ik... Volledig pflexibel gaat niet denk ik, want bij 1 meter afstand gaat die luidspreker "naar beneden hangen". Hangt er vanaf hoe zwaar ze zijn en wat voor materiaal je gebruikt.
Ik zou eens kijken in de Gamma naar spiegels met een "uitschuifsysteem", dan kan je hem naar alle kanten richten, voor- en achteruit verzetten, maar niet verticaal verplaatsen.
Even kijken op wat sites en ik laat je wel weten als ik iets tegenkom.
EDIT: Gevondeu![]()
http://www.globalsources....0000149681/1000635201.htm
Edit: Ik heb hem even voor je opgezocht op de ikea site:
Ikea Scheerspiegel
[ Voor 14% gewijzigd door Xato op 16-04-2005 11:04 ]
Verwijderd
Jup dat isem thanks!Xato schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:02:
[...]
Dat zijn scheerspiegels die kan je kopen bij de Ikea. Ik heb hem zelf hier hangen.
Edit: Ik heb hem even voor je opgezocht op de ikea site:
Ikea Scheerspiegel
Kijk nou, 6 euroz en je bent gesteld!
Als er iemand een goedkopere oplossing weet, feel free to post
Was het leven maar altijd zo makkelijk
Verwijderd
Verwijderd
Installatiedraad lijkt me niet stug genoeg.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:06:
als je nou een doucheslang koopt en die volpropt met installatiedraad (en de speakerkabel) weet niet of dat goedkoper is, maar wel leuker om te doen
Als je ergens kabelwerkzaamheden tegenkomt eens kijken of je een stukje grondkabel kan scoren, bv in een nieuwbouwwijk. Die (hoofdkabels) zijn vaak 12 of 16mm2 ofzo, iig erg dikke, massieve koperkern.
Verwijderd
en het gaat om dit bureau:

1meter kan eventueel ook

Maar of dit sterk genoeg is betwijfel ik... misschien eens navragen bij een bouwmarkt? Wat voor 'n materiaal het is bijvoorbeeld en of er een sterkere variant van is. Succes iig
[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 16-04-2005 18:21 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Googlen gaf alleen van die microfoonhoudertjes
Het idee is erg eenvoudig, makkelijk zelf te maken, en geheel af te stemmen op eigen behoefte/situatie.
- Neem 3 (of meer) kabels voor standaard electriciteitsbedrading (wat door je muur loopt en in stopcontact uitkomt).
- Twist deze kabels (een electrische schoef/boormachine helpt je hierbij).
- Duw deze kabels door een mooie tuinslang of doucheslang-mesh (de speakerkabel kan uiteraard ook hierbij worden gestopt).
Succes!
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Die scheerspiegel hangt hier ook, zit veels te veel speling opVerwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:01:
Zou die scheerspiegel sterk genoeg zijn om een tft omhoog te houden?stuk goedkoper dan een echte tft arm
Edit 1: Btw, wat voor materiaal zitten er in die van die ouderwetse bureaulampen? Die kun je ook zo makkelijk buiten. Ik zal even zoeken.
Edit 2:
Foto:
[ Voor 29% gewijzigd door heracles op 16-04-2005 21:45 ]
Ik zou juist eerst achter een home-made oplossing aan gaan eigenlijk, weet je tenminste zeker dat het is wat jij wilhankleppe schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:48:
Thanks! Maar dit wil ik eigenlijk voor't laatst gebruiken als er echt niks meer is. Ik ga achter dat idee van Tommygun aan, koop desnoods zo'n lampiig hou ik jullie op de hoogte
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
ot:JER00N schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 02:47:
Kan je niet gewoon een buis kopen (koper ofzo) en de ombuigen? (al dan niet met behulp van vuur)
Koper buig je niet met vuur, als je het dan wilt buigen zijn je handen verbrand. je moet even bij mn pa of andere loodgieter een buigtang halen dan.
Er is wel buigzaam koper, dat je vrij makkelijk in allerlei dingen kan buigen, zal ff aan mn pa vragen of hij wat weet. dat zet je ff vast op een plankje en klaar (modder of niet he
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
- 1 vlak naast de tafel
- 1 tussen de twee armen
- 1 op het einde van de buitenste arm, waaraan je je boxje hangt
Waarom? Omdat het kan!!
Oke dan moet het best lukken. Die lampen hebben ze wel bij een willekeurige bouwmarkt of anders bij een meubel zaak. Ik zal anders wel eens vragen waar wij de onze hebben gehaald. De exacte naam weet ik niet maar ik vond dit plaatje toevallig met Google op "staande lamp". Maar na wat zoeken blijken ze ook zo te heten.hankleppe schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:56:
@TommyGun Pcies zoiets zoek ik. Ik schat dat die boxjes nog geen 100gram weegt, zal het zo 's meten.
Googlen gaf alleen van die microfoonhoudertjes
[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 17-04-2005 14:10 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
combo:TommyGun schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:10:
[...]
Oke dan moet het best lukken. Die lampen hebben ze wel bij een willekeurige bouwmarkt of anders bij een meubel zaak. Ik zal anders wel eens vragen waar wij de onze hebben gehaald. De exacte naam weet ik niet maar ik vond dit plaatje toevallig met Google op "staande lamp". Maar na wat zoeken blijken ze ook zo te heten.
3 zwanenhalzen, en dan 4 stukjes koper (recht)
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Het is voor mn bureau in een kamer waar gelopen en gereden wordt. Als er dan 2 staanders steeds staan is dat lastig.
1. Is er inmiddels albekend waar je dit soort flexibele slangen kunt kopen?
2. Of zijn er al andere oplossingen gevonden
3. TS hoe heb jij het opgelost?
Ik zoek zelf namelijk ook zo'n flexibele buis om een leds lanmpje aan te koppelen voor in de camper op een 12v contact. Die standaard flexibele lampen voor in de auto zijn zo reteduur.
Unknown
Dat is idd wat ik ook zou doen, koop 2 van die kleine bureau lampjes en haal daar de flexibele delen vanaf. Koop een ronde metalen buis met dezelfde diameter als de flexibele delen van je lamp. Zaag die buis in 6 gelijke stukken (3 per kant) van een cm of 50-60 en bouw d flexibele delen van de lamp tussen die stukken buis.. Als je een beetje handig bent ziet het er nog mooi uit ookLolhozer schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:21:
Kun je niet gewoon met 2 starre armen, en 3 scharnierpunten werken.Hiermee kun je het boxje achter je positioneren, en weer makkelijk naast je bureau klappen
- 1 vlak naast de tafel
- 1 tussen de twee armen
- 1 op het einde van de buitenste arm, waaraan je je boxje hangt
* Meelobee gaat lampjes kopen vanmiddag
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Toevallig heb ik ook naar flexibele slangen gezocht voor mijn afstudeeropdracht vorig jaar september. Die zoektocht heeft geleid naar www.lumiparts.nl en daar verkopen ze die lamponderdelen die je zoekt.
Ik heb er zelf nooit iets besteld of gekocht omdat het alleen om een conceptontwerp ging.
Misschien dat je al een oplossing hebt, maar misschien heb je er alsnog wat aan.