Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flexibele zwanenhals om speakers op te hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik zoek een flexibele zwanenhals 2 boxen van m'n 5.1 set op te hangen achter me.
(boxjes zijn vergelijkbaar met deze: http://i24.ebayimg.com/03/i/03/cf/0b/04_1_b.JPG)

Ze moeten ongeveer 1,5m lang zijn en ik denk zo'n 100 á 150 gram kunnen dragen.

Iemand een idee waar ik deze kan kopen?

Dus zoiets maar dan lang :) http://www.bestekeus.nl/shop/images/alecto_gn19.jpg

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je niet gewoon een buis kopen (koper ofzo) en de ombuigen? (al dan niet met behulp van vuur)

Verwijderd

JER00N schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 02:47:
Kan je niet gewoon een buis kopen (koper ofzo) en de ombuigen? (al dan niet met behulp van vuur)
Daz niet echt flexibel denk ik ;)
Dit is wel n moeilijke opdracht vrees ik... Volledig pflexibel gaat niet denk ik, want bij 1 meter afstand gaat die luidspreker "naar beneden hangen". Hangt er vanaf hoe zwaar ze zijn en wat voor materiaal je gebruikt.
Ik zou eens kijken in de Gamma naar spiegels met een "uitschuifsysteem", dan kan je hem naar alle kanten richten, voor- en achteruit verzetten, maar niet verticaal verplaatsen.
Even kijken op wat sites en ik laat je wel weten als ik iets tegenkom.

EDIT: Gevondeu :)
http://www.globalsources....0000149681/1000635201.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 09:51 ]

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 09:49:
[...]

Daz niet echt flexibel denk ik ;)
Dit is wel n moeilijke opdracht vrees ik... Volledig pflexibel gaat niet denk ik, want bij 1 meter afstand gaat die luidspreker "naar beneden hangen". Hangt er vanaf hoe zwaar ze zijn en wat voor materiaal je gebruikt.
Ik zou eens kijken in de Gamma naar spiegels met een "uitschuifsysteem", dan kan je hem naar alle kanten richten, voor- en achteruit verzetten, maar niet verticaal verplaatsen.
Even kijken op wat sites en ik laat je wel weten als ik iets tegenkom.

EDIT: Gevondeu :)
http://www.globalsources....0000149681/1000635201.htm
Dat zijn scheerspiegels die kan je kopen bij de Ikea. Ik heb hem zelf hier hangen.

Edit: Ik heb hem even voor je opgezocht op de ikea site:
Ikea Scheerspiegel

[ Voor 14% gewijzigd door Xato op 16-04-2005 11:04 ]

Verwijderd

Xato schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:02:
[...]

Dat zijn scheerspiegels die kan je kopen bij de Ikea. Ik heb hem zelf hier hangen.

Edit: Ik heb hem even voor je opgezocht op de ikea site:
Ikea Scheerspiegel
Jup dat isem thanks!
Kijk nou, 6 euroz en je bent gesteld!
Als er iemand een goedkopere oplossing weet, feel free to post ;)
Was het leven maar altijd zo makkelijk :*)

Verwijderd

imo is dat erg lelijk, zo'n scharnier oplossing. Ik denk dat je een lamp moet kopen waar zo'n flexibele arm aan zit of een ander product, ik denk dat ze moeilijk apart verkrijgbaar zijn. Die lampen kan je gewoon bij de ikea halen. Moet je wel weten of ze niet te snel doorbuigen onder het gewicht van die boxen.

Verwijderd

als je nou een doucheslang koopt en die volpropt met installatiedraad (en de speakerkabel) weet niet of dat goedkoper is, maar wel leuker om te doen :P

Verwijderd

stukje flexibel koperleiding ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:06:
als je nou een doucheslang koopt en die volpropt met installatiedraad (en de speakerkabel) weet niet of dat goedkoper is, maar wel leuker om te doen :P
Installatiedraad lijkt me niet stug genoeg.

Als je ergens kabelwerkzaamheden tegenkomt eens kijken of je een stukje grondkabel kan scoren, bv in een nieuwbouwwijk. Die (hoofdkabels) zijn vaak 12 of 16mm2 ofzo, iig erg dikke, massieve koperkern.

Verwijderd

Zou die scheerspiegel sterk genoeg zijn om een tft omhoog te houden? :P stuk goedkoper dan een echte tft arm

• hankleppe
Dank allemaal voor de reacties. Ik zoek echt iets wat flexibel is

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hankleppe/naamloos.JPG

en het gaat om dit bureau:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/31813_PE114134_S4.jpg

1meter kan eventueel ook

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

We hebben in de woonkamer zo'n staande lamp met "sprieten" eraan waar vervolgens weer de lampjes aan zitten. Die sprieten zijn ook verstelbare in alle richtingen. Lijkt op materiaal van een douche slang maar dan blijf het zitten en zakt het niet in elkaar. Lijkt op een treurwilg. Zoiets is het:

Afbeeldingslocatie: http://www.zijlstraat-gordijnmode.nl/images/4lampen_06.jpg

Maar of dit sterk genoeg is betwijfel ik... misschien eens navragen bij een bouwmarkt? Wat voor 'n materiaal het is bijvoorbeeld en of er een sterkere variant van is. Succes iig :)

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 16-04-2005 18:21 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• hankleppe
@TommyGun Pcies zoiets zoek ik. Ik schat dat die boxjes nog geen 100gram weegt, zal het zo 's meten.
Googlen gaf alleen van die microfoonhoudertjes

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Kennis van mij heeft dat ooit gedaan, ook voor zijn speakers. Inmiddels is hij verhuisd en helaas zijn er geen foto's van.
Het idee is erg eenvoudig, makkelijk zelf te maken, en geheel af te stemmen op eigen behoefte/situatie.
  1. Neem 3 (of meer) kabels voor standaard electriciteitsbedrading (wat door je muur loopt en in stopcontact uitkomt).
  2. Twist deze kabels (een electrische schoef/boormachine helpt je hierbij).
  3. Duw deze kabels door een mooie tuinslang of doucheslang-mesh (de speakerkabel kan uiteraard ook hierbij worden gestopt).
Bevestiging aan beide eindes moet je zelf even creatief mee zijn. Ik weet niet hoe die kennis dat destijd precies gedaan heeft, maar een plankje met een gat erin en een metalen busje van 10cm of zo erop, kan je wellicht op weg helpen.
Succes!

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• hankleppe
Thanks! Maar dit wil ik eigenlijk voor't laatst gebruiken als er echt niks meer is. Ik ga achter dat idee van Tommygun aan, koop desnoods zo'n lamp :) iig hou ik jullie op de hoogte

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:01:
Zou die scheerspiegel sterk genoeg zijn om een tft omhoog te houden? :P stuk goedkoper dan een echte tft arm
Die scheerspiegel hangt hier ook, zit veels te veel speling op ;) , TFT scherm is echt te zwaar ervoor.

Edit 1: Btw, wat voor materiaal zitten er in die van die ouderwetse bureaulampen? Die kun je ook zo makkelijk buiten. Ik zal even zoeken.

Edit 2:

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/10536cHBQKD8t.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door heracles op 16-04-2005 21:45 ]

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
@heracles volgensmij is dat het zelfde matriaal als die lamp die TommyGun bedoelt

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

hankleppe schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:48:
Thanks! Maar dit wil ik eigenlijk voor't laatst gebruiken als er echt niks meer is. Ik ga achter dat idee van Tommygun aan, koop desnoods zo'n lamp :) iig hou ik jullie op de hoogte
Ik zou juist eerst achter een home-made oplossing aan gaan eigenlijk, weet je tenminste zeker dat het is wat jij wil ;) en je hoeft geen lamp van 50 euro ofzo te slopen.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Nox
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

JER00N schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 02:47:
ot:

Koper buig je niet met vuur, als je het dan wilt buigen zijn je handen verbrand. je moet even bij mn pa of andere loodgieter een buigtang halen dan.

Er is wel buigzaam koper, dat je vrij makkelijk in allerlei dingen kan buigen, zal ff aan mn pa vragen of hij wat weet. dat zet je ff vast op een plankje en klaar (modder of niet he ;) en je bent neem ik aan een nederlander :) )

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Kun je niet gewoon met 2 starre armen, en 3 scharnierpunten werken.
  • 1 vlak naast de tafel
  • 1 tussen de twee armen
  • 1 op het einde van de buitenste arm, waaraan je je boxje hangt
Hiermee kun je het boxje achter je positioneren, en weer makkelijk naast je bureau klappen

Waarom? Omdat het kan!!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 13:02
Je kan gewoon roodkopere buis bij de gamma kopen, kost bijna nix en is met de had redelijk goed te buigen. Of je moet erg kleine bochtjes willen maaken. Dan moet je zoals al gezecht een buigtang gebruiken. Deze roodkopere buis kan je recht en op een rol kopen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

hankleppe schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:56:
@TommyGun Pcies zoiets zoek ik. Ik schat dat die boxjes nog geen 100gram weegt, zal het zo 's meten.
Googlen gaf alleen van die microfoonhoudertjes
Oke dan moet het best lukken. Die lampen hebben ze wel bij een willekeurige bouwmarkt of anders bij een meubel zaak. Ik zal anders wel eens vragen waar wij de onze hebben gehaald. De exacte naam weet ik niet maar ik vond dit plaatje toevallig met Google op "staande lamp". Maar na wat zoeken blijken ze ook zo te heten.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 17-04-2005 14:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Nox
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

TommyGun schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:10:
[...]

Oke dan moet het best lukken. Die lampen hebben ze wel bij een willekeurige bouwmarkt of anders bij een meubel zaak. Ik zal anders wel eens vragen waar wij de onze hebben gehaald. De exacte naam weet ik niet maar ik vond dit plaatje toevallig met Google op "staande lamp". Maar na wat zoeken blijken ze ook zo te heten.
combo:

3 zwanenhalzen, en dan 4 stukjes koper (recht)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
Of een combinatie van alles, door een stuk douche slang een een klein buisje rood koper stoppen, dan is het netjes afgewerkt en toch vrij buigzaam.

Verwijderd

waarom geen staanders, zijn er ook mooie want dit lijkt me er belachelijk uitzien.

• hankleppe
@paulvogels
Het is voor mn bureau in een kamer waar gelopen en gereden wordt. Als er dan 2 staanders steeds staan is dat lastig.

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 19:53

Quintus

Eg wel! Dus....

*Schop*

1. Is er inmiddels albekend waar je dit soort flexibele slangen kunt kopen?

2. Of zijn er al andere oplossingen gevonden

3. TS hoe heb jij het opgelost?

Ik zoek zelf namelijk ook zo'n flexibele buis om een leds lanmpje aan te koppelen voor in de camper op een 12v contact. Die standaard flexibele lampen voor in de auto zijn zo reteduur.

Unknown

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Over lampjes: je hebt van die lampjes die je in een mengpaneel steekt met een zwanenhals. op http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=191 zie je er diverse.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Lolhozer schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:21:
Kun je niet gewoon met 2 starre armen, en 3 scharnierpunten werken.
  • 1 vlak naast de tafel
  • 1 tussen de twee armen
  • 1 op het einde van de buitenste arm, waaraan je je boxje hangt
Hiermee kun je het boxje achter je positioneren, en weer makkelijk naast je bureau klappen
Dat is idd wat ik ook zou doen, koop 2 van die kleine bureau lampjes en haal daar de flexibele delen vanaf. Koop een ronde metalen buis met dezelfde diameter als de flexibele delen van je lamp. Zaag die buis in 6 gelijke stukken (3 per kant) van een cm of 50-60 en bouw d flexibele delen van de lamp tussen die stukken buis.. Als je een beetje handig bent ziet het er nog mooi uit ook :)

* Meelobee gaat lampjes kopen vanmiddag :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 07:19
Ik weet dat het een hele late reactie is, maar het is niet vaak zo saai op je werk dat topics van 3 maanden interessant worden om te lezen.

Toevallig heb ik ook naar flexibele slangen gezocht voor mijn afstudeeropdracht vorig jaar september. Die zoektocht heeft geleid naar www.lumiparts.nl en daar verkopen ze die lamponderdelen die je zoekt.

Ik heb er zelf nooit iets besteld of gekocht omdat het alleen om een conceptontwerp ging.

Misschien dat je al een oplossing hebt, maar misschien heb je er alsnog wat aan.
Pagina: 1