Hallo,
Ik ben al een klein tijdje opzoek naar een nieuw moederbord en bijhorende processor.
Ik heb natuurlijk al rond gezocht en kwam erachter dat Socket 939 moederborden erg goed zijn.
Ik heb ook even gekeken op de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/475
Ik zie daar de volgende merken staan die mij wel aanspraken (ivm SATA II, misschien is dit niet goed?):
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 138,26
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 120,79
Epox EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1494) € 107,25
Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394) € 150,-
Gigabyte GA-K8NXP-9, nForce4 Ultra (Sound, LAN, SATA II, RAID) € 154,-
Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID) € 159
MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 150,-
Dus nu mijn vragen: Welk moederbord hierboven is ' het best' / verstandig is qua kwaliteit per euro om te kopen?
Wat is precies SLI en/of ULTRA ? Ik vermoed dat SLI beter is.
Is het ook verstandig om SATA II te nemen? (voor de toekomst)
Verders zal ik na antwoorden van jullie nog wel moeten letten op het aantal PCI-e sloten/usb sloten/sata sloten. Tenzij jullie dat weten...
Alvast Bedankt voor het antwoorden!
Ik ben al een klein tijdje opzoek naar een nieuw moederbord en bijhorende processor.
Ik heb natuurlijk al rond gezocht en kwam erachter dat Socket 939 moederborden erg goed zijn.
Ik heb ook even gekeken op de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/475
Ik zie daar de volgende merken staan die mij wel aanspraken (ivm SATA II, misschien is dit niet goed?):
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) € 138,26
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID) € 120,79
Epox EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1494) € 107,25
Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394) € 150,-
Gigabyte GA-K8NXP-9, nForce4 Ultra (Sound, LAN, SATA II, RAID) € 154,-
Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID) € 159
MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 150,-
Dus nu mijn vragen: Welk moederbord hierboven is ' het best' / verstandig is qua kwaliteit per euro om te kopen?
Wat is precies SLI en/of ULTRA ? Ik vermoed dat SLI beter is.
Is het ook verstandig om SATA II te nemen? (voor de toekomst)
Verders zal ik na antwoorden van jullie nog wel moeten letten op het aantal PCI-e sloten/usb sloten/sata sloten. Tenzij jullie dat weten...
Alvast Bedankt voor het antwoorden!