Webserver draaien op casema Maxi ?

Pagina: 1
Acties:

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Hoi allemaal,
Is het mogelijk om een webserver te draaien op een casema Maxi abonnement ?
Of wordt deze poort geblocked voor verkeer van buitenaf ?

Ik ga heel binnenkort verhuizen, en zoek een een nieuwe internet provider, en ben een beetje de verschillende aanbieders aan het vergelijken.
Ik heb weinig eisen maar 1 is in ieder geval de mogelijkheid voor een simpele webserver waarop ik wat statistics van m'n eigen server wil kunnen bekijken.

Verwijderd

Ik heb ook heel lang eigen webserver gedraaid op Casema Maxi, geen problemen hoor :)

• luie-steffie
en dat was nog recent ?
Of al langer geleden?

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 12:25

netblade

Sunrise

luie-steffie schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:32:
en dat was nog recent ?
Of al langer geleden?
volgens mij was wanadoo degene die veel blockt, casema heeft eigen routers en backbones, dus ik verwacht geen problemen.
Kan het morgen wel even uittesten bij mijn oom

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

uit: http://eservice.casema.tv...igheid/faq_veiligheid.htm
Welke TCP-IP poorten worden door Casema geblokkeerd?

Op dit moment worden de volgende poorten geblokkeerd:

Poort 25 inkomend
Poort 135
Poort 137
Poort 138
Poort 139
Poort 445

Daarnaast worden ook nog diverse poorten van Trojan Horses geblokkeerd

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
nouja je doet je naam in elk geval wel eer aan :P
je had dat toch ook zelf ff kunnen zoeken?

PSN: djmurcielago

• luie-steffie
Ik heb er lang naar gezocht, en ook de casema gebeld, maar niemand die er daar eenduidig antwoord op kon geven.
Ze zeggen allemaal wat anders.
En als ik straks dan een abo afsluit, en het kan plots toch niet is dat een beetje stom :)
Dan heb ik er geen probleem mee om ergens wat minder bandbreedte te hebben ofzo, waar het dan in ieder geval wel kan.

Dus vandaar hier de vraag, hier zijn vast een heel aantal casema gebruikers die daadwerkelijk even kunnen testen of het ook echt kan.

Verwijderd

Als ik dit goed begrijp kan ik dus wel e-mail versturen via andere SMTP servers. Maar daar 137/138/139 dicht zit dus geen Samba?

Verwijderd

Het lijkt me nogal lastig om de poort voor een webserver te blokkeren. Een webserver draait op poort 80. Via IE of andere browsers ontvang je niet alleen data, maar verzend je ook. Als Casema 1 richting zou blokken, zou je dus geen http-verkeer meer hebben. Met wat logisch denkvermogen had je dat zelf ook nog wel kunnen bedenken, toch?

Voor wat betreft je SMTP-vraag: Een smtp-server heeft meestal een mogelijkheid om een smarthost in te stellen. Hier vul je de mailserver van Casema in en je mail wordt gewoon verstuurd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 15:17 ]

Verwijderd

MMMMM: Ik geloof niet dat jouw antwoord voor mij was maar voor een andere poster, klopt dat?
Pagina: 1