Welke APE naar MP3 converter te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb een aantal audio bestanden in Money Audio formaat (.APE). Deze wil ik omzetten in MP3 audio, vanwege de omvang van de bestanden (ja, mp3, geen OGG want dat slikt mijn discman niet). Maar nu zijn er talloze programma's die dit kunnen (check deze site bijvoorbeeld maar eens).
Echter heb ik totaal geen idee van de kwaliteit van mp3-codecs die de programma's gebruiken.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met de LAME codec, die op mijn installatie de mp3 kan maken zonder dat ik een hoorbare kwaliteits verlies heb (en ga nu aub niet zeuren dat mp3 altijd kwaliteits verlies oplevert, ik hoor het niet, daarmee basta, daarover gaat dit topic namelijk niet).
Het liefst zou ik dus een converter gebruiken waarin ik ook de mogelijkheid heb om voor de LAME codec te kiezen.

Wie kan mij er 1 aanraden? Of wie heeft er positieve ervaringen met een bepaald programma?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:53

sphere

Debian abuser

Ik weet niet of wat jij wil ook mogelijk is. Volgens mij moet je eerst met monkey audio meuk die APEs decoderen naar WAV en dan encoderen naar MP3.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Kan dBpoweramp dat niet? Volgens mij kan je met dat programma alles converteren naar alles.
Met een plug-in zou het idd met dBpoweramp moeten lukken, die is ook te downen op hun site.

[ Voor 34% gewijzigd door Chubbchubb op 15-04-2005 23:18 ]

Powered by: blond bier

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
In de link die ik noem, staat een grote lijst van programma's die van bijna alles naar bijna alles kunnen converteren, dus software is het probleem niet. Ik wil alleen zeker weten dat het converteren met een goede kwaliteit codec gebeurt, zodat het resultaat ook nog een beetje om aan te horen is...

@sphere, die mogelijkheid had ik ook al in gedachten. APE omzetten naar WAV zal wel lukken zonder kwaliteits verlies (APE is immer lost-less compressie, dus de WAV zal van CD-kwaliteit zijn). En dan kan ik voor de MP3 CDex gebruiken samen met de LAME codec. Maar het zou natuurlijk handiger zijn als ik het door een programma zou kunnen laten doen.

@Chubbchubb, tnx, dBpowerAMP is eigenlijk wel wat ik zoek. Het programma gebruikt de LAME codec, dus die eis is voldaan.
Het is gratis, wat ook weer een pluspunt is, en (bijna) alle formaten worden ondersteunt.
Daarnaast kende ik het programma achteraf al, heb het tijden geleden ook eens gebruikt, maar was het vergeten...

iig, ik kan weer verder. TNX

[ Voor 23% gewijzigd door deepbass909 op 15-04-2005 23:26 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
je kunt ook gewoon het 'originele' monkey's audio programma gebruiken. Er zit een optie 'convert' in, die je zo in kunt stellen dat lame.exe gebruikt wordt om mp3's te maken.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Nero kan het ook prima.

Gewoon de juiste plugins downloaden op http://neroplugins.cd-rw.org/ en je kan alle kanten heen- en weer. (Nero burning rom, extra, encode files)
Pagina: 1