hoeveel vermogen kan een waterblok aan

Pagina: 1
Acties:

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
ik zit met het probleem dat ik een peltier element op mijn cpu wil, maar ik twijfel eraan of mijn waterblok (Alphacool NexXxoS) het vermogen van de tec (172watt) aankan.

weten jullie of dit blok het vermogen aankan of moet ik kijken naar een andere?

(best lullig dat fabrikanten niet aangeven hoeveel vermogen ze aankunnen)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59

sapphire

Die-hard pruts0r

denk dat het meer aan je radiator ligt dan aan het blok :P

Gabriël AM5

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Hm, die NexXxoS zit wel gefixeerd op de core zegmaar, oppervlakte boven de core, en de rest boeit niet. Probeer het gewoon zou ik zeggen, hij zal in ieder geval koelen, maar verder durf ik niet te zeggen of hij het goed zal doen.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Hoeveel ze aankunnen hangt er helemaal vanaf hoeveel water je er door pompt, en wat de temparatuur van dat water is, en welke temperatuursverschillen je wilt toestaan. 172 watt is op zich niet zó veel dat je het met een fatsoenlijke waterkoeling niet kan afvoeren, maar ja geen garanties hoor..

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14

Epsilon

Luxx schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:19:
Hoeveel ze aankunnen hangt er helemaal vanaf hoeveel water je er door pompt, en wat de temparatuur van dat water is, en welke temperatuursverschillen je wilt toestaan. 172 watt is op zich niet zó veel dat je het met een fatsoenlijke waterkoeling niet kan afvoeren, maar ja geen garanties hoor..
Dat heeft ook de maken met de hoeveelheid oppervlakte. De delta T gaat omlaag bij een beter ontwerp en dat is wat je wil.

172w peltier kun je goed koelen met een beetje fatsoenlijk blok. Maar let op het soort blok, met een RBX - TDX - Cascade achtig blok gaat het NIET lukken. Je hebt veel oppervlakte nodig over het hele blok en niet alleen boven de core.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
ik heb ook nog een koolance blok liggen die eerst op mijn p4 zat (2.4@3.1 _/-\o_ ).
en daar staat ook in de papieren die je erbij krijgt dat die 150 watt aankan. maar dat is ook het enigste blok bij wie ik dat heb gezien.
ps zoals ook al bovenstaat volgens mij: ik heb een black ice extreme radiator die kan 1kW wegstoken (met een delta fan erachter 8) ).

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zoals eerder gezegd gaat het nog niet eens zo om het waterblok. Tuurlijk moet deze een beetje efficiënt zijn en de oppervlakte van de TEC geheel bedekken, maar het ligt meer aan de hoeveelheid water die je er doorheen pompt en vooral aan de radiator. Met een Black Ice Micro krijg je die 172W nooit weg, met een extreme kan wel als je er een dikke fan achter hangt ;)

🖥️ | 🚗

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
die 172 W is volgens mij wel anders dan de watts die mijn cpu simulator afgeeft.
ik heb een 30 tal cpu wc blokken getest tot op heden en om 172 W te koelen heb je toch wel iets stevigs nodig.
goed om die 172 watt te genereren heb je ook wel iets meer nodig dan een simpele voeding ;)

maar goed dit heeft weinig van doen op je vraag eigenlijk

een goed blok kan een zwaardere pelt ook nog koelen
mits voorzien van stevige radiator (wat overgens part 2 wordt van mijn big waterkoelings test) kijk de postings eens door van onze mod hier (ape-nootjes)
Pagina: 1