Vergelijkend Plaatje RGB <--> Composite

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
M'n vriendin had vandaag op stage iets gehoord over RGB en Composiet signaal. De precieze toepassing ervan daar weet ik niet. Echter kwam ze bij mij met de vraag wat het verschil was hierbij.

Nu heb ik haar wel tekstueel een uitleg gegeven, maar ik wilde haar nog een plaatje laten zien. Nu kon ik me herinneren dat hier op GoT een plaatje stond van het spel Tekken. Hiermee lieten ze het verschil tussen een Composite en een RGB kabel zien.

Echter kan ik dit plaatje niet meer terugvinden! Het stond in een van de FaQ's, maar ik heb reeds in de FaQ's van Audio, Video & Hifi gekeken, Casemodding & Elektronica, Spielerij.... maar ik kan het hele plaatje niet meer vinden.

Op google zoeken naar een vergelijkend plaatje levert ook geen goed plaatje op.
Mijn vraag is nu dus wie kan me vertellen waar ik dat betreffende Tekken plaatje kan vinden, of waar ik een goed vergelijkend plaatje kan zien?

Wanna play?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:51

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dan is er toch wat mis met mijn tv, denk ik zo... want wanneer ik mn digitale ontvanger op RGB zet, dan is het beeld veel minder sherp/minder kleurrijk/donkerder...

Home Assistant Configuratie V&A

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ten eerste gaat er over het composite lijktje gewoon een PAL signaal. Dat heeft niet de RGB colour space, maar YUV. Daarnaast is de resolutie van de "kleuren" niet gelijk zoals bij RGB, waar iedere pixel een individuele RGB waarde heeft. Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
@-bolio-
Bedankt kerel! Dat ik daar niet aan gedacht heb |:(

@Big-Guy
Met m'n oude tv had ik bij het gebruik van een RGB kabel ook veel viezer beeld als ik dvd's deed bekijken! Bij spellen op de Playstation is dit echter geen probleem geweest op die tv. M'n nieuwe tv daarentegen laat wel overal gewoon perfect beeld zien, zowel bij dvd als ps2.

@deepspace
ik heb het iets kinderachtiger aan m'n vriendin verteld :+ Als ik het zo zou vertellen zou ze nog meer met de oren gaan klapperen dan toen ze het nog niet wist haha! Al is het idd wel de beste uitleg

[ Voor 4% gewijzigd door F-Tim op 16-04-2005 17:04 ]

Wanna play?

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
een vraagje van mijn kant dan eens gelijk.

s-vhs (of super video, ik weet et nooit, iig zo'n "ps2 stekker" :P )
of scart, wat is nou precies et verschil.
Mijn vader beweert dat er meer lijnen zijn, en het lijkt ook zo te zijn, maar ik hoor echter nooit iemand hierover?

One World Concepts

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Door scart kan vanalles lopen. Zowel S-video, als composite en RGB. Zoals altijd, wiki weet weer raad!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1