Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-Mobile geen bereik

Pagina: 1
Acties:

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35
Heb nu 3 maanden t-mobile (Relax 150 2 jarig, T-Mobile MDA), nooit problemen gehad tot deze week!

Begin van de week merkte ik dat me bereik afnam in me kamer, zelfs buiten werd het ook slechter!Richting school met de trein was het bereik beter, maar niet optimaal wat het normaal wel was.

Heb me telefoon gereset, batterij,sim eruit etc. nix opgeleved.

Ik heb een andere telefoon gepakt (nokia 6610) en daar me sim in gedaan en zelfde effect.
Na mijn idee licht het dus niet aan de telefoon.

Vandaag heb ik nog geen bereik gehad, ben nog naar de stad geweest om te kijken of netwerk kon vinden maar helemaal nix!

Ik heb t-mobile gebeld en gevraagd of me nummer misschien afgesloten/geblokkeerd etc is?
Was nix aan de hand, wel zeiden ze dat in mij woonplaats de verbinding niet optimaal was maar dat de planning is dat er nieuwe zend mast komt binnen 600m.
Maarja aangezien ik buiten ook geen bereik had (ook andere stadsdelen).

Ze zeiden dat ze contact op zouden nemen met netwerk service ofzo en die zou mij bellen..
Toen zei ik van ja misschien is me sim kaart wel beschadigt of iets in die richting?
Ohja dat zou ook nog kunnen, we sturen wel een nieuwe op. Kost 10 euro die later worden vergoed.

Stel dat probleem bleeft dat ik geen bereik heb en dus niet kan bellen, voldoen ze dan aan de voorwaarden?

Ik heb namelijk zoiets van als dit nog lang duurt kap ik ermee bij t-mobile.
Ik wil gewoon lekker kunnen bellen, wat overig heel normaal is met een telefoon. (ja je verw8 het niet)

Hebben jullie misschien zelfde ervaring bij t-mobile?
Graag jullie reactie :)

Verwijderd

Ik zie de relatie simkaart <--> sterkte van het netwerk nog niet helemaal

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:35
Doe je sim 'ns in een andere telefoon, en vraag anderen met T-mobile hoe het met hun berijk staat. Het zou best je mobiel zelf kunnen zijn namelijk.

EDIT: je had m al in een andere mobiel gestopt, helemaal vergeten... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Nevie op 15-04-2005 23:06 ]

• Shockers
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:01:
Ik zie de relatie simkaart <--> sterkte van het netwerk nog niet helemaal
ik ook niet was puur een gok :)

Heb dus zoals hierboven staat in ander toestel geprobeerd nokia 6610 maar ook geen bereik.

Vriend van me heeft zelfde telefoon en ook t-mobile maar wel bereik.
Woont ook in Almere.

Heb trouwens ook nog mijn sim is zijn toestel gedaan maar ook geen bereik?!

Verwijderd

Dan lijkt me ook dat je sim beschadigd is (indien dat een mogelijke oorzaak voor signaalvermindering is.) Dat is namelijk de enige constante in al je testen (althans degenen die je hier gemeld hebt). Heb je al geprobeerd die simkaart van die vriend in jouw telefoon te doen? Dan weet je praktisch zeker dat het aan je sim ligt (moet je het wel testen in jouw huis of waar het ook is jouw sim geen bereik heeft natuurlijk.)

Verwijderd

Zeggen dat je niks hebt hieraan, dat ze consequent moeten zijn, omdat zij een slecht bereik bieden, terwijl in je contract staat dat je gewoon moet kunnen bellen en gebruik moet kunnen maken van hun diensten, wat nu dus niet kan, en ze je abo gewoon af moeten sluiten zodat jij de ruimte hebt bij een betere netwerk een contract aan te gaan.

(of gewoon wachten tot ze het netwerk verbeteren en hier voorlopig mee proberen te leven, ik ga der niet vanuit dat je 24/7 thuis zit ;))

:Y)

• Shockers
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 02:24:
Zeggen dat je niks hebt hieraan, dat ze consequent moeten zijn, omdat zij een slecht bereik bieden, terwijl in je contract staat dat je gewoon moet kunnen bellen en gebruik moet kunnen maken van hun diensten, wat nu dus niet kan, en ze je abo gewoon af moeten sluiten zodat jij de ruimte hebt bij een betere netwerk een contract aan te gaan.

(of gewoon wachten tot ze het netwerk verbeteren en hier voorlopig mee proberen te leven, ik ga der niet vanuit dat je 24/7 thuis zit ;))

hehehe nee :P, maar ik vind tog wel klote dat ik savonds niet even me vriendin kan bellen als ik thuis ben. Heb geen zin om in de regen te gaan telefoneren 8)7.

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad. Een nieuwe simkaart deed echt wonderen!

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Shockers
gratiz schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:55:
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad. Een nieuwe simkaart deed echt wonderen!
Ja inderdaad!, heb vandaag me nieuwe sim binnen gehad metteen geactiveerd en werkt weer!! :*)
Gewoon weer normaal bereik wat ik normaal ook had ;)

bedankt voor jullie reacties :)

[ Voor 6% gewijzigd door Shockers op 16-04-2005 19:02 ]

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zat te twijfelen of ik nieuw topic open of reageer op dit topic. Het laatste dus maar. Ik heb nml wel gezocht naar nieuwere topics van t-mobile maar niks gevonden.

Ik vraag me nml het volgende af:

Hoe is het bereik van T-mobile in Noord-Limburg en hoe is het bereik in Zuid-Holland?
In de winkel gecheckt (alleen limburg) en daar zag het erg roze (hoe meer roze hoe beter). Nu maar hopen dat het ook echt zo is als ik T-mobile ga gebruiken. Het is dus een nieuw kaartje dus, daar zal het niet aan liggen mocht er toch slechte verbinding zijn. Maar ben vergeten te checken voor Zuid-Holland.

Iemand die dit weet? En misschien ook anderen die ergens anders wonen? Kom nogal veel ergens anders >:)

Samsung Galaxy Note 3

Verwijderd

www.t-mobile.nl
---> dekkingskaart

Knock yourself out :7

/Edit:
Vooruit dan maar:
http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 20:31 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zie het verband tussen de simkaart en bereik van de zender nog steeds niet, Tmobile gebruikt alleen het 1800 Mhz netwerk, dus het kan ook niet zijn dat je op een ander netwerk terecht gekomen bent :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Simkaart 'onderhoudt' de verbinding met het netwerk, als die slecht is/begint te slijten geeft ie dus mindere signalen door, waardoor er minder opgepikt kan worden...vaag verhaal, komt erop neer dat simkaart best cruciaal is maar die dingen eigenlijk vrijwel niet kapot te krijgen zijn afgezien van slijtage :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:54:
Simkaart 'onderhoudt' de verbinding met het netwerk, als die slecht is/begint te slijten geeft ie dus mindere signalen door, waardoor er minder opgepikt kan worden...vaag verhaal, komt erop neer dat simkaart best cruciaal is maar die dingen eigenlijk vrijwel niet kapot te krijgen zijn afgezien van slijtage :)
Volgens mij geeft de simkaart alleen het IMEI nummer door aan het netwerk, waarna het netwerk deze weer koppeld aan jouw telefoonnummer. Ik kan me voorstellen dat je door een defecte kaart GEEN verbinding meer hebt met het netwerk, maar niet dat jij een slechtere verbinding hebt, het blijkt immers een digitale verbinding, iets waar je telefoon en zender een grotere invloed op hebben dan je simkaart imo kan hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Oke dan! Heel erg bedankt! (Of is het echt zo dat hier niet bedankt word :? ...ooit eens gelezen dacht ik :+ )

Samsung Galaxy Note 3

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 08:47

Whuzz

Dodgeball!

Hoelang heb je dit probleem al? als het slechts een week is, zou ik nog even afwachten. Het kan zijn dat er tijdelijk een mast in je omgeving is uitgeschakeld. Er worden op het moment nogal wat 3G-sites op 2G-sites bijgebouwd, waarvoor de bestaande 2G-site moet worden uitgeschakeld.
Dat hoeft niet eens aan een T-Mobile mast zelf te zijn. Wanneer op een dak bijvoorbeeld meerdere operators staan, waaronder T-mobile, en één van die operators moet aan die site werken, dan kan het ook zijn dat de T-Mobile antennes tijdelijk (gedeeltelijk) moeten worden uitgeschakeld.
Werkzaamheden duren meestal 1 tot 2 weken.
Als het probleem langer dan dat aanhoud, dan kun je contact met T-Mobile opnemen en vragen of er meerdere klachten zijn.

Het is niet zo dat antennes slechter signaal gaan geven aan één (of een select aantal) toestellen/sims. Dus als er een probleem is, dan moeten er meer klachten zijn, zo niet ligt het aan jouw toestel.
Enige andere optie is een overbelasting van het netwerk (teveel GSM's voor het aantal aantennes in de regio), maar zoiets gaat niet ineens van week op week, dat zou óf heel geleidelijk gaan (gestage groei van aantal GSM's in de regio), óf zeer plotseling wanneer er een groot event is in de buurt en er geen tijdelijke masten zijn bijgeplaatst.

Bron: Ik werk als engineer bij 's lands grootste Telecom aannemer. Op de afdeling T-Mobile :Y)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Whuzz schreef op maandag 14 november 2005 @ 06:26:
Hoelang heb je dit probleem al? als het slechts een week is, zou ik nog even afwachten. Het kan zijn dat er tijdelijk een mast in je omgeving is uitgeschakeld. Er worden op het moment nogal wat 3G-sites op 2G-sites bijgebouwd, waarvoor de bestaande 2G-site moet worden uitgeschakeld.
Dat hoeft niet eens aan een T-Mobile mast zelf te zijn. Wanneer op een dak bijvoorbeeld meerdere operators staan, waaronder T-mobile, en één van die operators moet aan die site werken, dan kan het ook zijn dat de T-Mobile antennes tijdelijk (gedeeltelijk) moeten worden uitgeschakeld.
Werkzaamheden duren meestal 1 tot 2 weken.
Als het probleem langer dan dat aanhoud, dan kun je contact met T-Mobile opnemen en vragen of er meerdere klachten zijn.

Het is niet zo dat antennes slechter signaal gaan geven aan één (of een select aantal) toestellen/sims. Dus als er een probleem is, dan moeten er meer klachten zijn, zo niet ligt het aan jouw toestel.
Enige andere optie is een overbelasting van het netwerk (teveel GSM's voor het aantal aantennes in de regio), maar zoiets gaat niet ineens van week op week, dat zou óf heel geleidelijk gaan (gestage groei van aantal GSM's in de regio), óf zeer plotseling wanneer er een groot event is in de buurt en er geen tijdelijke masten zijn bijgeplaatst.

Bron: Ik werk als engineer bij 's lands grootste Telecom aannemer. Op de afdeling T-Mobile :Y)
Volgens mij schreef hij enkele posts terug al dat het met de nieuwe sim al is opgelost

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Whuzz schreef op maandag 14 november 2005 @ 06:26:
Zoiets vermoedde ik al, want begrijpend lezen lijkt niet je sterkste punt te zijn. })

(sorry, ik *moest* 'm maken.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1