Ken je de term "Alternate Reality Gaming" en het spel Colony? Zo nee, blijf dan lezen.
Ken je het al wel, scroll dan door om door te gaan naar de gegevens om het GOT-Team te joinen.
- Vragen mag, mits je het antwoord niet uit de adressen die ik onderaan heb gepost kan vinden.
- Het moet geen opsom topic worden, dus post alleen nuttige informatie. Een reactie als "slet, was je net 5 minuten eerder als mij met die oplossing" kan niemand wat mee. Je mag natuurlijk wel melden dat je hem hebt opgelost.
- Flames en Trolls zullen gemeld worden, en worden hier dan ook niet gewaardeerd. Denk er aan: we zijn een team met een gemeenschappelijk doel: de meeste challenges op lossen!
- Vraag niet of er al een nieuwe challenge is, deze zet ik elke keer onderaan de start post.
- Een melding dat je meedoet is natuurlijk altijd welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
- Toevoegingen aan de startpost mag je hier neer zetten of mailen. Vragen die niet direct beantwoord kunnen worden zullen later in startpost worden opgenomen als FAQ.
Alternate Reality Gaming betekend vrij vertaald Gamen in een Alternatieve Realiteit. Deze alternatieve realiteit ontstaat door in het spel de virtuele wereld en de echte wereld te koppelen.
Via het internet krijg je een opdracht die met behulp van materiele zaken opgelost moet worden.
Colony is de naam van het spel dat we hier spelen. Het is gestart door de mysterieuze Gamem8ker, die weer in opdracht werk van The Creator. Op 14 Maart 2005 werd er een bericht gestuurd naar de belangrijkste sites van de ARG community door The Gamem8ker
Dit bericht bevatte de tekst "when the right 36 pictures are sent to me, the real game begins."
Tevens stond er een lijst met codes. Deze codes bleken afkortingen te zijn van 36 internationale luchthavens, en er moesten dus 36 fotos EIGEN fotos van deze luchthavens naar de Gamem8ker gestuurd worden. Nadat deze fotos er allemaal waren ging de site op: www.ourcolony.net
Op 6 April hetzelfde jaar schreef Gamespot een artikel over dit fenomeen en begonnen er speculaties de ronde te doen dat het wellicht een promotie campagne voor de nieuwe X-Box 360 zou kunnen zijn. Microsoft houd de lippen stijf op elkaar en ook 4ourty2wo (Het brein achter de HALO 2 campagne, www.ilovebees.com) geeft geen commentaar.
Op de site www.ourcolony.net kan je je registreren met je colony. Ik ben zo vrij geweest alvast een GOT colony aan te maken. De gegevens om te registreren vind je onderaan dit topic. Je vormt met vrienden, kenissen, collega's samen een team en lost elke keer een zogenaamde "Challenge" op. Deze challenges worden om de zoveel tijd vrijgegeven. Er zit niet echt een vast patroon in heb ik al gemerkt, dus je moet constant de site in de gaten houden.
Een voorbeeld van een challenge:
It is "The End" when Alpha, Delta and Omega are destroyed
Het juiste antwoord:
Missile Command - The End is het klassieke einde van natuurlijk een game, film of boek. Alpha Delta en Omega waren de namen van de 3 raket basissen in het oude spel Missile Command, als deze vernietigd waren was het spel klaar. Dus het antwoord is? Juist: Missile Command.
De challenges kunnen over boeken gaan, over games, beroemdheden, films alles wat je in real-life tegen kan komen. Zie de wikipedia pagina aan het einde van dit topic voor mee challenges.
Hier vind je nog meer voorbeelden van challenges
De kernwoorden van colony zijn simpel gezegd: "next-gen" en "the truth". Samenwerken om de puzzels op te lossen en zoveel mogelijk mensen samen laten werken.
De geruchten gaan dat het spel een promotie campagne is voor de nieuwe X-Box 360. Hier lees je er meer over. Echter word hier geen officieel commentaar op gegeven..
De Colony gaat aardig ver, je kan de Gamem8ker toevoege op MSN en hem vragen stellen. Hij praat alleen met Team-leaders, en je moet hem net treffen. Er is daarnaast op de website van colony een foto gallery te vinden met plekken waar The Colony posters zijn aangetroffen in real-life. Het is bij sommige ARGames zelfs zo erg dat ze ook mensen naar je huis sturen en dat je brieven moet schrijven etc. zover gaat Colony (als het goed is
Nee, er valt niks te winnen voor zover bekend (let op: het spel is constant in beweging en ontwikkeling.) behalve dan de eeuwige roem en het gevoel van triomf over anderen. Ik zeg in iedere geval we laten die andere teams even zien wat Nederlandse nuchterheid is en pakken al die challenges.
Er zijn op meerdere manieren punten te verdienen. Hier even een overzichtje:
Colony members - 10 punten per geregistreerd colony lid.
Challenges - 10 punten voor elke goed opgeloste challenge.
Bonus - 10 bonus punten als je team, of een team uit jouw land de challenge als eerste goed heeft.
Contribution - Je kan ook zelf challenges en plaatjes met het Colony logo in sturen, deze punten worden door de Gamem8ker bepaald.
De regels zijn kort en simpel:
* Grow your colony and work together
* Answer right and answer first
* This is global, get people around the world in your colony
* Make it your game
* Show our symbol and shares
- Op de site www.ourcolony.net loopt rechtsbovenin een timer die lijkt af te tellen naar de presentatie dag van de x-box 360.
- In een van de "orbs" (plaatje op de inlog pagina) is een aan/uit knop te zien die verdacht veel lijkt op die van de huidige X-box limited edition.
- Op een persconferentie over de X-Box was een speler-ID te zien met een foto van iemand met het colony logo er op. Dit was echter 1 maand voordat de site on-line ging: hoe zit dat? Geen commentaar...
- Bij de presentatie van de PSP zijn er rond om het gebouw stickers van Colony op het gebouw aangetroffen. MS Sabotage???
- 36 fotos gezocht, en de naam is X-Box 360?
Natuurlijk willen wij als Nederlanders even laten zien wat we kunnen. Hoe meer mensen er mee werken aan onze colony hoe beter, we krijgen er punten voor, en de kans dat we een challenge als eerste oplossen is ook groter.
Samenwerken om moeilijke challenges op te lossen, melding maken als er een nieuwe challenge is. Ik zal zelf elke keer de huidige challenge onderaan de start post plaatsen.
Let op: lees vooral het forum niet teveel, anders ga je overal complotten en theoriën achter zoeken
http://en.wikipedia.org/wiki/Ourcolony (Wikipedia pagine over OurColony.net)
http://ourcolony.blogspot.com/ (blogsite van the gamem8ker)
http://www.mirlandano.com/arg-quickstart.html (quickstart pagina)
http://forums.unfiction.com/forums/viewforum.php?f=126 (Een forum)
Iedereen mag GOT joinen, je hoeft niet superactief te zijn, maar dat is natuurlijk wel het leukste.
Om te joinen moet je het volgende doen:
Ga naar www.ourcolony.net en los daar de eerste challenge op. Wat is het wachtwoord?
Het staat in de tekst maar ik zal hem maar alvast geven voor je:
spoiler:
(selecteren om te lezen)play
Als het goed is ben je nu binnen. Klik op "Join existing colony".
Je moet nu je registratie gegevens in vullen en een colony password op geven:
Het wachtwoord voor GOT is: 12987632
Nu mag je meedoen met GOT om de challenges op te lossen. Welkom in het team!
http://www.ourcolony.net/images/logos/intro.mp3
Solved
Antwoord:
Check the clock
Uitleg:
Is onderweg
Disclaimer:
Ik kan dit topic helaas niet 24/7 bijhouden, school en werk, je kent het wel. Ik probeer het elke keer zo snel mogelijk te regelen, en misschien dat als een modje dit ook interessant vind dat hij me kan ondersteunen in deze taak?
Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ourcolony
http://www.mirlandano.com/arg-quickstart.html
http://www.ourcolony.net
Special thanks to:
Stephano Nuñez - Infected me with the colony...
Terr - Voor de toestemming en het meedenken
The Gamem8ker - Voor dit briljante spel...
spoiler:
Het liefste zou ik dit niet melden, maar julie komen er snel genoeg achter natuurlijk: op de wikipedia pagine word elke keer het antwoord geplaatst zodra het bekend is. Dit verpest natuurlijk een beetje het spelletje voor de rest van de spelers, en wikipedia doet ook alleen maar z'n werk, maar ik wil julie toch zo veel mogelijk vragen om dit document niet te gebruiken.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 17:38 ]