Toon posts:

Wireless LAN zonder AccessPoint (AP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis probeert 2 computers met elkaar te laten praten via de wireless kaartjes. Nu heb ik uit de WLAN FAQ (ongeveer) begrepen dat WLAN zonder AP mogelijk moet zijn, helaas krijgen we het niet voor elkaar.

Voordat we verder gaan proberen wil ik graag 100% zeker weten of het mogelijk is om zonder AP een WLAN te maken. Weet iemand dat?

Daarnaast wil ik graag weten of de combi XP->Win98 met Wireless kaartjes werkt.

Ik kan helaas nog niet gedetaileerd uiteenzetten wat er allemaal fout gaat, want ik ben zelf nog een "WLAN-leek".

Alvast bedankt.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Nou, vooruit, maak 't je makkelijk: Ja, dat kan.

Ad-Hoc is wat jij bedoelt. Dit is een verbinding tussen uitsluitend twee WLAN kaarten. Ik meende dat je wel met een aantal beperkingen komt te zitten zoals beveiliging (alleen WEP) en snelheid (11mbit, Ad-Hoc is een 802.11b oplossing), maar misschien kun je tussen twee kaartjes van hetzelfde merk wel wat meer voor elkaar toveren :)

[ Voor 68% gewijzigd door Maestro op 15-04-2005 22:24 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Dit is zeker mogelijk.

Weet alleen niet hoe dat werkt met windows 98. Als je bij windows XP een voorkeursnetwerk aanmaakt staat er een vinkje onder dat het een peer to peer netwerk is en geen gebruikt maakt van een AP.

als je dat dan hebt gedaan moet je de SSID op de andere computer kunnen zien dacht ik.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:51
In XP met SP2 is het nog makkelijker. In het configuratiescherm zit de functie Draadloos netwerk instellen met als symbool een USB WiFi stick. Met deze wizard kan je een Ad-hoc met eventueel internet delen configureren. Als de wizard voltooid is zal je op de Win98 PC een Ad-Hoc netwerk moeten kunnen zien. Meld je daar op aan en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de gelegenheid heb ga ik het Ad-Hoc aanleggen. De wizard in SP2 zal zeker van pas komen.

Allen bedankt.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
De drivers en programma's van mijn Realtek draadloze ingebouwde netwerkkaart in mijn notebook ondersteunen een softwarematige Access Point. Dat houdt in dat ik met behulp van een Realtek programmaatje een AccessPoint kan beginnen met mijn notebook. Ik vind het zelf makkelijker dan het gehannes met Ad-Hoc instellingen.

Allicht dat jouw netwerkkaart ook zo'n functie heeft?

Verwijderd

Idd, adhoc netwerkje, zelfde kanaal en encryptie, voorkeur voor handmatig ingestelde IP's en het werk.
Pagina: 1