Vraagjes ivm monitoren en dualhead

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Hmmm, ik ben momenteel de trotse bezitter van een G400 en een Nokia 447Zi.

En vandaag heb ik een stijdje zitten werken achter een dualheadopstelling met 2 philips 107t (dus die flattrons, als ik het juist heb).

Nu vraag ik me 2 dingen af:

Beide schermen interfereerden elkaar vrij sterk, op hoge refreshrates was de storing HEEL duidelijk, op 60Hz al heel wat minder. Maar ik kan echt niet dalen onder de 70hz of ik krijg snel hoofdpijn.

Dus, is er een methode om dit te vermijden? De monitoren verder uit elkaar zetten lijkt m nogal dwaas, omdat dan de illusie van een gigantische desktop sterk verminderd. Maar is er iets te doen met een soort paneeltje te bouwen dat de interferentie blokeert?

En m'n 2e vraag, welk scherm is erg geschikt om naast m'n nokia te staan? Dus, zowel qua formaat (viewable area) als qua prestaties.
Al moet ik zeggen dat die philips flattron's me erug relaxed leken (terwijl hun spec's onder die van mijn nokia liggen)

Dank bij voorbaat.

• Orbit
Niemand?

Sorry, ik ben wat ongeduldig. SORRY

Verwijderd

Twee LG Flatron's FT795Plus Goed afgeschermt ik heb in ieder geval geen probleem als ze naast elkaar staan :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55

Milmoor

Footsteps and pictures.

Metalen plaat ertussen (aluminiumfolie werkt niet).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Orbit
Ah, dus een "gewon" metalen plaat volstaat?

Ok, dat weet ik dan ook weer.

Is die Iiyama vision master pro 411 (A705 MT1) een beetje vergelijkbaar qua qualiteit?
dis in VGL met mijn Nokia 447Zi.

• Orbit
Cool, ik heb m'n dualhead draaien met een Nokia 447Zi en een LG Flatron 775FT.

Hmmmm, ik moet zeggen, ik ben er nu al aan verslaafd.

Nu nog een TV kaartje zodat ik tergelijkertijd TV kan kijen en werken, hmmmm.

Anyway, hoe komt het dat als ik iets maximize hij de 2 schermen gebruikt, bij m'n maat pakte ie daar maar 1 scherm voor.

Verwijderd

ik vind dat met 2 monitor naast elkaar alleen fijn werkt als beide monitor hetzelfde model zijn, en ook dezelfde leeftijd hebben... anders ga ik me meteen ergeren aan het verschil in kleur/scherpte/brightness tussen de 2 monitoren

• Orbit
Wel dat had ik dus ook, maar ondenks de groote verschillen tussen de 2 ben ik toch in geslaagd om hen +/- op elkaar te laten gelijken.

raar maar waar.

BTW, iemand een id waar ik een background vind op 2048*768?
Pagina: 1