[dell latitude d00]Accu werkt niet / acculampje knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al een jaartje een laptop (Dell Latitude d600), dus net geen garantie meer. Gister nog met de accu gewerk, ging prima. En vervolgens accu weer helemaal opgeladen zodat ik er vandaag mee in de trein kon. Eenmaal in de trein kon ik laptop niet aan krijgen, er gebeurde helemaal niks. Thuis stroom aangesloten en normaal hoort dan het accu lampje groen te gaan branden als hij oplaad. Maar hij gaat oranje knipperen. Wat nagezocht op internet bleek dit te duiden op een kapotte accu :'( Ik vind het raar omdat ik accu niet zo heel vaak gebruik maar toch wel 1keer per week ofzo en er geen tekens waren op achteruit gang.
Ik vermoed zelf dat accu goed is alleen dat de software ofzo in de war is. Ik heb wel eens gelezen dat er "accu recalibration" tools zijn, maar kan deze voor mijn laptop niet vinden.
Heeft iemand nog tips? (nee hier bdoel ik niet mee nieuwe laptop kopen, ben maar student). Zijn hier ook nog anderen die dit probleem hadden/hebben?

edit: oeps typfoutgemaakt in topic... moet zijn dell latitude d600 ipv d00

[ Voor 7% gewijzigd door robbertb op 15-04-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je de search al gebruikt??? Er is heel recentelijk een topic hierover langs gekomen: Laptop Batterij opnieuw ijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
AJ1815 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:29:
Heb je de search al gebruikt??? Er is heel recentelijk een topic hierover langs gekomen: Laptop Batterij opnieuw ijken?
Zeker... alleen had ik er niks aan :)
En bij mij doet hij dus helemaal niks meer....
Er zit op de accu zelf ook een knopje met 5 ledjes die aan kunnen geven hoe vol hij zit. Maar dat doet hij niet, de lampjes knipperen.
Nou heb ik accu uit elkaar gehaald en volgens mij zijn de cellen nog wel goed. Printjes ook ff losgehaald en stekkers goed aangedrukt. Maar nou doen die lampjesh elemaal niks meer :S Heb ik nou het chipje gereset ofzo? Moet hij persee stroom erop houden om zijn programmatje te bewaren? Er zit een m37516 chipje op.
Misschien dat ik met Smart Battery Data Viewer em kan fixen.(http://smbus.narod.ru/)

Net de accu's gemeten, er staat 12,24V op, terwijl hij volgens de specs 11,1V zou moeten geven.. Dus de cellen zijn volgens mij nog in prima staat

[ Voor 14% gewijzigd door robbertb op 16-04-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Nou er lijkt iets mis te zijn met electronica op printje.. maar hij lijkt nu helemaal niks meer te doen. Lekker zonde want de cellen zijn nog in prima staat :(

Weet iemand waar ik aan service manuals kan komen? Dan kan ik em misschien nog fixen.

[ Voor 25% gewijzigd door robbertb op 17-04-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Niemand een idee hier??
Vind het namelijk zo zonde voor een accu waarvan de cellen nog prima in orde zijn.
Vraag me af of het mogelijk is zelf die aansturing te bouwen oid. Ik kan de schemas hiervan helaas niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb d'r ook een topic over gehad.. heb d'r nog 30 seconden uit kunnen redden.. that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:26:
ik heb d'r ook een topic over gehad.. heb d'r nog 30 seconden uit kunnen redden.. that's all.
Hoe bedoel je dat? Mijn accu is opzich nog prima daar kan ik nog wel 3 uur op vermoed ik. Maar electronica laat het afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou m'n accu deed het ook prima.. toen tijd niet gebruikt en zelvde symptonen als jij: oranje knipperen en nix meer doen. ik weet het niet precies meer, maar dat staat vast nog in dat topic... ik heb het maar opgegeven want als die accu/printje in accu dood is kan ik d'r weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Ik had ditzelfde probleem met mijn D800. Dit was echter geen accu probleem, maar eerder een moederbord probleem. Ze hebben er een nieuw moederbord in gezet en het werkte weer.

Het komt doordat de adapter aansluiting achterop geen goed contact meer maakt. bij mij laadde hij nog wel op in een docking (weet niet of jij die hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
sorted.bits schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:58:
Ik had ditzelfde probleem met mijn D800. Dit was echter geen accu probleem, maar eerder een moederbord probleem. Ze hebben er een nieuw moederbord in gezet en het werkte weer.

Het komt doordat de adapter aansluiting achterop geen goed contact meer maakt. bij mij laadde hij nog wel op in een docking (weet niet of jij die hebt).
Ik heb geen docking nee en geen garantie. Dus een dergelijke reparatie is voor mij onbetaalbaar. (heb al ergens gezien dat een nieuw moederbord ca 500 euro kost exclusief arbeidskosten). Ik wil graag een schema van het moederbord of accu.
En ik denk dat het bij mij toch iets anders is aangezien de accu zelf als hij uit de notebook was en je op dat knopje drukte, ook 3 lampjes gingen knipperen. Dus volgens mij heeft het niks met de accu te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door robbertb op 23-04-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Geen garantie is onzin. Je hebt die laptop een jaar en dat betekent (ook al heb je maar 1 jaar garantie genomen) dat je nog prima bij Dell kan aankloppen. Ding is voortijdig stuk gegaan aangezien de levensduur van je laptop(batterij) hoger is dan 1 jaar :). Gewoon bellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 09:28
alsof ze daar op in gaan

je had gewoon 3 jaar garantie moeten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:06:
alsof ze daar op in gaan

je had gewoon 3 jaar garantie moeten nemen
-8 dom?

wat we are borg zegt klopt wel.. doe d'r maar effe search over ofzo want om het nou weer uit te gaan leggen

door houdingen zoals jij dat hebt blijven winkeliers maar de consumenten naaien door geen wettelijke garantie te geven.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
ik weet ook wel dat het eigenlijk verplicht is, maar denk je werkelijk dat ze daar in mee gaan als zo'n "consument" opbelt met zo'n verhaaltje

get real man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
dribbel schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:14:
ik weet ook wel dat het eigenlijk verplicht is, maar denk je werkelijk dat ze daar in mee gaan als zo'n "consument" opbelt met zo'n verhaaltje

get real man
Get real man :? Als je gewoon in staat bent een fatsoenlijk gesprek te voeren met de medewerker dan weet ik zeker dat het lukt. Ik heb hiermee ook garantie gekregen om zo'n stroomblok voor de laptop. Jaar dik voorbij en toch stond er binnen een week een bezorger op de stoep van Dell. Kortom, je hebt blijkbaar totaal geen idee hoe je zoiets goed moet aanpakken, want het kan wel degelijk :). Niks je had 3 jaar garantie moeten nemen: dat is pure geldklopperij. Je moet alleen wel een goed gesprek kunnen voeren en met de houding die jij toont kom je er idd niet.

Nogmaals, TS: bel Dell en leg je probleem uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 23-04-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
mja, ik heb er geen ervaring mee maar goed, ik heb gewoon 3 jaar genomen dan heb ik dat hele gezeik niet. Als jij straks na ruim een jaar aankomt met een kapot mobo en ze gaan niet akkoord, wat ga je dan beginnen?

een adaptertje van 10 euro lijkt me ook iets makkelijker los te lullen dan een mainboard van 500+ euro, maarja

je kan t natuurlijk altijd proberen, maar ik geef je weinig kans

[ Voor 32% gewijzigd door dribbel op 23-04-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Euhm, het is gewoon zo in de wet vast gelegt hoor. En anders kan je altijd effe naar de consumentenbond bellen, is vast goedkoper dan een nieuw mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig maar heb ook al iets dergelijks geprobeerd bij Norrod en daar was het ook niet gelukt om nog na 1 jaar en een maand ofzo garantie te claimen. Daarnaast staat in de algemene voorwaarden van Dell:
Accu’s voor Notebooks worden met een 12 maanden durende, niet voor verlenging vatbare, garantie geleverd.
Mijn laptop(en accu dus ook) is van december 2003, dus 1 jaar en 4 maanden oud.
Ook kan ik dell lastig opbellen omdat ik accu zelf al heb opengebroken. Mijn vraag blijft dus nog steeds of iemand specificaties heeft van de accuaansluiting (wil wete wat er precies op de pennen moet staan) of schema van heel de accu/laptop. Of is deze info ergens te halen of is dit bedrijfsgeheim?

[ Voor 25% gewijzigd door robbertb op 25-04-2005 15:38 ]

Pagina: 1