Asus A7N8X-X: Geen USB2 snelheid

Pagina: 1
Acties:

• cylhome
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Hallo,

Ik heb een 20 gb mp3spelertje gekocht, en wil graag muziek overzetten via usb 2.0. Nu zou mijn moederbord usb 2.0 ondersteunen (asus a7nx-x), maar als ik muziek overzet op mijn spelertje, gaat het heel langzaam. Een album van 80 mb, daar doet ie ongeveer 40 sec. over....en usb 2.0 zou sneller moeten zijn.

Als ik kijk onder in device manager kijk zie ik 6 items (ik heb ook 6 usb poorten:

Standard Enhanced PCI to USB-hostcontroller
Standard Openhcd Usb host controller
Usb root hub
Usb root hub
Usb root hub

Er staat wel enhanced bij de eerste, maar ik heb geen pci kaartje in mijn pc die usb aansluitingen heeft :/

kan iemand mij helpen? B)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ter info: 80 mb in 40 seconden = 2 megabyte per seconde = tenminste 16 megabit per seconde, dat is dus meer dan de 12 megabit van USB1.1.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 14:29

vinnie1908

Appel != peer

Niet genoeg voor de 480mbit/s die USB2.0 moet halen denk ik :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
als hij op USB 1.1 zou draaien zou je zo'n melding krijgen over een snel USB apparaat wat is aangesloten op een trage usb-poort.

• LordofWhatever
  • Laatst online: 01-03 01:53

LordofWhatever

Uuhhh....?

de snelheid die je haalt is niet alleen afhankelijk van je hardware, maar hangt ook heel erg af van de software die je gebruikt.
hoe zet je je muziek over? met verkenner of mediaplayer o.i.d.?

(is het niet a7n8x-x?)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• cylhome
vinnie1908 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:56:
Niet genoeg voor de 480mbit/s die USB2.0 moet halen denk ik :)
Ik heb ook iets gelezen van usb 1.1 apparaten die gelabeld werden als usb 2.0. Is dit het geval dan misschien?
bigfoot1942 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:58:
als hij op USB 1.1 zou draaien zou je zo'n melding krijgen over een snel USB apparaat wat is aangesloten op een trage usb-poort.
Ik heb 1 keer zo'n bericht gehad, en toen zei ie dat ie klaar was met installatie. Maar na de installatie was het nog steeds geen 480 mbit/s....het leek wel of de snelheid nauwelijks tot niet veranderd was
LordofWhatever schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:03:
de snelheid die je haalt is niet alleen afhankelijk van je hardware, maar hangt ook heel erg af van de software die je gebruikt.
hoe zet je je muziek over? met verkenner of mediaplayer o.i.d.?

(is het niet a7n8x-x?)
Ik heb het ook in de verkenner geprobeerd met 1 bestand van 80 mb, het resultaat is hetzelfde. :(
overigens is het inderdaad een a7n8x-x :)

[ Voor 3% gewijzigd door cylhome op 15-04-2005 21:13 ]

• cylhome
Weet iemand misschien hoe het zit met het pci kaartje dat ik niet heb? :P

Ik heb ook al alle poorten geprobeerd, maar onder de 40 seconde voor een 80 mb bestandje haal ik nooit, dus enhanced is het niet echt ook al staat het erbij. :?

Ik heb overigens windows xp met service pack 2, dus extra drivers hoef ik zeker niet te installeren?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou de oorzaak eerder zoeken bij het apparaat dat je op je pc aangesloten hebt, dan op de poorten op je pc. Dat ding mag dan officieel wel USB 2 ondersteunen, maar de meeste apparaten komen daar nooit bij in de buurt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• cylhome
Borromini schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:28:
Ik zou de oorzaak eerder zoeken bij het apparaat dat je op je pc aangesloten hebt, dan op de poorten op je pc. Dat ding mag dan officieel wel USB 2 ondersteunen, maar de meeste apparaten komen daar nooit bij in de buurt.
Het gaat om een sony hd3. Ik heb geen andere pc om het proberen of een ander usb 2.0 apparaat, dus kan ik het niet uitzoeken waar het aan ligt.

Maar met usb 2.0 zou het toch niet een paar uur moeten duren voordat je je 20 gig vol hebt? :|

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

cylhome schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:21:
Weet iemand misschien hoe het zit met het pci kaartje dat ik niet heb? :P
volgens betekend dit gewoon dat je mobo een pci kaartje met extra usb poorten kan ondersteunen.

ik heb hetzelfde mobo en bij staat die "pci naar usb hostcontroller" er ook tussen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil niet raar doen maar jouw mp3 spelertje kan echt geen 480mbit/sec overpompen... die flashkaartjes zijn echt niet zo snel. OF heb jij een aparte USB2.0 flashcard reader en haal je de flash mem. uit je mp3 speler?

ps: waarom zet je je mobo in de topictitel...ik denk namelijk niet dat dit aan je mobo ligt maar aan het flashgeheugen ;)

Stom ik zie dat er hoogstwaarschijnlijk een mini HDD inzit.

[ Voor 34% gewijzigd door n00bs op 16-04-2005 12:57 ]

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

hey n00bs, ooit een flashgeheugen van 20GB gezien :?
ik niet in iedergeval. ;)
dit moet 'r eentje zijn met 'n harddisk erin, en die zijn een stuk sneller dan flash.
maar als het flash was zou je best wel gelijk kunnen hebben.

edit:

probeer eens nieuwe nforce2 drivers te installeren, misschien dat dat helpt.

[ Voor 21% gewijzigd door LordofWhatever op 16-04-2005 12:33 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

cylhome schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:49:
Hallo,

Ik heb een 20 gb mp3spelertje gekocht, en wil graag muziek overzetten via usb 2.0. Nu zou mijn moederbord usb 2.0 ondersteunen (asus a7nx-x), maar als ik muziek overzet op mijn spelertje, gaat het heel langzaam. Een album van 80 mb, daar doet ie ongeveer 40 sec. over....en usb 2.0 zou sneller moeten zijn.

Als ik kijk onder in device manager kijk zie ik 6 items (ik heb ook 6 usb poorten:

Usb root hub
Usb root hub
Usb root hub

Er staat wel enhanced bij de eerste, maar ik heb geen pci kaartje in mijn pc die usb aansluitingen heeft :/

kan iemand mij helpen? B)
Heb je de laatste drivers met usb2 ondersteuning al geinstalleerd? En ondersteund je OS het, bv voor XP zonder SP1 of hoger had je een patch nodig net als voor Windows 2000.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LordofWhatever schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:24:
hey n00bs, ooit een flashgeheugen van 20GB gezien :?
ik niet in iedergeval. ;)
dit moet 'r eentje zijn met 'n harddisk erin, en die zijn een stuk sneller dan flash.
maar als het flash was zou je best wel gelijk kunnen hebben.

edit:

probeer eens nieuwe nforce2 drivers te installeren, misschien dat dat helpt.
lol :D ik zie het MY BAD :Y)

Verder voor de TS'er idd update je chipsetdrivers, kijk of je een USB2.0 driver kan vinden voor je mobo, update je BIOS en controleer daarna alle BIOS settings of daar USB2.0 en andere zaken natuurlijk goed ingesteld staan (standaard namelijk meestal niet).

Verder zou het handig zijn om merk en type van je MP3 speler te vermelden, want het kan nog steeds zo zijn dat de interface van je MP3 speler naar je PC GEEN hoge dataoverdracht kan doorvoeren... of mogelijk bugs met bepaalde firmware van je MP3 speler.

En is er geen speciale software geleverd bij je MP3 speler voor overdracht van data?

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 16-04-2005 12:50 ]

Verwijderd

Ik sluit mij helemaal aan bij Borromini en Noobs hierboven.
Maar ik vraag mij af of het wel echt een fout is.
Tijdje geleden een Flashdrive gekocht, toen merkte ik dat de verschillende fabrikanten erg ruim omgaan met begrip USB 2.
Kingston bv. met de DataTraveler, deze is er in een paar uitvoeringen (Plus, Plus2, Elite,..) en allemaal zijn ze USB 2, maar de precieze data snelheid is bij alle drie verschillend (prijs..).
Wanneer zou een product dan USB 2 genoemd mogen worden? In jou geval als de snelheid in ieder geval (wat) boven USB 1 ligt.... :X

Het verhaal over USB 2 drivers (Win XP) vind ik ook wat wazig..
Asus A7V8X-X Mobo van een vriend.
USB 2 drivers zitten in XP, wordt overal nadrukkelijk aangegeven dat er geen extra drivers hoeven te worden geïnstalleerd voor USB 2 apparaten.
Hij hangt zijn Flashdrive aan een USB 2 poort, maar zelfde als jij.
Ben toen aan het zoeken gegaan en vond nog ergens VIA USB drivers van een ouder Asus Mobo.
Tijdens installatie krijg je een paar waarschuwingen in de geest van: weet u zeker, heel zeker, ... want u systeem inst. worden ingrijpend veranderd...
Na installatie... Flashdrive erin, en.. tevreden klant!

Device manager geeft: Via Enhanced USB 2 Host controller...

• cylhome
FastBunny schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:33:
[...]

Heb je de laatste drivers met usb2 ondersteuning al geinstalleerd? En ondersteund je OS het, bv voor XP zonder SP1 of hoger had je een patch nodig net als voor Windows 2000.
Mijn pceetje draait op windows xp met service pack 2, alleen weet ik niet of ik wel de laatste drivers heb voor usb 2.0.. Tot zover ik begrepen heb hoef je die niet meer te installeren sinds sp1. Ik heb al wel drivers gevonden op mijn asus cdeetje die bij me moederbord zat, maar toen ik het wou installeren zei ie dat de driver niet kan installeren met een service pack op je pc.

Ook de website van asus gecheckt en kwam dit bestand tegen voor mijn moederbord: "usb20_wxp.zip" gedownload en geunzipt en op install.exe geklikt.

Dan krijg ik echt een vage vraag: "Do you want to install the new color icon utility?"
Ik heb geen idee waar ie het overheeft :? en klik maar op "yes"

En dan krijg ik een foutmelding: " Cannot find the usb storage device for this patch driver!
Please plug in your usb storage device before run the setup program"

Ook met het inpluggen van me mp3speler veranderd er niets aan deze foutmelding.
n00bs schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:49:
[...]

lol :D ik zie het MY BAD :Y)

Verder voor de TS'er idd update je chipsetdrivers, kijk of je een USB2.0 driver kan vinden voor je mobo, update je BIOS en controleer daarna alle BIOS settings of daar USB2.0 en andere zaken natuurlijk goed ingesteld staan (standaard namelijk meestal niet).

Verder zou het handig zijn om merk en type van je MP3 speler te vermelden, want het kan nog steeds zo zijn dat de interface van je MP3 speler naar je PC GEEN hoge dataoverdracht kan doorvoeren... of mogelijk bugs met bepaalde firmware van je MP3 speler.

En is er geen speciale software geleverd bij je MP3 speler voor overdracht van data?
Bios zie ik maar 1 optie en dat is of usb 1.1 of usb 1.1 en 2.0. De laatste heb ik natuurlijk aanstaan. Verder weet ik niet welke instellingen ik nog meer aan kan sleutelen.

Ik heb een sony NW-HD3 (http://products.sony.co.uk/sony_nw-dh3.asp). Firmwires kan ik niet vinden op de website van sony :/ .....bij deze mp3speler krijg je sonicstage 2.3..maar ik heb nu de 3.0 versie gedownload, maar dat helpt ook niet. Overigens kan ik ook gewoon via exploder drag en droppen, maar dan kan de mp3speler de mp3s niet afspelen |:( . Maar kwa snelheid is dat hetzelfde

In device manager zie ik overal standard staan, dat betekent zeker dat mijn drivers voor usb 1.1 zijn. Ik snap er echt helemaal niets meer van :/

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je USB2.0 hebt moet er echt iets staan als USB2.0 enhanced blabla in je Device manager. Zo niet... update je BIOS... laat XP scannen op hardware changes en installeer de laatste chipset drivers en zorg wel dat je XP SP2 erop hebt staan.

• cylhome
Dit is me eerste bios flash...ik heb dit nog nooit gedaan :P

Maar als ik het goed heb gelezen in de FAQ, moet je dus een bestand downloaden en op een floppy zetten.

Op http://www.asus.com/suppo...odelName=A7N8X-X&Type=All vind ik 2 bestanden die ik denk ik nodig zal moeten hebben: Awdflash BIOS update tool V8.24B en 1010_X.zip (A7N8X-X BIOS 1010 for A7N8X-X only).

Moet ik nu beide bestanden op een lege floppy zetten en dan opstarten met floppy?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heb je ook al een andere USB poort geprobeerd? Ik heb hetzelfde mobo en kreeg met mijn iPod ook elke keer foutmeldingen en trage overdracht. Toen ik hem op een andere poort aansloot was het probleem helemaal verholpen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• cylhome
Canaria schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:14:
Heb je ook al een andere USB poort geprobeerd? Ik heb hetzelfde mobo en kreeg met mijn iPod ook elke keer foutmeldingen en trage overdracht. Toen ik hem op een andere poort aansloot was het probleem helemaal verholpen.
Ik heb hem ook al op alle andere 5 poorten uitgeprobeerd, maar veel lijkt het niet te helpen. Hoelang duurt het overigens bij jou om muziek over te zetten via usb 2.0? Ik benieuwd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door cylhome op 16-04-2005 20:19 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

cylhome schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:06:
Dit is me eerste bios flash...ik heb dit nog nooit gedaan :P

Maar als ik het goed heb gelezen in de FAQ, moet je dus een bestand downloaden en op een floppy zetten.

Op http://www.asus.com/suppo...odelName=A7N8X-X&Type=All vind ik 2 bestanden die ik denk ik nodig zal moeten hebben: Awdflash BIOS update tool V8.24B en 1010_X.zip (A7N8X-X BIOS 1010 for A7N8X-X only).

Moet ik nu beide bestanden op een lege floppy zetten en dan opstarten met floppy?
Beiden zet je natuurlijk niet op een floppy...floppies zijn onbetrouwbaar... dan kan je net zo goed een internetupdate doen ;) wat ik ook niet aanraad... maar soms werkt het :)
Ik pak die files altijd eerst uit, zet ze in C:\TEMP
Doe mijn windows98 boot CD erin (die kan je dus ook maken met Nero, bootable cd met dos functie). Dan naar C:\temp awdflash.exe en dan direct erachter (meestal) die .bin file... en dan updaten. Computer rebooten, Bios defaults laden (waarom ik heb GEEN idee... ) en daarna weer fijn al je BIOS settings goed instellen.

• cylhome
n00bs schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:40:
[...]

Beiden zet je natuurlijk niet op een floppy...floppies zijn onbetrouwbaar... dan kan je net zo goed een internetupdate doen ;) wat ik ook niet aanraad... maar soms werkt het :)
Ik pak die files altijd eerst uit, zet ze in C:\TEMP
Doe mijn windows98 boot CD erin (die kan je dus ook maken met Nero, bootable cd met dos functie). Dan naar C:\temp awdflash.exe en dan direct erachter (meestal) die .bin file... en dan updaten. Computer rebooten, Bios defaults laden (waarom ik heb GEEN idee... ) en daarna weer fijn al je BIOS settings goed instellen.
Wat bedoel je precies met "en dan direct erachter (meestal) die .bin file... en dan updaten.". Moet ik dan gewoon c:\tem\awdflash.exe intypen en enter drukken en vervolgens weer c:\temp\x.bin en weer enter drukken? :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

je komt er vanzelf wel achter ;) soms is de constructie:
awdflash.exe jouwnieuwebios.bin <enter> /*en soms gaat die gepaard met parameters*/
en soms kan je pas in het programma zelf aangeven om welke file het gaat.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

For what it's worth: elke keer wanneer ik een artikel lees over USB 2.0, staat daarin dat je ook naar de vermelding 'Hi-speed' moet kijken, dat geeft aan dat het echt het theoretische max. van 480 Mbps aankan. Weet niet hoe het juist zit, maar blijkbaar is dat meer een 'certificaat' dan de 2.0-aanduiding.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

je kan ook de asus flash utility gebruiken om vanuit windows te flashen, heb ik zelf ook gedaan op m'n a7n8x-x. je kan 't op de driver cd vinden.
succes!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wel de mobo drivers geinstalleerd die meegeleverd zijn op cdrom.

Bij mij staat er duidelijk dat het usb 2.0 is.
Afbeeldingslocatie: http://img29.echo.cx/img29/8533/usbbla3pk.jpg

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Noork schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:08:
Heb je wel de mobo drivers geinstalleerd die meegeleverd zijn op cdrom.

Bij mij staat er duidelijk dat het usb 2.0 is.
[afbeelding]
Als hij Xp SP2 heeft, dan hoeft hij zich geen zorgen te maken over de juiste drivers voor zijn pc. Sinds SP1 zit USB2-ondersteuning standaard in Windows.

Hij zou wel es kunnen proberen zijn drivers te installeren, of eens een usb-hdd aansluiten en wat gigabytes overzetten... Dan merk je heel vlug of het wel of niet USB2 is, geloof me.

• cylhome
Heb inmiddels mijn bios succes geupdated naar de nieuwste versie :), bij het opstarten kreeg ik een melding van nieuwe hardware gevonden: pci standard ram controller.

Dat heeft zeker niet te maken met usb.....maar verder heeft niets anders aangegeven. Ook heb ik device manager laten zoeken naar nieuwe hardware voor de zekerheid maar geen succes en nog steeds staat er dit:

Usb root hub
Usb root hub
Usb root hub

;(

Ik heb ook nog eens de drivers geinstalleerd voor windows 98/me van de website, maar na de installatie en na het opnieuw starten gebeurt er niets :| Ook de drivers op de cd van me moederbord geven nog steeds de melding dat ik een service pack heb :|

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel, op mijn A7N8X-E Deluxe heb ik ook geen melding 'USB 2.0 controller', en ik weet heel goed dat ik usb2 heb (Win Xp SP2, en ik heb een USB-HDD). Maar waarom haal je usb-drivers van een 98/ME cd 7(8)7? Dat zijn toch vreselijk verouderde drivers? In principe moet je toch ergens online usb2-drivers kunnen vinden voor Xp. En kan je je drivers zomaar updaten in Windows? Krijg je geen waarschuwingen ('driver waarnaar u probeert te updaten is minder recent dan reeds geïnstalleerde driver', of 'waarschuwing: dit stuurprogramma is niet digitaal ondertekend')?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als jij op XP drivers van 98/ME gaat installen, maak je het probleem alleen maar erger ;) en download nou eens de laatste chipsetdrivers!!! dat is nu echt vaak gezegd en ook belangrijk voor de algehele performance en stabiliteit van je systeem.

• cylhome
Borromini schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:54:
Wel, op mijn A7N8X-E Deluxe heb ik ook geen melding 'USB 2.0 controller', en ik weet heel goed dat ik usb2 heb (Win Xp SP2, en ik heb een USB-HDD). Maar waarom haal je usb-drivers van een 98/ME cd 7(8)7? Dat zijn toch vreselijk verouderde drivers? In principe moet je toch ergens online usb2-drivers kunnen vinden voor Xp. En kan je je drivers zomaar updaten in Windows? Krijg je geen waarschuwingen ('driver waarnaar u probeert te updaten is minder recent dan reeds geïnstalleerde driver', of 'waarschuwing: dit stuurprogramma is niet digitaal ondertekend')?
n00bs schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:17:
Als jij op XP drivers van 98/ME gaat installen, maak je het probleem alleen maar erger ;) en download nou eens de laatste chipsetdrivers!!! dat is nu echt vaak gezegd en ook belangrijk voor de algehele performance en stabiliteit van je systeem.
Ja, die windows 98/me drivers heb ik geinstalleerd nadat ik het echt niet meer wist, Installatie ging vlekkeloos zonder een foutmelding. Nadat de pc opgestart was geeft hij aan"nieuwe hardware gevonden: Standard Enhanced PCI to USB-hostcontroller". Maar dat heeft zeker niets te maken met wat ik wil? :?

Maar daarvoor had ik al de asus website gecheckt: http://www.asus.com/suppo...odelName=A7N8X-X&Type=All maar daar kon ik er niets voor vinden :( En de driver op de cd van de moederbord zegt elke keer dat er een service pack geinstalleerd staat op de pc waardoor ie de driver voor usb 2.0 niet kan installeren |:(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je SP2 etc erop hebt staan is het normaal niet nodig nog een aparte USB2.0 driver te installeren. Maar hoe zit het nou met je chipsetdriver ;)?

• cylhome
n00bs schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:16:
Als je SP2 etc erop hebt staan is het normaal niet nodig nog een aparte USB2.0 driver te installeren. Maar hoe zit het nou met je chipsetdriver ;)?
Is een chipset driver niet gewoon de driver voor usb 2.0? 8)7

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:53
nee

• cylhome
Wat is het dan wel? :P

Is deze er een? "nf2v116_w2k.zip " van http://www.asus.com/suppo...odelName=A7N8X-X&Type=All

Maar die lijkt me meer op een driver voor je videokaart...

[ Voor 4% gewijzigd door cylhome op 17-04-2005 11:31 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als het sneller gaat als USB 1.1, dan is het toch gewoon 2.0?

SImpel, ws kan je sony MP3 speler gewoon niet sneller :)

Nforce = chipset
Geforce = Videokaart

[ Voor 15% gewijzigd door Bertus op 17-04-2005 11:35 ]

Heeft ook een computer!

• cylhome
Bertus schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:34:
Als het sneller gaat als USB 1.1, dan is het toch gewoon 2.0?

SImpel, ws kan je sony MP3 speler gewoon niet sneller :)

Nforce = chipset
Geforce = Videokaart
Ok, weer wat geleerd B). Ik download nu wel de nieuwste nforce drivers van nvidia.

Trouwens ik heb het net even opgemeten met stopwatch het duurt geen 40 sec. wat wat windows soms aangeeft, maar vaker geeft ie 2 minuten aan en kom ik uit op anderhalf minuut :|

• cylhome
Dit is zo vaag....Ik heb de nieuwste chipset drivers gedownload en voer het programmaatje uit, geen probleem bij het uitpakken, maar nadat het uitpakken voltooid is en setup wilt laden valt setup uit ineens...geen waarschuwing..niets :|

Moet ik soms eerst de oudere nforce drivers uninstallen ofzo voordat ik deze kan installeren? :?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
cylhome schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:58:
Dit is zo vaag....Ik heb de nieuwste chipset drivers gedownload en voer het programmaatje uit, geen probleem bij het uitpakken, maar nadat het uitpakken voltooid is en setup wilt laden valt setup uit ineens...geen waarschuwing..niets :|

Moet ik soms eerst de oudere nforce drivers uninstallen ofzo voordat ik deze kan installeren? :?
Proberen kan geen kwaad :)

Heeft ook een computer!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Heb je via apparaten beheer al eens gezocht naar een nieuw stuurprogramma voor de usb controlle ren de usb hoofdhubs ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• cylhome
Bertus schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:09:
[...]

Proberen kan geen kwaad :)
Waar kan ik dat doen? Bij add & remove software kan ik hem niet vinden?
FastBunny schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:15:
Heb je via apparaten beheer al eens gezocht naar een nieuw stuurprogramma voor de usb controlle ren de usb hoofdhubs ?
Ja dat heb ik al geprobeerd, ik heb het ook al eens gedeinstalleerd en vervolgens opnieuw geinstalleerd. Maar geen resultaat. :|

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

cylhome schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:19:
[...]

Is een chipset driver niet gewoon de driver voor usb 2.0? 8)7
Kijk, je gaat naar de site van nVidia, zoekt naar chipsetdrivers voor nForce2, en downloadt die en installeert die. Dan heb je je chipsetdrivers.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nog makkelijker kan ik het niet voor je maken: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

• cylhome
Ja, dat vinden en downloaden lukt me nog wel ;) Maar het probleem ligt der in dat als ik hem probeer te installeren dat het niet lukt. Ik zie mooie laadscherm en dan floep! is ie ineens weg :|

Maarja..ik heb nieuwe windows xp geinstalleerd op mijn pc (ik hoop dat het op een nieuwe frisse windows xp het wel lukt) en daar is het installeren van nforce drivers wel gelukt :P Maar nog steeds geen usb 2.0 :(

Ik heb alles geprobeerd ik ben ten einde raad :?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:53
Ik geloof er niks van dat je geen usb2 hebt. Ik geloof wel dat je niet de theoretisch maximale snelheid haalt...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je alles opnieuw hebt geinstalled, SP2?, alle updates, je chipsetdrivers (die zijn altijd erg belangrijk)... dan kan het in ieder geval niet meer aan jouw OS liggen (zorg altijd dat je firmware/bios/patches etc up-to-date zijn. Ik zie zoveel mensen die XP installeren verwachten dat alles feiloos werkt omdat de auto. update aanstaat, maar vervolgens updaten ze nooit hun software/drivers/firmware en bios... die installeren ze namelijk van de originele CD :D (wat meestal meer dan 1 jaar oud is).

• cylhome
Yoepie :Y) Hij werkt!! Het heeft even geduurd, ik had eerst windows xp geinstalleerd en toen de nforce drivers geinstalleerd. Toen geprobeerd maar nog steedst traag. Vervolgens heb ik ook usb 2.0 drivers van moederbord cd geinstalleerd (geen service packs bij nieuwe installatie van xp ;) ) en toen deed ie het ! :P In device manager staat nog steeds deze 6 items:

Usb root hub
Usb root hub
Usb root hub

Maar is het kopieren van pc naar mp3 speler van 1 bestand van 100 mb veel sneller :) Eerst deed ie daar bijna 2 minuten over...nu in slechts 10 secondes! B) Dat is dus 10 mb/s, nog geen 480 mb/s >:) maar hiermee is het volproppen van me mp3speler veel sneller.

Bedankt allemaal voor de adviezen _/-\o_

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nu nog alle Windows updates ;) (overigens als je SP2 had geinstalleerd had je die USB2.0 drivers niet hoeven installeren)
Fijn dat het weer werkt...

[ Voor 44% gewijzigd door n00bs op 17-04-2005 18:57 ]

Pagina: 1