Toon posts:

welke temp meter is juist?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Aerogate II aangeschaft, een sensor metertje zit precies onder de heatsink tegen de core aan hij geeft de temparatuur van 44C aan.

Nu zit ik met een aantal vragen ik heb hier 3 tempprobe pragramma;s en alle geven verschillende temparaturen aan.

Speedfan 58C
MBM 53C
ASUS Probe 41C
Aerogate 2 44C
BIOS 54C UPDATE

Welke van de 4 is correct ???

groeten Starscr3am

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 20:44 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk even in je BIOS naar de temperatuurwaarde. Deze is meestal de meest accurate.

Flash wel even de laatste versie omdat sommige BIOS updates de temperatuuruitlezing corrigeren :)

Verwijderd

Topicstarter
BIOS geeft 54C aan.
Maar die Aerogate Sensor zou toch accurator moeten zijn hij zit onder de heatsink tegen de core aan?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:45:
BIOS geeft 54C aan.
Maar die Aerogate Sensor zou toch accurator moeten zijn hij zit onder de heatsink tegen de core aan?
Dit hoeft niet, als deze sensor een airflow op pikt, of aan een kouder gedeelte zit geplakt, is de temperatuur lager. De temperatuursensor die het bios gebruikt, zit meestal onder de processor óf in de cpu zelf gebakken.

Ik hoop dat de sensor niet tussen de heatsink en core is geplakt? :X

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 16-04-2005 01:13 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 01:12:
[...]
Ik hoop dat de sensor niet tussen de heatsink en core is geplakt? :X
Nee tuurlijk niet ik ben niet blond :D

thnx voor je antwoord!

Verwijderd

Topicstarter
Godzij dank nu de juiste pasta op de core gedaan 1 klein druppeltje van het merk COOLER MASTER
Mijn temp is nu lager dan eerst hij werd eerst 60C nu is hij 47C graden. Aerogare 2 sensor onder de heatsink tegen de core aan en deze geeft bijna dezelfde temp aan namelijk 43C dus die sensor is nu ook weer goed :D

Ik Had eerst Koelerpasta van het merk Fanner 700 Heatsink Compounds met 10% Silver deze had ik gekocht bij computerland ik dacht dat deze zeer goed was maar ik heb mij dus vergist.
Pagina: 1