TomTom Mobile 5 is uit !!

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Eindelijk is deze er dan... de update naar TTM5!

Hier even wat info voor de klikluie mensen onder ons..

Nieuwe / verbeterde features:

Eenvoudiger routeplanning
* Nieuwe 'reisplanning' voor meer complexe ritten: plan uw rit door meerdere tussenstops en bestemmingen op te geven
* Veel planmogelijkheden: navigeer naar een locatie op de kaart, een stadscentrum of zelfs een NP in een andere plaats
* Geavanceerde planning: bekijk en controleer de route voordat u vertrekt

Verbeterde navigatie
* Postcodenavigatie in Nederland en Groot-Brittannië: selecteer uw bestemming op postcode
* Nieuwe contactpersoonnavigatie, waarmee u routes naar vrienden en relaties kunt plannen met behulp van de bestaande contactpersoongegevens van uw mobiele telefoon
* Kies de gewenste route: de snelste, kortste, wandel-, fiets- of tolvrije route, of een route zonder snelwegen
* Kies uw manier van reizen: routetypes voor het plannen van routes voor verschillende vervoersmiddelen (auto, fiets, brommer of te voet)

Verbeterde tips & training
* Tipfunctie: leer uw TomTom MOBILE 5 kennen met behulp van handige tips op het scherm
* Rondleiding: ontdek de nieuwste functies sneller met behup van deze ingebouwde rondleidingen

Persoonlijker
* Gesproken instructies nu in meer dan 30 talen
* Scherminterface beschikbaar in 18 talen

Beter energiebeheer
* Nieuwe energiebesparing, zodat de batterij van uw mobiele telefoon langer meegaat

NP bellen <-- geen idee wat hiermee bedoeld wordt.
* Met een druk op de knop belt u rechtstreeks een NP

----------
De Upgrade info zelf:

Wat krijg ik als ik upgrade naar TomTom MOBILE 5?
U krijgt een pakket met MOBILE 5-software en een bijgewerkte landkaart, geïnstalleerd op een geheugenkaart. Het gebied komt overeen met het gebied dat u oorspronkelijk hebt aangeschaft

Wat kost dat?
Het kost €79 (exclusief verzendkosten) voor een complete upgrade van de software en de kaart van uw gebied

Kan ik het type geheugenkaart wijzigen?
U kunt het type geheugenkaart kiezen – RS-MMC, MMC of mini-SD. Bij uw aankoop wordt u gevraagd een keuze te maken uit compatibele en ondersteunde apparaten. Wij selecteren dan automatisch de meest geschikte geheugenkaart voor uw telefoon

Is mijn smartphone geschikt voor een upgrade naar MOBILE 5?
De volgende smartphones zijn geschikt voor MOBILE 5:

* Motorola MPx 220
* Nokia 6260 6600 6670 7610 7710
* Orange SPV-C500 SPV-E200
* Qtek 8060 8080

Kan ik mijn huidige GPS-ontvanger ruilen voor de nieuwe?
Nee, een GPS-ontvanger maakt geen deel uit van deze upgrade-aanbieding. De nieuwe MOBILE 5-software en –kaarten werken echter ook met uw huidige GPS-ontvanger

[ Voor 3% gewijzigd door Korakal op 16-04-2005 00:31 . Reden: illegale software hints verwijderd, let er op ajb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:54
De telefoons van hier boven zijn alleen nieuwe die er bij zijn gekomen.

Dit zijn alle telefoons die ondersteund worden.

Imate SP3
Motorola MPX 220
Nokia 6260 , 6600 , 6630 , 6670 , 7610 , 7710 , 9300 , 9500
Orange SPV C500 , SPV E200
Qtek 8010 , 8020 , 8060 , 8080
T-Mobile SDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Hij is nu alleen als upgrade te bestellen. Wanneer komt ie als stand-alone uit? (met die mooie nieuwe GPS muis)

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier loopt al een draadje voor....Het grote TomTom Mobile topic deel 2
Deze kan dus wel gesloten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Het grote TomTom Mobile topic deel 2

Sja.. hoewel daar nog maar weinig gerept wordt over de nieuwe TomTom Mobile 5. Ik ben echt benieuwd. Als ik de reviews zo eens lees, is 5 een grote verbetering..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik zit alleen te wachten op nieuwe kaarten, die nieuwe handel geloof ik voor de rest wel :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het lijkt me wel aardig, maar 80 euro is wel wat fors, of niet?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het dus belachelijk dat je die nieuwe GPS muis er niet bij krijgt? Er werd gemeld dat de nieuwe muis gevoeliger zou zijn dan de huidige TTM muis die ik heb (zilver).
Je had die extra gevoeligheid nodig voor als voetganger.

Dat is dus hoop ik een hoop bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik neem aan dat NP bellen betekend dat je met één druk op een knop een nuttige plaats kan bellen, bijvoorbeeld een restaurant waarnaar je opweg bent of langs rijdt, functie overgenomen uit Route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk is tt5 nu ook in 'breedbeeld' te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
* Qtek 8060 8080
beetj raar dat de 8020 er niet bij staat...of de sda...???

stond er bij 3 wel bij en ik mag toch aan nemen dat deze nu weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
nickpma schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:51:
[...]

beetj raar dat de 8020 er niet bij staat...of de sda...???

stond er bij 3 wel bij en ik mag toch aan nemen dat deze nu weer werkt...
Dit zijn de nieuwe modellen die ondersteund worden, de oude (zoals de 8020) worden ook nog steeds ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ondersteunen ze dan pcies, het werkt toch op elke smartphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:20:
Wat ondersteunen ze dan pcies, het werkt toch op elke smartphone ?
Nee, het worden er wel steeds meer. Op de site staat wel een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
en nog steeds geen ondersteuning voor vrachtwagens |:( Zodat je ook gewaarschuwd wordt als er een tunnel aankomt die te laag is...is een groot gemis heb ik me laten vertellen aangezien veel truckers dit als eis stellen...route 66 heeft t wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:03:
[...]

Nee, het worden er wel steeds meer. Op de site staat wel een lijstje.
Dat lijstje loop een straatlengte achter ... 10 tegen 1 dat het op een nokia 6680 gewoon werkt, staat er niet tussen.... (dat bedoel ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:05

404error

Page Not Found

RSD1982 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:22:
en nog steeds geen ondersteuning voor vrachtwagens |:( Zodat je ook gewaarschuwd wordt als er een tunnel aankomt die te laag is...is een groot gemis heb ik me laten vertellen aangezien veel truckers dit als eis stellen...route 66 heeft t wel...
Truckers hebben meestal een "vast" navigatiesysteem. Dat is ook niet de doelgroep van dit product!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:55:
[...]

Dat lijstje loop een straatlengte achter ... 10 tegen 1 dat het op een nokia 6680 gewoon werkt, staat er niet tussen.... (dat bedoel ik dus)
Ik denk niet dat ze de nokia 6680 gaan ondersteunen, want deze gebruikt de rs-mmc-dv kaartjes. Dus niet de standaard rs-mmc, maar dan de dual voltage kaartjes en ik gok dat ze deze kaartjes niet gaan leveren. Deze kaartjes zitten naar mijn weten alleen nog maar in de 6680/6681 dus is het niet rendabel deze helemaal te gaan maken en leveren.

Wat wel gaat werken, denk ik, is het pakket kopieren van het originele kaartje naar een blanco rs-mmc-dv kaartje. Deze zal waarschijnlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
404error schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:51:
[...]

Truckers hebben meestal een "vast" navigatiesysteem. Dat is ook niet de doelgroep van dit product!
Veel dus ook niet die bij ons in de winkel komen klagen...

Ze ondersteunen ook de 6630 die heeft die kaartjes ook:) dus waarom niet de 6680

[ Voor 16% gewijzigd door RSD1982 op 20-04-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze ondersteunen ook de 6630 die heeft die kaartjes ook:) dus waarom niet de 6680
Je hebt gelijk, dan zal die inderdaad nog wel op de site worden bijgevoegd en anders gewoon aangeven dat je een 6630 hebt, als je hem gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:19
Ik vind 't nogal lame dat ze eerst op de site zetten dat de bezitters van TTM een upgrade krijgen, maar dat het nu ineens 75 ex btw kost :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Dat idee had ik dus ook, wat StevenK aankaart. De upgrade zou m.i. gratis zijn voor bezitters van TTM en geen EUR 75,= bedragen... Goed, nu valt EUR 75,= wel mee voor wat je er voor krijgt (TTM 3 kost nu EUR 299,=) maar toch. Eerst het een zeggen en vervolgens vrolijk gaan incasseren.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je nu eindelijk navigeren over grenzen, zo nee. Dan dikke l... drie bier.

Daarom blijf ik Navigon gebruiken omdat ik veel in frankrijk,belgie en duitsland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:26:

Daarom blijf ik Navigon gebruiken omdat ik veel in frankrijk,belgie en duitsland zit.
Dat zal inderdaad niet gaan, maar wat is er mis met Major Roads of Europe? Ik heb mezelf een iets groter MMC gekocht waarop MRoE staat en nog wat landen. Werkt perfect.

Heeft er hier iemand al upgedate? Ik heb zelf destijds TTM gekocht en ben nu van plan over te stappen naar TTM5, maar ik ben benieuwd of het nu zoveel toegevoegde waarde heeft. 't Is toch 75 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:26:

Je kunt toch de Major Roads of Europe kaart gebruiken, en dicht bij je eindbestemming moet je eenmalig overschakelen naar een detailkaart van de omgeving. Dat is best te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:50:
[...]

Dat zal inderdaad niet gaan, maar wat is er mis met Major Roads of Europe? Ik heb mezelf een iets groter MMC gekocht waarop MRoE staat en nog wat landen. Werkt perfect.

Heeft er hier iemand al upgedate? Ik heb zelf destijds TTM gekocht en ben nu van plan over te stappen naar TTM5, maar ik ben benieuwd of het nu zoveel toegevoegde waarde heeft. 't Is toch 75 Euro.
Ik denk wel dat V5 meer functionaliteit biedt tov V3. Zelf ben ik een fervent motorrijder en ik vind het niet prettig om via de snelste route van A naar B te gaan via slechts snelwegen of zonder de mogelijkheid om een volledige route, via meerdere tussenstops, op te geven. Die optie kent V5 wel. Verder lijkt het mij ideaal om via een contactpersoon direct de route te laten bepalen door V5 ipv eerst het adres in te tikken.

Wat mij ook overigens echt ideaal lijkt is een programma op je pc waarop je een volledige route kunt uitstippelen. Deze route zet je van vervolgens over naar je tomtom en klaar. En niet zoals nu alleen maar een route opgeven via tomtom (ok, moet er wel een mogelijkheid zijn tot meerdere tussenstops, maar V5 heeft die mogelijkheid zodoende dat mij een dergelijke applicatie erg handig lijkt).

In ieder geval, V5 biedt m.i. meer dan voldoende voordelen om wel te upgraden.

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Leut schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:18:
Dat idee had ik dus ook, wat StevenK aankaart. De upgrade zou m.i. gratis zijn voor bezitters van TTM en geen EUR 75,= bedragen... Goed, nu valt EUR 75,= wel mee voor wat je er voor krijgt (TTM 3 kost nu EUR 299,=) maar toch. Eerst het een zeggen en vervolgens vrolijk gaan incasseren.
Die 299 is toch met gps ontvanger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
StevenK schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:20:
[...]

Die 299 is toch met gps ontvanger ?
Dat klopt, maar laat die GPS ontvanger een keer EUR 125 kosten. M.i. niet meer. Blijft dus EUR 174,= over voor de software. Een upgrade van die software kost van V3 naar V5 kost nu EUR 75,= hetgeen significant lager is dan de zojuist aangekaarte EUR 174,=.

Wellicht dat de GPS ontvanger wel goedkoper is, dat weet ik zo niet. Ik heb wel goede GPS ontvangers gezien van rond de EUR 100,=, dus wellicht dat in dat kader EUR 100,= voor de ontvanger een betere benadering is.

Enfin, uitgaande van het eerste, blijft het een feit dat de upgrade relatief gezien niet echt duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Leut schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:08:
[...]

Ik denk wel dat V5 meer functionaliteit biedt tov V3. Zelf ben ik een fervent motorrijder en ik vind het niet prettig om via de snelste route van A naar B te gaan via slechts snelwegen of zonder de mogelijkheid om een volledige route, via meerdere tussenstops, op te geven. Die optie kent V5 wel. Verder lijkt het mij ideaal om via een contactpersoon direct de route te laten bepalen door V5 ipv eerst het adres in te tikken.

Wat mij ook overigens echt ideaal lijkt is een programma op je pc waarop je een volledige route kunt uitstippelen. Deze route zet je van vervolgens over naar je tomtom en klaar. En niet zoals nu alleen maar een route opgeven via tomtom (.
Die mogelijkheid bestaat wel, alleen niet met TomTom. Wel met MapSource (zie bijv hier voor een paar voorbeeld-routes. MapSource krijg je bij Garmin GPS apparatuur, en dat hevelt volgens mij coordinaatpunten over naar je GPS-systeem waar de kaart in ingebakken zit (nieuwere versies zijn wel uit te breiden dmv SD-kaarten trouwens).
Ik vraag me trouwens af of TomTom5 nu ook op PalmOS gaat werken? TomTom3 deed dat niet iig, 4 alleen op een paar Tungstens en de Treo, en Mobile werkt alleen op Symbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
gwystyl schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:56:
Ik vraag me trouwens af of TomTom5 nu ook op PalmOS gaat werken? TomTom3 deed dat niet iig, 4 alleen op een paar Tungstens en de Treo, en Mobile werkt alleen op Symbian
Jij hebt het nu over de TT5, dit topic gaat over TTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd een update te bestellen voor mijn i-mate spi3, maar als je verder komt moet je aangeven welke foon je hebt. Daar staat ie niet tussen.
Heb ik gemaild met tomtom, zeggen ze dat een update niet beschikbaar komt voor mijn toestel terwijl dat ie wel wordt ondersteund. Ik moet maar een stand-alone versie kopen wordt mij verteld in een mailtje.

Nou heb ik niet zo heeeel erg veel verstand van al die technische zaken eromheen, maar ik voel me behoorlijk gen***d. Heb nl mijn i-mate + tomtom mobile nog maar net een paar weken,en gekocht met de bedoeling het laters te gaan updaten..

Zou het, als ik zou aangeven een spv te hebben, gewoon werken? Vind 79 euries teveel om dat risico te lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:02:
[...]

Je kunt toch de Major Roads of Europe kaart gebruiken, en dicht bij je eindbestemming moet je eenmalig overschakelen naar een detailkaart van de omgeving. Dat is best te doen hoor.
dat werkt toch niet fijn. het is gewoon ideaal dat grenzen geen invloed dr op hebben. en in 1 keer de heen kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:18:
Ik heb geprobeerd een update te bestellen voor mijn i-mate spi3, maar als je verder komt moet je aangeven welke foon je hebt. Daar staat ie niet tussen.
Heb ik gemaild met tomtom, zeggen ze dat een update niet beschikbaar komt voor mijn toestel terwijl dat ie wel wordt ondersteund. Ik moet maar een stand-alone versie kopen wordt mij verteld in een mailtje.

Nou heb ik niet zo heeeel erg veel verstand van al die technische zaken eromheen, maar ik voel me behoorlijk gen***d. Heb nl mijn i-mate + tomtom mobile nog maar net een paar weken,en gekocht met de bedoeling het laters te gaan updaten..

Zou het, als ik zou aangeven een spv te hebben, gewoon werken? Vind 79 euries teveel om dat risico te lopen..
Op deze manier vragen ze er toch om dat je met een kopie gaat werken ??

Maar 'tuurlijk kun je gewoon die voor een SPV bestellen en die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:44:
[...]

dat werkt toch niet fijn. het is gewoon ideaal dat grenzen geen invloed dr op hebben. en in 1 keer de heen kunt rijden.
Tuurlijk is het mooier dat het in 1 keer kan, maar je moet het niet gaan vergelijken met een veel duurder systeem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:18:

M.i. is het belangrijkste welk soort type kaart je gaat ontvangen (miniSD, MMC, e.d.). Als jij in jouw Imate SPI3 een miniSD kaartje moet hebben kun je net zo goed de update voor de SPV bestellen. Geen haan die daar naar kraait en werken zal het ongetwijfeld op jouw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van TomTom Mobile 5 hebben jullie?
App. versie 4.400 (285)
GPS stuurprog: v1.20
Kaart Benelux: v390

Ook vind ik persoonlijk dat deze nieuwere versie sneller start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:01:
App. versie 4.400 (285)

Dit is toch nog de oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:01:
App. versie 4.400 (285)

Dit is TomTom Mobile 4, zoals de App. versie al aangeeft. Bovendien is er nog een recentere versie, versie 4.43, die verkregen wordt middels de TomTom Traffic Update (ttm_sp.zip).

Ik vermoed dat TomTom Mobile 5 een App. versie heeft van 5... ;)

De versie 3.90 van de Benelux-kaart is wel heel recent, maar ik weet niet of er nog recentere zijn (3.97 is al eens gesignaleerd). Tegelijkertijd met TTM5 komen er ook nieuwere versie van de kaarten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
heeft iemand hem al ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
nope, ben ook nog niets tegen gekomen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
op smartphoneclub houdt iemand een relaas bij hoe lang het duurt, maar het komt erop neer dat ze weliswaar bestellingen accepteren, maar het spul nog niet eens op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
StevenK schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:08:
op smartphoneclub houdt iemand een relaas bij hoe lang het duurt, maar het komt erop neer dat ze weliswaar bestellingen accepteren, maar het spul nog niet eens op voorraad is.
Op datzelfde forum staat nu dat er inmiddles mensen zijn die 'm al ontvnagen en getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
dus nog niemand van tweakers die hem heeft ??

best raar, wil hem zelf errug graag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:16

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kreeg net een mailtje van TomTom dat mijn upgrade naar TTM5 vanmiddag per UPS verzonden is. Vermoedelijk heb ik hem dan vrijdag in huis. :)
Krijg dus een nieuw MM-kaartje toegestuurd met de nieuwe TTM5 voor mijn Nokia 6600 .

Als ik hem heb en wat heb getest zal ik hier wel mijn bevindingen neerzetten.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Chrasher schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:24:
Kreeg net een mailtje van TomTom dat mijn upgrade naar TTM5 vanmiddag per UPS verzonden is. Vermoedelijk heb ik hem dan vrijdag in huis. :)
Krijg dus een nieuw MM-kaartje toegestuurd met de nieuwe TTM5 voor mijn Nokia 6600 .

Als ik hem heb en wat heb getest zal ik hier wel mijn bevindingen neerzetten.
ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:16

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Jaja, ik heb hem vandaag binnengekregen. :) Eerste rit er al mee gereden en het voelt in ieder geval vertrouwd aan.
Pakket komt in doos met (nu wel) een normale "quick guide" handleiding, 128Mb mini MMC-kaart (met klipje voor normaal MMC-formaat), CD en Product-code pasje.

De eerste punten / nieuwigheden die mij direct opvallen:
  • Meer internationaal geöriënteerd (+/- 20 talen en 57 stemmen (5 in het Nederlands))
  • Plannen met fietsroutes, wandelroutes, vermijd snelwegen, snelste/kortste route, beperkte snelheid. :)
  • Statusbalk te configureren (tijd, resterende tijd, resterende afstand, aankomsttijd, straatnaam en snelheid)
  • Veel meer map-kleuren combinaties
  • Apart menu voor het selekteren van het type GPS-module (niet getest want ik heb de originele)
  • Telefooncontacten koppelen aan adressen voor snelle navigatie.
  • Route laten tonen door een soort demo te laten afspelen (snelheid in te stellen). _/-\o_
  • Reisplanner -> in 1 keer meerdere bestemmingen programmeren die in volgorde gepland worden. :*)
  • Achtergrondverlichting in te stellen (alleen uit/aan, bijv uit bij een wandelroute)
  • Kompas op het scherm (met eventueel de afstand (hemelsbreed) tot de bestemming)
    vb: moet je nog 15 km rijden, zit je bestemming 300 mtr verderop aan de overkant van het kanaal..... >:)
    - zoeken op postcode
Al met al is dit toch een zeer goede aanvulling t.o.v. de oude versie. d:)b

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:39:
Jaja, ik heb hem vandaag binnengekregen. :) Eerste rit er al mee gereden en het voelt in ieder geval vertrouwd aan.
Pakket komt in doos met (nu wel) een normale "quick guide" handleiding, 128Mb mini MMC-kaart (met klipje voor normaal MMC-formaat), CD en Product-code pasje.

De eerste punten / nieuwigheden die mij direct opvallen:
  • Meer internationaal geöriënteerd (+/- 20 talen en 57 stemmen (5 in het Nederlands))
  • Plannen met fietsroutes, wandelroutes, vermijd snelwegen, snelste/kortste route, beperkte snelheid. :)
  • Statusbalk te configureren (tijd, resterende tijd, resterende afstand, aankomsttijd, straatnaam en snelheid)
  • Veel meer map-kleuren combinaties
  • Apart menu voor het selekteren van het type GPS-module (niet getest want ik heb de originele)
  • Telefooncontacten koppelen aan adressen voor snelle navigatie.
  • Route laten tonen door een soort demo te laten afspelen (snelheid in te stellen). _/-\o_
  • Reisplanner -> in 1 keer meerdere bestemmingen programmeren die in volgorde gepland worden. :*)
  • Achtergrondverlichting in te stellen (alleen uit/aan, bijv uit bij een wandelroute)
  • Kompas op het scherm (met eventueel de afstand (hemelsbreed) tot de bestemming)
    vb: moet je nog 15 km rijden, zit je bestemming 300 mtr verderop aan de overkant van het kanaal..... >:)
    - zoeken op postcode
Al met al is dit toch een zeer goede aanvulling t.o.v. de oude versie. d:)b
Klinkt inderdaad geweldig. Ik vind vooral ook de instelbaarheid van die statusbalk een goede verbetering. Misschien zou je eens kunnen opnoemen welke gps modules er in dat lijstje staan.. velen zijn hierin geintresseerd, of is dat hetzelfde lijstje als die op tomtom.com gepubliceerd staan.
[devil mode]
laat de eerste copiën maar komen op het internet })
[/devil mode]

hahaha, ik heb de mijn ook in de winkel gekocht en ik denk dat VEEEEL mensen (vooral die de tomtom 2 met een andere gps ontvanger hebben) er minder legaal aan zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond onzin.. }:O

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Chrasher schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:39:
Jaja, ik heb hem vandaag binnengekregen. :)
kun je eens kijken welk versienummer de app, gps en kaart hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iemand die me enkele screens kan bezorgen van hoe tomtom mobile eruit ziet op de nokia 9500??? Ben er echt benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:49:
[...]

kun je eens kijken welk versienummer de app, gps en kaart hebben?
zou idd interessant zijn ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:01:
Misschien iemand die me enkele screens kan bezorgen van hoe tomtom mobile eruit ziet op de nokia 9500??? Ben er echt benieuwd naar.
Eh... ik denk dat het hetzelfde eruit ziet op elke andere foon.. kijk gewoon ff op tomtom.com, daar vind je die foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 15-09 19:26
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:23:
[...]

Eh... ik denk dat het hetzelfde eruit ziet op elke andere foon.. kijk gewoon ff op tomtom.com, daar vind je die foto's.
Dit is series80:
Afbeeldingslocatie: http://www.symbianworld.nl/images/stories/Nieuws/Algemeen_nieuws/05_10_2005/screenshot015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.symbianworld.nl/images/stories/Nieuws/Algemeen_nieuws/05_10_2005/tomtomweather.jpg

Aanstaande zaterdag in Ede zal TomTom aanwezig zijn met alle platformen

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S80 ziet er goed uit. Mooi zo breed over het complete beeld. Dat is tenminste nog eens
navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 15-09 23:14

Illusion

(the art of)

nils7 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:07:
[...]

Dit is series80:
[afbeelding]

[afbeelding]

Aanstaande zaterdag in Ede zal TomTom aanwezig zijn met alle platformen
nils7, is dat tomtom mobile 5, of werkt de gewone 4.43 versie ook op de nokia9500 ???
Ik sta op het punt om een n9500 te kopen, maar als ik daarvoor en tt4.43 EN een upgrade naar tt5.0 moet kopen vind ik het allemaal wat te duur worden.

Iemand enig idee wanneer de volledige versie te koop zal zijn?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of het op een 3230 ook wil draaien? volgens nokia is het dus niet compatible... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand die TTM5 heeft eens op de Over Tom Tom knop klikken? Ik ben erg benieuwd naar de versie nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Illusion: Die S80 versie is TomTom Mobile 5. De oude versie 4.43 werkt niet op de 9500, dat weet ik zeker. De volledige versie komt eraan. Je kan het pakket binnen een paar weken krijgen. Als je het wil bekijken kom dan naar Ede. Ze laten het daar zien. Ik ben zelf ook erg benieuwd en ga zeker
kijken.

@ MJ86: Ik zie dat de Nokia 3230 nog niet ondersteund is. Je zou het eens kunnen proberen, maar dat toestel is net nieuw. Dus dat is nooit gelijk ondersteund. Al die navigatie bedrijven moeten eerst dat toestel goed testen. De Nokia 6680 is ook nog niet ondersteund.

@ 925013: Het zou natuurlijk 5.000 (....) moeten zijn, want het is TomTom Mobile 5.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proberen voor 300 euri's.... dat lijkt me niet handig, of ik zou het in een of andere winkel uit moeten mogen proberen.... of van iemand anders die het al heeft, maar ik ga het niet aanschaffen om uit te proberen..

Als iemand ideeën heeft? of zo'n nieuwe versie van tomtom mobile heeft in de omgeving van purmerend... en het op mijn toestel willen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:18

Glewellyn

is er ook weer.

Hoe zit het tegenwoordig met de TT fileinformatie, moet je daarvoor nog steeds een abonnement afsluiten (afgezien van je GPRS?)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MJ86: Ik zit in de buurt van Amsterdam dus stuur me maar een mailtje.

@ Glewellyn: Je moet nu een My TomTom Account nemen en dan daarna moet je een TomTom Services account bijvoorbeeld afsluiten. Dan kan je Traffic nemen en je kan ook via services nieuwe stemmen downloaden, nieuwe kaarten, nieuwe POIs zoals flitspalen en zo en verder nog kaartkleuren. Ik las dat het de eerste maand gratis was om TomTom Traffic te nemen. Moet je maar ff de site checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 15-09 23:14

Illusion

(the art of)

@ Navi2000
dank voor je antwoorden. Ik vraag me echter deels af hoe je aan die informatie komt. Ben je bereid om daar enigszins over uit te weiden?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom zal mogelijk de gepatchte versie uitschakelen met die update dan werken de andere gpsmuizen niet meer..om zijn eigen markt te vergroten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ navi2000,

ik heb geen idee hoe ik je mailadres kan achterhalen! en er is hier ook een PM functie op dit forum? ben hier nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 15-09 19:26
Illusion schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:01:
@ Navi2000
dank voor je antwoorden. Ik vraag me echter deels af hoe je aan die informatie komt. Ben je bereid om daar enigszins over uit te weiden?
Als je zaterdag komt dan zal Navi2000 aanwezig zijn. Ik ben er ook maar dan in de trend van het mee helpen en een presentatie (Navigatie voor UIQ dus TomTom, Route66 en Wayfinder) te geven.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 16:04

snoei

kabels... :D

weet iemand of het ook mogelijk is slechts een deel van de kaart in het geheugen van je phone te zetten, aangezien ik maar in een klein gebied kom en niets aan de rest van nederland (benelux) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Illusion, ik zit een beetje in die wereld. Hier en daar zie je wel eens wat voorbij komen en ik heb TomTom op de Tele Visie beurs op een 3230 zien draaien. Alleen de medewerker van TomTom meldde mij dat men nog niet het toestel ondersteunde. Ze waren bezig met testen vertelde hij me. Dat is ook wel logisch. Programma's hoeven niet altijd gelijk te werken. Kijk maar eens naar Smartmovie en de Sendo X en Nokia 6630. Dat loopt ook nog niet lekker.

@ MJ86 je moet op dat poppetje klikken onder de chatnaam.

@ Snoei, dat zou wel mooi zijn. Maar je moet nu maar eens hier kijken. Dat zag ik net. Misschien is dat een optie voor je. Ik vind het ook wel ok, maar als je dan echt een keer ergens heen gaat dan moet je gelijk de rest ook gaan inladen:

http://www.tomtom.com/plus/

Daar staat het volgende:

Get away from it all with a City Map

Planning a weekend away with family and friends? To prepare for the ultimate city break, simply download a city map onto your TomTom device. Fancy a quick break in Paris, London, or Berlin? The answer is at your fingertips. Just get the map and enjoy the trip!

Key features:
No need for a full country-map
Downloadable directly to your TomTom or via a PC
Loaded with local Points of Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al die voices gezien, die je kan downloaden voor TomTom Mobile 5. Dat ziet er cool
uit. Ze hebben allemaal hele leuke stemmen voor je toestel. Vooral, Maxima, Johan Cruijf en Jambers zijn leuk. Moet je nagaan dat je daarmee gaat navigeren. _/-\o_ 8)

http://www.tomtom.com/plus/services/voices.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

supersatan schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:34:
NP bellen <-- geen idee wat hiermee bedoeld wordt.
* Met een druk op de knop belt u rechtstreeks een NP
Navigatie Punt. Dus dat restaurant dat als NP (dus POI) aangegeven staat met een druk op de knop kunnen bellen voor een reservering of zo.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je je contacten uit je telefoon koppelt?
Staat niets van in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt automatisch. Je moet je contacten op je toestel zetten en niet op je SIM kaart
dan open je gewoon het contacten programma bij TTmobile 5 en dan komen ze van zelf
in beeld. Tenminste wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder welk menu zit dat contactenprogramma dan. Kan ik nergens vinden
Let wel ik draai tomtom 5 op een spv c500, niet een pda

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
dat is een aparte shortcut die ergens als link staat, net als tomtom en t-zones en pocketmusic...soort apart programma dus

trouwens het is HEEL irritant dat er nu 2 topics lopen, ze gaan allebei over ttm5 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad gevonden, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht de ene laten gaan over versie 3 en de andere over versie 5. Of ze samen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:40
Ik zou na de upgrade, via de TomTom website naar TTMobile 5 (Benelux), ook nog andere kaarten van Europa willen aanschaffen. Zou het mogelijk zijn deze verschillende kaarten samen op 1 grote MMC te zetten zodat ik aan de grens niet van MMC moet veranderen van het desbetreffende land? Waar koop ik deze andere MMC kaarten van Duitsland, Frankrijk etc...??? Ter info: Ik heb een Nokia 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Discussies over TomTom Mobile vanaf nu centraal in Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3 :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.