Toon posts:

AOpen QF50C + waterchill?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo gasten,

Ik ben mij dus van plan een asetek waterchill aan te schaffen, allicht deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.asetek.com/filarkiv/Products/waterchill/Produktfotosfra0410/500_03_L_5005_10mm.JPG

Nu zat ik eraan te denken om het geheel in deze case te steken:

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/Products/images/housing/images/QF50C_black+ccfl.gif

Housing Material :

Metal: SECC
Main Board Size:

Micro ATX/ATX
Disk Drive Bays

5.25" : *4/0(external/internal)
3.5" : *2/1(external/internal)
Power Supply:

300/250W ATX(Ball bearing fan), UL/CSA/CE/VDE/S/D/N/ FI/FCC /DoC certified
Front USB &Audio

2*USB / Head phone / Mic. In / 1394 (Optional)
Ventilation:

Air vents with 8cm optional 2nd DC fan
Dimensions

Width : 7.64"(194mm)
Height : 16.77"(426mm)
Depth : 17.32"(440mm)
Volume :

2.1 Cu. ft.

Nu weet ik niet of me dat wel gaat lukken om dat erin te passen.
Het eerste probleem is dat die radiator van die waterchill 120 mm is en die fan dus ook. En de kast zitten dus maar 2X80mm plaatsen voor fans, maar nu vraag ik aan iemand die deze kast heeft of er plaats genoeg is om gaten te boren voor 120 mm? En is er verder nog iets dat ik rekening moet houden? Heb al een hoop gegoogled btw, maar niets gevonden..

fearo^

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Een dvd drive is 15 cm breed... dan pastie toch gewoon tegen het dak :

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/images/housing/products/qf50%20series01.jpg

Plek zat, kan je dat nou niet zelf bedenken? (8>

Kon dit trouwes niet in het WC topic?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dan wordt het dremelen? en is het dus jammer als het mislukt. Als je een behuizing wil waar 120MM in past is dat de chieftec Dragon lijn wel... Daar heb je ook zoiezo wle ruimte voor die shit.

Heb trouwens vandaag zelf de H600C besteld bij coolprices en heb nog laten checken, er kunnen geen 120MM's in... Ik vroeg me alleen af of al die kasten hetzelfde ingedeeld zijn. Verder moet je ff goed kijken waar je de pomp en res gaat vastmaken want anders moet je het continu bij verplaatsen van de kast heeel voorzichtig doen... :S

Het gaat waarschijnlijk wel passen maar het kan niet out-of-the-box (wat ik beetje verwacht van mensen die dit soort kitjes kopen ;))

[ Voor 56% gewijzigd door Sander op 15-04-2005 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle reply.
Het is eerder wel de bedoeling om de fan+rad achteraan te hangen, maar goed mocht het echt niet lukken bedankt voor de tip :Y) .

Ik heb het hier gepost omdat niet alleen de WC belangrijk is, maar vooral ook om iets te horen van mensen die deze kast bezitten...

edit: ok bedankt Sander, als iemand anders nog alternatieven heeft mag je ze altijd zeggen..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 20:44 ]

• Vandread
Kijk anders eens voor een Antec LifeStyle Sonata (met een 380watt voeding waar je ook echt wat aan hebt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/backside/sonata_EC.jpg
Zit een 120 mm grill dus is vrij compatible :)
Hele mooie piano gladde zwarte case.
Goed spul, heb er een pc in gezet voor maatje van me.

[ Voor 18% gewijzigd door Vandread op 15-04-2005 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar eigenlijk deed ik het ook een stukje voor de window die erin zit (heb geen zin om zelf 1 te maken) en de coole blauwe kleur. Een voeding heb ik trouwens al, dus gelijk welke erin zit vliegt er meteen uit. ;)

• Vandread
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:16:
Bedankt, maar eigenlijk deed ik het ook een stukje voor de window die erin zit (heb geen zin om zelf 1 te maken) en de coole blauwe kleur. Een voeding heb ik trouwens al, dus gelijk welke erin zit vliegt er meteen uit. ;)
Je zit hier op tweakers he... daar word verwacht dat je niet bang bent wat zelf te doen ;)
Anders ga je maar buiten spelen bij de hardware.info jongens >:)
*feeling evily "got"ish*

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
Vandread, nou heb je weer zo'n super quote opmerking :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben natuurlijk niet bang om zelf iets te doen, anders zou ik ook niet gaan watercoolen :Y)
Ik heb al begrepen dat ik wat zal moeten tweaken, maarja, dat zijn we hier allemaal he, tweakers >:) (behalve windows maken, dat doe ik niet :X )

• Vandread
sapphire schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:47:
offtopic:
Vandread, nou heb je weer zo'n super quote opmerking :P
offtopic:
Me ouwe lui beweren altijd dat ik cabaret had moeten gaan studeren.... na 4 jaar mislukte hbo grappen

Windowtje maken is toch peanuts?
Zelf niet gedaan, ben niet zo'n bling bling ricer ;) Wil meer GO dan Show 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 16-04-2005 00:00 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Deze kast wordt tegenwoordig standaard geleverd met 12 CM fan. Oudere batches hebben 92 mm en geen 24 pin voeding en alleen ac 97 (geen hd-frontaudio) . Maar deze hebben wel plaats voor 12 cm fan (achterkant).

In deze kast kan geen enkele fan meer bijgeplaatst worden. Enige bevestiging voor een fan is outtake aan de achterkant, waarmee deze kast dus geleverd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-04-2005 00:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, Tutti-Frutti. Veel fans zal ik trouwens niet meer nodig hebben nu er WC inkomt :Y) ,
maar ik vind het gewoon een zeer mooie en simpele kast.
Pagina: 1