Toon posts:

Samsung SP1614C jumper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleempje en dat is het volgende: ik heb een SATA harde schijf gekocht (de Samsung SP1614C dus) en ik weet niet hoe je de jumper moet instellen. In de miniscule handleiding die erbij zit, staat niets nuttigs daarover.

Hier een link naar de handleiding die erbij zit.

Ik kwam wel op deze site. Maar ik weet niet wat hier bedoeld wordt met "Master in upper 32GB
(capacity = 32 GB)" en met "Master with limit capacity in upper 32GB
(capacity = 32 GB)". Althans ik weet het verschil niet...

Ik wil dus de Samsung SP1614C als enige schijf instellen als master. Moet ik nou met die jumpers gaan zitten klooien of niet?

Bij voorbaat dank...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoe wil je 2 SATA schijven aansluiten op 1 kabel :+

Dus je hebt geen last van jumpers :)
Die ene jumper is voor de 32 GB limiet. Dus als je bios maar 32 GB ziet, even die jumper veranderen. Met master/ slave heb je geen zak te maken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik zal het gewoon proberen..

Verwijderd

Gewoon van die jumper afblijven en aansluiten. ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die jumper zit er eigenlijk alleen maar omdat ie niet weggehaald is :o Bij sata heb je geen gezaag meer over master/slave, omdat iedere schijf zijn eigen kabel heeft.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:31

The Third Man

The Third Jellyfish

Als je eens goed naar je eigen linkje had gekeken had je dit niet over het hoofd gezien:
Afbeeldingslocatie: http://img91.echo.cx/img91/3771/jumper0tx.png
Of werk jij in de fabriek :?
Pagina: 1