Toon posts:

[VB.NET Compact Framew] DefaultView vindt de juist rij niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd bezig met het programmeren van een datebase op een PDA. Ik plaats een rowfilter en kijk dan of de defaultview een rij heeft. Daarna neem ik die rij op in drRow.

Visual Basic:
1
2
3
dtTable.DefaultView.RowFilter = "Kolom1 is Null And Kolom2 = " & Variabelen.intId & ""
        If dtTable.DefaultView.Count <> 0 Then
            drRow = dtTable.DefaultView.Table.Rows(0)

Hij vindt dus 1 rij (wat klopt), maar wanneer ik deze rij wil overnemen in drRow dan neemt hij de eerste rij die werd ingevoegd in dtTable. Dus niet deze die voldoet aan de rowfilter.

Of zou het liggen aan mijn variabelen waarmee ik de waarden over neem van de rij? Dat de variabelen de nieuwe gegevens niet overneemt maar de oude behoudt?

Visual Basic:
1
2
Dim intId As Int64 = drRow.Item("Kolom2")
Dim dateDatum As DateTime = drRow.Item("Kolom3")

Ziet iemand de fout?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
A het bovenstaande probleem heb ik kunnen oplossen. Van uw dataview moet je de volgende code gebruiken om te kunnen verwijzen naar de rij die je zocht:

dv(0).Item("Kolom1")

Een volgend probleem is: Ik zoek een rij met defaultview en wil deze verwijderen. Het probleem is in defaultview kan je een rij verwijderen maar deze wordt dan niet verwijdert in uw eigenlijke tabel. Maar eerst moet deze rij gezocht worden om deze te kunnen verwijderen. Maar een rowfilter kan je enkel maar toepassen in defaultview, dus kan ik onmogelijk de juiste rij verwijderen in uw eigenlijke tabel.

Bestaat er geen manier om de plaats van een rij optevragen in een defaultview. Enzo kan je de rij verwijderen in uw eigenlijke tabel

Hopelijk is het verstaanbaar 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 20:38 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:02
Ik vind het eigenlijk niet goed als je altijd met die data-view's etc... werkt.
Het is veel gemakkelijker om je DB mbhv SQL aan te spreken: als je een rij wilt verwijderen stuur je dan gewoon een DELETE query, ipv te zitten freubelen met al die view's en datasets.

https://fgheysels.github.io/