Toon posts:

Animaties op de achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een webdesigner en kijk vaak bij andere bedrijven zoals Lostboys (niet voor reclame bedoelt) die de website van de Efteling ook gemaakt heeft. Nu komt op de website van de efteling om de zoveel tijd een verschillende animatie met geluid langs weet iemand van jullie misschien hoe dat gemaakt is.

De animatie zelf met flash maar ik zou graag willen weten hoe het komt dat de website zelf niet onderbroken wordt de animatie komt erover heen.

Ik heb getracht te zoeken maar helaas zonder enig resultaat ik weet namelijk niet met welke keywords ik moet zoeken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Uhm..2de flash of animated gif misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:06
Gewoon een div die eroverheen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
je kunt ook een movieclip in een flashding maken die onafhankelijk van de andere dingen beweegt...
en het kan inderdaad ook met een 2e flash film. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja k snap dat van flash wel maar niet wat er bedoelt wordt met div.

Voor een goed voorbeeld klik op deze link http://www.efteling.nl/Pa...ische%20Info&LanguageId=1

Misschien moet je wel even wachten voor resultaat maar ik weet niet hoe ik het kan maken maar ik zou dat wel graag willen animatie geen probleem dat heb ik zo voor mekaar maar ik zoek de manier dat die animatie door het scherm kan zonder dat de website er last van heeft het moet dan toch op pagina zitten lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een frameset maakt met in 1 frame het geluid dat door moet lopen en in de andere je pagina, dan blijft dat geluid gewoon doorhannessen.

Moet je wel effe goed zorgen dat deeplinken nog steeds mogelijk is uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geluid is opzich nog niet een must dat wordt door veel mensen als een irritant iets gezien en niet iedereen heeft boxen tot zijn/haar beschikking.

Het hoofddoel van mij is dat ik gewoon een animatie kan maken die vrij door het scherm gaat zonder dat er iets verandert aan de website maar als je met frames werkt lukt dat niet ik zou het met een frame kunnen doen maar dan weet ik niet hoe ik de flash animatie moet starten vanuit een bepaalde hoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:56:
maar ik zoek de manier dat die animatie door het scherm kan zonder dat de website er last van heeft het moet dan toch op pagina zitten lijkt mij?
msschien eens in de code kijken?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div id="flashcontainer">
<object id="flashoverlay" width="100%" height="100%" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" VIEWASTEXT>
    <param name="movie" value="/static/flash/empty.swf" />
    <param name="play" value="false" />
    <param name="quality" value="high" />
    <param name="wmode" value="transparent" />
    <param name="swliveconnect" value="true" />
    <embed name="flashoverlay" width="100%" height="100%" play="false" src="/static/flash/empty.swf" swliveconnect="true" quality="high" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
</object>
</div>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank u vriendelijk had eigenlijk verwacht dat de code wel beveiligd ook zou zijn, nu kan ik in het weekend mooi even uitproberen met dit stukje code een flash animatie en de website natuurlijk.

Nogmaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 23:14
met dat stukje code kom je niet ver. Het enige wat daarin staat, is dat er een movieclip geladen wordt in
HTML:
1
<div id="flashcontainer">

met als source van de swf:
HTML:
1
src="/static/flash/empty.swf"

Met javascript wordt vervolgens bepaald welke animatie eraf gespeeld gaat worden.
HTML:
1
<script type="text/javascript" src="/static/js/animation.js"></script>

dat staat dus in een apart javascript dat op :
http://www.efteling.nl/static/js/animation.js te vinden is.

Met javascript wordt random 1 van de 4 filmpjes geladen en afgespeeld. Dit aan de hand van een interval tussen de 50 en 100 seconden.

(je zou dit random laden van de 4 filmpjes aan de hand van een interval ook kunnen laten gebeuren binne flash als je zou willen. hier hebben ze ervoor gekozen om dat niet te doen, maar het met javascript op te lossen..)

Als je je de volgende keer afvraagt hoe ze iets voor elkaar krijgen op een website loont het zich altijd om even in de source te kijken. In dit geval kun je precies zien wat ze doen...
Als je echter niet begrijpt wat ze nou precies doen, dan is het misschien de moeite om je eerst in basic html te verdiepen. Je noemt jezelf webdesigner maar weet niet wat een div is?...design je alleen(vormgeving) of develop je ook(scripten)?
Ik neem aan dat je actionscript kan als je zegt dat je zelf een flashanimatie gaat maken. Als dat het geval is, dan moet je ook die animation.js kunnen begrijpen. actionscript en javascript ontlopen elkaar niet veel. als je actionscript niet verder reikt dat gotoAndStop() e.d en je blijkbaar ook niet veel van html weet, dan denk ik dat je sowieso eens moet beginnen om dat te leren voor je dit soort dingen wil doen..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Wou zeggen: check de source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sanderb had nog een kleine extra aanvulling op z'n eerdere post:
Wellicht dat het voor de search alsnog interessant is om onderstaande links nog even toe te voegen?
http://www.quirksmode.org/js/flash_call.html
http://www.macromedia.com...ndex.cfm?id=tn_15683#jtfc
Zie voor de volledigheid ook: topic (niet van mij) gesloten...editen van post :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.