[USB] Werkt niet helemaal correct.

Pagina: 1
Acties:

• Wawl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11-2023
Mensen,

De USB poorten op deze laptop (5 in getal) werken niet helemaal zoals het hoort. Het vreemde is dat Windows XP de gewone Microsoft muis wél herkent, maar een digitale fotocamera en mijn iPod Mini niet. De muis werkt gewoon naar behoren op alle 5 de poorten terwijl het voor die andere apparaten niet uitmaakt welke je gebruikt.

Normaliter maakt Windows een geluidje wanneer hij een nieuw apparaat herkent, maar dit geluidje klinkt niet helemaal zuiver als ik bijvoorbeeld mijn iPod probeer de verbinden met de laptop. Het lijkt net alsof Windows het wel accepteert in eerste instantie, maar dat het daarna besluit om er toch maar vanaf te zien. Kan dit iets te maken hebben met een stuurprogramma? En waar kan ik deze dan bijwerken? Jullie snappen dat ik dit erg vervelend vind, dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik dank jullie daar alvast voor. Bedankt!

Wawl.

Wauwel.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:01
Chipset-drivers voor je mobo al geïnstalleerd? (met name USB, natuurlijk)

• Wawl
Laat ik even voorop stellen dat ik een gigantische n00b ben.

MoBo is een moederbord, neem ik aan? Waar en hoe kan ik daarvoor nieuwe drivers installeren?

Wauwel.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:01
Kijk eens op de site van de fabrikant van je laptop.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

De moederborddrivers kan je vinden op de cd(s) die bij je laptop zijn geleverd of zijn te downloaden op de site van de fabrikant.

Het zou handig zijn als je meer informatie kan geven over je laptop (merk, type) anders kunnen we je niet echt goed helpen. Deze informatie hoort ook in je topicstart te staan. Zie ook de FAQ.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Wawl
Het is een Fujitsu-Siemens Amilo D7830.

Chipset. Hmm, ik zie dat ik een 'noord brug' en een 'zuid brug' heb.

Ik kan ook zien dat de chipset van 'Intel Corporation' is. Verder kan ik niets zien.

Afbeeldingslocatie: http://img15.echo.cx/img15/629/noordbrug1zq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img223.echo.cx/img223/1236/zuidbrug4gj.th.jpg

Moet ik hier kijken, of zit ik fout?

Wauwel.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meuktracker: Intel INF Update Utility 6.1.0.1008
drivers.
of de beta : meuktracker: Intel INF Update Utility 7.00.1014 beta

kijk ook eens in configuratie scherm>systeem>hardware>apparaatbeheer.
dan bij de usb of er niet een uitroepteken bij 1 van de usb apparaten staat.
zoja ff via drivers installeren bijwerken vanaf internet.
me muis werkte eerst ook op alle poorten terwijl die andere usb dingen niet wilde herkennen/installeren.
toen driver van 1 van die usb dingen gedaan en werkte toen wel.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Wawl
Die drivers heb ik geïnstalleerd, maar ik zie vooralsnog geen verschil.

Afbeeldingslocatie: http://img213.echo.cx/img213/4200/usb4wh.th.jpg

Zo ziet mijn apparaatbeheer eruit.

Help? :D

Wauwel.

• breinonline

breinonline

Wat staat er bij overige apparaaten (bij dat vraagteken). Schijnbaar kent hij daar iets niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Wawl
Een PCI-modem met een uitroepteken, dus dat heeft hier niets mee te maken.

Wauwel.

• breinonline

breinonline

Okee, probeer eens in het BIOS te komen (zie waarschijnlijk ook de documentatie van je laptop), waarschijnlijk de del-toets ingedrukt houden bij opstarten. Zoek hier naar USB legacy support. Staat deze aan? Dan moet je hem eens uitzetten en kijken of het je probleem verhelpt. Dez optie staat vaak aan en kan voor rare USB problemen zorgen.

Mocht dit niet helpen, download eens een Linux boot cd (bijvoorbeeld knoppix) en brand deze op een cd. Nu start je op van deze cd en probeer je je muis en je digicam aan de laptop te knopen onder Linux. Gaat dit, dan heb je een software probleem en zou ik je een herinstallatie van windows aanraden. Gaat dit niet, heb je een hardware probleem.

Pagina: 1