wlan 54 mbit usb 2.0?

Pagina: 1
Acties:

• Avdo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
ok... tot vandaag had ik een 11 mbit e-tech router met een 54 mbit WLAN kaart...
het enig probleem was dat mn internet vaak wegviel en als dat normaal deed ik lagstoten kreeg als ik aan t gamen was...

eindelijk een medion 54 mbit router geregeld (gebruik m ook voor datatransfer van vaste pc's naar draadloze pc).... blijft die lagstoot... blijkt die ***kaart niet goed de functioneren ofzo....

anywayz... t 54mbit netwerk was wel lekker snel... TOT ik die kaart terugbracht naar norrod om ze te laten kijken wat er mis mee is, en ik een 54mbit usb 2.0 dongle erin zette... het netwerk heeft geen last meer van lagstoten, nee, ik kan alleen de 54 mbit router weggooien omdat dat usb ding toch niet harder gaat dan 500 kb/s, terwijl die vaste WLANkaart toch echt rond de 3 mb/s zat

wat is er toch met die usb dingen? iemand suggesties?
(ja hij zit in een usb 2.0 poort en mn connectiesterkte is rond de 70%)

Verwijderd

Etech, Medion . . . overweeg eens iets meer € voor bv. een Linksys.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Weet je zeker dat je de juiste drivers voor de kaart hebtgeinstalleerd. Ik heb namelijk ook bij een kennis dergelijk problemen gehad met de ingebouwde WiFi kaart van een Acer laptop. Totdat een andere kennis op het idee kwam om eens te kijken wat er nu voor WiFi kaart in zit. Dit bleek een Intel te zijn, direct de drivers/software van Intel gedownload en geinstalleerd... de verbinding is nu rocksolid... of te wel de kaart draaide niet erg goed met het standaard Windows XP WiFi gebeuren.

En zoals gezegd, kijk eens naar een Linksys b.v. de WRT54G prima routertje, de firmware komt tegenwoordig van Cisco volgens mij. Of Linksys valt onder Cisco. De WRT54G is al te koop voor €75.

Zelf gebruik ik ook de WRT54G + een Linksys 802.11g netwerkkaartje voor mijn laptop en dat bevalt prima.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Avdo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
het is puur dat usb ding dat het probleem is...

weet iemand waar dat mee te maken heeft? is t gewoon de usb die *** is of...?

het probleem met de drivers is dat er niet bijstaat van welke fabrikant dat ding is