SSH via apache naar verschillende servers (probleem)

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
--- Deze topic is niet om eventuele veiligheidsrisico's te bespreken ---

Ik zit met het volgende probleem:

Apache heb ik met sudoers rechten gegeven tot ssh. Daarmee is het mogelijk via php ssh commando's te versturen naar verschillende machines. Op de server waar apache/ssh op draait heb ik de verschillende servers in de ./ssh/known_hosts gezet.

De volgende stap is het php script. Daarmee is het mij gelukt statussen en processen van gebruikers over het netwerk uit te lezen:

ssh root@$_SESSION[server] 'netstat -ea --numeric-hosts | grep $user'", $status

Dit gaat bij een groot aantal servers goed. Echter sommige servers wil dit niet lukken. Met tcpdump -n zie ik dat er wel informatie wordt verstuurd. Als ik het commando met 'echo' zie... zou het moeten goed gaan. Als ik het commando wat apache weergeeft rechtstreeks in de cli plak werkt het wel! maar op de een of andere manier wil het via apache -> ssh niet bij alle machines goed gaan. Waar zou dit aan kunnen liggen? En is het met tcpdump mogelijk aan de andere kant te zien wat er precies binnenkomt?

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 15-04-2005 18:58 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

wellicht niet met tcpdump, maar je zou nog strace -ff -o /tmp/strace.out voor ssh root@(bladiebla) kunnen zetten. Ook zou je ssh -vvv 2>/tmp/ssh.out kunnen doen.. Die servers, zijn dat allemaal dezelfde servers of draaien er verschillende OS's op?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 15:44 ]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Bedankt voor je hulp! Met behulp van jouw commando kwam ik er achter dat apache niet over de juiste known_hosts beschikte. Ik had deze voor een aantal machine een keer gekopieerd naar de apache dir maar dit moet dus voor iedere machine opnieuw...

http://www.xbmcfreak.nl/

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Om de juist permissies en vragen altijd eenmalig te beantwoorden, doe ik dit zelf vaak (ik gebruik deze constructie ook) even als root sudoen naar apache-user.

sudo -H -h apache ssh blaat@server

Daarna wordt (door het zetten van de -Home directory) alles meteen netjes aangepast voor de apache user, en zie je ook goed waar het fout gaat als het fout gaat :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)