aansluiten van een midi keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:17
Ik heb een midi keyboard, en nou wil ik dat apparaat op m'n pc gebruiken. Dus ik koop een midi kabel, blijkt dat dat ding op een gameport aangesloten moet worden, en die heeft m'n audigy 2 zs niet. Dus ik heb een sitecom usb>gameport kabel gekocht.

Allemaal leuk en aardig, maar iemand enig idee hoe ik het werkend krijg? De usb kabel wordt herkent als een HID-compliant spelbesturing, maar verder als ik daar de andere kabel en daarop t keyboard aansluit, gebeurd er geen zak. met zoeken naar gewijzigde apparaten wordt niks gevonden. Kan ik hier bepaalde drivers voor installeren of iets dergelijks? Of een andere oplossing perhaps?

• raoulduke
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Een gameport op een soundcard is een soort hardwarehack om MIDI ondersteuning te krijgen. Een USB gameport gaat dus niet zomaar voor MIDI werken, ik ben bang dat je een andere kabel of geluidskaart moet nemen om dit werkend te krijgen. Zijn er geen USB midi kabels (zes-polig)?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• DeltaBlast
ja die zijn er, en zijn 2 keer zo duur als een nieuwe geluidskaart met gameport :/

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
misschien een heel gek idee hoor, maar kan je niet voor een paar euro een simpel geluidskaartje kopen om erbij te bouwen, die je alleen voor de gamepoort gebruikt?

ps. heb je niet in de doos van je audigy 2 zs een los PCI bracket (afdekplaatje) met gamepoort gekregen?, ik weet dat de ZS een rij pinnetjes heeft voor die uitbreiding.

• DeltaBlast
ik heb ook al gedacht om een simpel geluidskaartje in te bouwen, maar hier in de buurt zijn ze allemaal minstens 25 euro en eigenlijk heb ik geen ruimte voor (moet ik een ander pci apparaat weghalen)

en eigenlijk ging ik er vanuit dat er wel een of andere hack voor beschikbaar was, aangezien het normaal ook via een gamepoort en dergelijke gaat, en de kabels allemaal geschikt zijn om het signaal te verzenden...

• nick_haak
hmm, dus zelfs als je dat uitbreidingsslot voor de audigy had, kon je hem niet plaatsen, dan wordt het erg moeilijk denk ik :S

ik denk dat als je dan een goedkope oplossing zoekt, dat je toch of iets meer geld uitgeeft voor zo'n usb kabel, of dat je een andere kaart nodig hebt (maar dan moet die audigy er dus uit, en voor weinig geld, krijg je ook minder goed geluid over het algemeen.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

Sabbi

je denkt aan mij.

midi-kabel aansluiten op de seriele poort van je pc, die heb je toch wel mag ik hopen...

edit:http://home.concepts-ict.nl/~nctnico/midi.htm linkje derbij?

overigens is een midi-kabel op je geluidskaart geen hack, tis een functie van de midi-controller op je geluidskaart... een USB-host heeft geen ingebouwde midi-controller, dus dat gaat nooit zo even snel werken.

[ Voor 63% gewijzigd door Sabbi op 15-04-2005 21:09 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nutteloze aandacht tag uit titel verwijderd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[search=midi usb]

kom je zat mensen tegen met precies hetzelfde probleem 8) Ja, die zijn gewoon te koop.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

Sabbi

je denkt aan mij.

[search=beter lezen]

sorry, kon het niet laten, lekker bijdehand terug doen 8)

• Fluence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
en voor weinig geld, krijg je ook minder goed geluid over het algemeen.

En ik hoop niet dat dat over midi ging!

There is no knowledge that is not power

• nick_haak
nee :) dat ging erover dat er geen vrije ruimte was in de PCI sloten, en als dan de geluidskaart vervangen moet worden....maar dat midi ook via de seriele poort kan is nieuw voor me, nooit geweten :)

• DeltaBlast
hmmm iemand in omgeving almere nog een geluidskaart met gamepoort over? O-)
Pagina: 1