Toon posts:

Audio- en content creation systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Pas nieuw hier, maar volg de frontpage al enkele jaren trouw :9~
Reden dat ik post is dat ik eind deze maand een nieuw systeem wou samenstellen.
Ik zit al ruime tijd te speculeren en heb onderhand al een systeem uitgestippeld.

Ik doe aan "vrij intensief" webdesign, dus gaande van het tekenen van een lay-out tot het aansturen van databases. Ook overige content creation zoals affiches, promoties, fotobewerking en albumhoezen vallen wel eens in mijn handen. Naast dit ben ik ook erg veel met audio bezig, en dan in de zin van grote WAVE-files en krachtige sequencers met een hoop VST-synthesizers etc. Dit alles naast het feit dat ik voor school veel programmeerwerk heb zou me naar eigen wens best een krachtig systeem opleveren :)

Ik gedacht aan volgende setup:

Behuizing: Thermaltake Tsunami VA3000SNA
Moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Winchester
RAM: Corsair 1024MB TWINX1024-3200XL (400Mhz, CL2, 1GB)
Voeding: Antec True550
DVD-schrijver: NEC ND-3520 Silver
Diskettestation: Sony FDD 1,44 MB Black
Primaire HD: Western Digital Raptor WD740GD
Secundaire HD: Maxtor DiamondMax 10 (200 GB, 7200, SATA, 8MB)
Videokaart: XFX GeForce 6600 GT (PVT43AND)
Monitors: Samsung Syncmaster 710T (2 maal)
USB Upgrade: Adaptec AUA-5100 USB 2.0

Nu wou ik eens vragen of bovenstaand systeem niets ontbeekt? Sinds het de eerste keer is dat ik zelf een systeem in elkaar zet. Mis ik niets wat wel eens gemist kan worden de eerste keer?

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:28:
Hoi,

Pas nieuw hier, maar volg de frontpage al enkele jaren trouw :9~
Reden dat ik post is dat ik eind deze maand een nieuw systeem wou samenstellen.
Ik zit al ruime tijd te speculeren en heb onderhand al een systeem uitgestippeld.

Ik doe aan "vrij intensief" webdesign, dus gaande van het tekenen van een lay-out tot het aansturen van databases. Ook overige content creation zoals affiches, promoties, fotobewerking en albumhoezen vallen wel eens in mijn handen. Naast dit ben ik ook erg veel met audio bezig, en dan in de zin van grote WAVE-files en krachtige sequencers met een hoop VST-synthesizers etc. Dit alles naast het feit dat ik voor school veel programmeerwerk heb zou me naar eigen wens best een krachtig systeem opleveren :)

Ik gedacht aan volgende setup:

Behuizing: Thermaltake Tsunami VA3000SNA
Moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Winchester
RAM: Corsair 1024MB TWINX1024-3200XL (400Mhz, CL2, 1GB)
Voeding: Antec True550
DVD-schrijver: NEC ND-3520 Silver
Diskettestation: Sony FDD 1,44 MB Black
Primaire HD: Western Digital Raptor WD740GD
Secundaire HD: Maxtor DiamondMax 10 (200 GB, 7200, SATA, 8MB)
Videokaart: XFX GeForce 6600 GT (PVT43AND)
Monitors: Samsung Syncmaster 710T (2 maal)
USB Upgrade: Adaptec AUA-5100 USB 2.0

Nu wou ik eens vragen of bovenstaand systeem niets ontbeekt? Sinds het de eerste keer is dat ik zelf een systeem in elkaar zet. Mis ik niets wat wel eens gemist kan worden de eerste keer?
Tot zover mijn research, bleek dat alles met elkaar compatibel was.

Alvast bedankt!
waarom geen dual channel geheugen? dat zou eigenlijk wel moeten in een redelijk systeem zoals dat. en die floppie drive is misschien overbodig. tenminste, ik heb die van mij de laatste 3 jaar hooguit 3 keer gebruikt...
Ooh en die tfttjes, die hebben 16,2M kleuren. Dit wordt gedaan door middel van interpolatie van een (18 bits?) videosignaal. Het schijnt dat hierdoor rare effecten met kleuren kunnen optreden. Een monitor die native 24 bit gebruikt (heeft 16,7M kleuren) heeft dit niet. Misschien is dat interesant voor je, zeker gezien wat je van plan bent te gaan doen met je systeem.

ik heb geen ervaringen met TFT's, laat staan een 710T (ik ben wel aan het rondkijken voor een mooie), dus misschien is het evrstandig om dit door te lezen zodat je kunt zien of dat met die kleuren een issue is bij die monitors: Ervaringen met de Samsung 710T of 710N

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou idd gewoon 2*512 stripjes kopen ipv 1*1024.. dan heb je dual channel.. 10 tot 20 % snelheidswinst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De corsair TWINX reeks duidt dual channel geheugen aan :)
Misschien inderdaad niet duidelijk te zien de productnaam.
Het zijn 2 latjes van 512 MB die ik als dual channel ga gebruiken.

Maar is er nog iets dat ik misschien over het hoofd zie? (kabels, IDE-connectoren,...)

Thx voor de replies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:34:
...
Maar is er nog iets dat ik misschien over het hoofd zie? (kabels, IDE-connectoren,...)
...
de data kabels voor de hardeschijven en dvd writer zitten als het goed is in de doos van het mobo. de voedingskabels komen uiteraard gewoon uit de voeding en de schroefjes en meer van dat spul zou bij de kast moeten zitten.

edit:
oohja, dat was ik bijna vergeten. heel belangrijk: de voedingskabels! volgens mij krijg je die meestal bij de kast en bij de beeldschermen. dit zijn de dingen die je (ik iig wel) snel over het hoofd ziet.

en hoe zit het eigenlijk met het geluid? of doe je daar niet aan?

[ Voor 25% gewijzigd door brute51 op 17-04-2005 09:46 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qua geluid ben ik momenteel al voorzien van een m-audio delta 44 met break-out box. ;)
Die gaat gewoon over naar het nieuwe systeem.

In de toekomst plan ik ook nog een Powercore en mss een UAD kaart erbij te doen, maar de powercore loopt via firewire en de UAD is PCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wat voor OS ga je erop draaien? Die licentie moet je er nog even in meenemen.

Edit:
Als je zoveel geld uit gaat geven (wat is je budget eigenlijk?) aan hardware, kan een stukje software er ook nog wel vanaf. Misschien ben je zelfs student, dan kan je studentenlicenties kopen via surfspot.

[ Voor 59% gewijzigd door pjottum op 17-04-2005 10:40 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
On the long run Windows Xp 64bit edit. Momenteel ga ik voor Windows XP. Ik kan inderdaad via school aan een goedkope studentenversie geraken.

Zit nu toch nog even te twijfelen over de processor, maar ik denk dat ik voor een Athlon 64 3800+ ga ipv een 3500+. Zo veel kost die ook niet extra en er is toch een merkbaar verschil, lijkt me?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Als je veel met VSTs enzo gaat werken ... waar is je geluidskaart? En welke ga je daarvoor gebruiken?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Knakker schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:26:
Als je veel met VSTs enzo gaat werken ... waar is je geluidskaart? En welke ga je daarvoor gebruiken?
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:12:
Qua geluid ben ik momenteel al voorzien van een m-audio delta 44 met break-out box. ;)
Die gaat gewoon over naar het nieuwe systeem.
:/
Pagina: 1