Toon posts:

[DVD Branden] Hoeveel geheugen nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag van mijn school een leuk pc'tje gekocht (233 Mhz, 64mb gehugen, 2GB hardeschijf, geen drive oid, incl. CRT schermpje ) voor 10 euro!

Nu wil ik van deze computer m'n Server/Downloadmachine/DVD brander maken. Ik zat te denken aan een upgrade naar 200 GB, en een dvd brandertje, komt op zo'n 150 euro aan upgrade-kosten bij.

Mijn vraag is echter; heb je aan 64 MB geheugen genoeg om een DVD'tje te draaien? Ik draai op de achtergrond dan nog mIRC en Kazaa/FlashFXP. Zal dit genoeg wezen? (Denk zelf van niet, maar hoop het wel natuurlijk!)

Ik weet verder nog niks van deze computer; ga 'm Maandag ophalen :)

Alvast Bedankt!
Daniel

PS. Weet iemand welk type geheugen ik voor een Pentium II moet hebben?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vraag me ook af of je bios een 160 gig hd (gaat) lusten

een p2 is vaak sdram imho

Iperf

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
beetje serieus OS heeft wel iets meer nodig. Sowieso heb je met een dvd brander OF een snelle HDD nodig OF veel ram.... your choice..... or something in between :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Denk dat 128 MB wel absolute minimum is voor dvd-brander. En die proc is kantje-boordje denk ik. En het os moet een dvd-brander ondersteunen. Ga je daar xp opzetten, of 200? Want 98 ondersteunt geen dvd's dacht ik? Of vergis ik mij (misschien is het dvd-burning support dat 98 ontbeert).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, zal eens kijken naar wat SDRAM. Anders zet ik 't gewoon over naar mijn snellere computer.. Niet ideaal..

Maargoed, 128mb dan?

Edit: Er staat 98 2nd edition op..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 18:36 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geheugen: check zelf de specs van het moederbord. Of schroef open en kijk met het oog.

DVD branden: als je al een brander hebt, probeer het gewoon even. Ik gok dat CPU en geheugen beiden te weinig zijn. Zeker als je er nog andere zaken naast draait (onder Windows 2000).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• -krekel-
win2k is wel aan te raden idd..... XP vreet te veel resources, dus zou ik niet doen. Ik weet niet zeker, maar mijn DVD brander heeft niet zo veel CPU power nodig, maar of een P2 het ook trekt... probeer maar :)

Verwijderd

64 mb is zeker te weinig, dat is al vol als je win98 opstart

minimaal 256

Verwijderd

haha 10 euro lol.

koop 2 reepjes 128mb ram je kan dit voor 40 euro wel op marktplaats op de kop tikken. waarom wil je downloaden als je maar 2gig geheugen hebt?
ik zou zeker win 2k erop zetten en dan kan je er gewoon mee officen en beetje downloaden van mp3`tjes en als je een dvd wil branden dan kan dat maar dan moet je verder je pc met rust laten, anders komt het niet goed ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet genoeg, ik koop gewoon voor de zekerheid 100 GB, en sluit 'm wel aan op mijn 100mbit netwerkje. Kan niet anders...

Dan ben ik tenminste goedkoop klaar..
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:41:
haha 10 euro lol.

koop 2 reepjes 128mb ram je kan dit voor 40 euro wel op marktplaats op de kop tikken. waarom wil je downloaden als je maar 2gig geheugen hebt?
ik zou zeker win 2k erop zetten en dan kan je er gewoon mee officen en beetje downloaden van mp3`tjes en als je een dvd wil branden dan kan dat maar dan moet je verder je pc met rust laten, anders komt het niet goed ermee.
Bedankt voor je reactie, zal toch proberen er een reep van 2x 128/1x 256 te vinden..

Ik dacht ook LOL toen ik die 10 euro zag :D

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 18:43 ]

• -krekel-
maak ik het nou goed op? Je wil er een hdd bij plaatsen en dan over het netwerk branden? Issse niet slim..... op hoge snelheden dan. Ik denk dat je 8 speed al niet meer haalt (= 11.000 KB/s), dus als je dat door je 100 Mbit netwerkje wil stauwen, gaat denk ik *net* niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:45:
maak ik het nou goed op? Je wil er een hdd bij plaatsen en dan over het netwerk branden? Issse niet slim..... op hoge snelheden dan. Ik denk dat je 8 speed al niet meer haalt (= 11.000 KB/s), dus als je dat door je 100 Mbit netwerkje wil stauwen, gaat denk ik *net* niet goed.
Nee, downloaden via oude PC, oversturen naar nieuwe PC, daar branden.

Sorry voor de misverstand..

Verwijderd

Zelfde, alleen had ik de pc gevonden bij ons op de rommelzolder

PIII 533Mhz, en 64Mb Sd-ram, hier heb ik meteen nog 3x 512 in geplakt omdat ik dat had liggen van andere pc's die door een upgrade niet meer dat geheugen kondne gebruiken. Nieuwe bios. 80GB HD erin, en windows 2000. Ding loopt als een tierelier. En is nu de familie printerserver/fileservertje

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:20
Is het nu een Pentium 1 of Pentium 2?

Indien het een Pentium 2 is kan je hem waarschijnlijk voor een prikkie opschalen richting de 450 MHz (beetje afhankelijk van het type mobo, slot1/s370) of hoger.

Is het een Pentium 1 zit je al aan de max.

Het BIOS herkend waarschijnlijk niets eens harddisk groter dan 32 gieg als het een Pentium 1 is, hier moet je een gehackt BIOS voor zien te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:19:
Zelfde, alleen had ik de pc gevonden bij ons op de rommelzolder

PIII 533Mhz, en 64Mb Sd-ram, hier heb ik meteen nog 3x 512 in geplakt omdat ik dat had liggen van andere pc's die door een upgrade niet meer dat geheugen kondne gebruiken. Nieuwe bios. 80GB HD erin, en windows 2000. Ding loopt als een tierelier. En is nu de familie printerserver/fileservertje
533 1gig ram 80gb had dat is gewoon een volwaardige pc of dikke server man, dat is niet echt te vergelijken met dit systeem :P

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik had maar 192 mbram met windows xp oen k 4 jaar geleden me 1ste dvbrander had, maar dan wel een p3 800 mhz pc :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
volgens mij is een 233mhz veel te weinig om een dvd te branden. Misschien dat ik er naast zit maa ik durf met een 500mhz al niet echt cds op 52x te branden omdat zodra er een proces tussen komt de proc bezet is. Verder zou ik min 256mb ram hebben. Trouwens, 40 euro voor 2x 128mb??? Is dat niet een beetje veel? Ik heb dat voor 20 euro thuis bezorgd gekregen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pentium II :)

Wel jammer dat ik de computer vandaag al niet mee kon nemen, maarja, gaat moeilijk op de fiets he? ;)

Een proc upgrade van 233 naar 450 merk je niet zoveel van, toch? Ik denk dat ik het geheugen eerder moet upgraden. In de pricewatch bij Overstock staat nog wel wat leuks, misschien toch maar geheugen? *Twijfel

Denk dat ik 'm zo laat, en een 1x 128mb er bij plaats, loopt 'ie nog een beetje voor Server/DL-machine..

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:46
Die proc upgrade gaat je ongeveer 15 euro (tweede hands op een computerbeurs) kosten en zal voor een leuke performance verbetering zorgen. Je gaat namelijk ook nog 66MHz fsb naar 100MHz fsb.

Maar ik zou eerst voor geheugen gaan en dan eens testen of het een beetje wil werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:22:
[...]

533 1gig ram 80gb had dat is gewoon een volwaardige pc of dikke server man, dat is niet echt te vergelijken met dit systeem :P
Hij draait beter dan welk systeem dan ook hier in huis...behalve die van mij, aangezien de rest van de pc's allemaal P4 zijn met maar 256DDR geheugen.....deze "PIII" is stabieler en vele male zuiniger..Heb een keer berekend dat hij net aan 100 Euro aan energie slurpt. ( Hij gaat soms wel eens uit, bijvoorbeeld in toetsweken oid of vakanties)
Pagina: 1