Toon posts:

Twijfel geval laptop Acer Asus

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de "ervaringen"-topics van verschillende laptops doorgelezen, maar zit met nog wat vragen en twijfel nog steeds tussen Acer en Asus. Ik wil de laptop voornamelijk voor mobiel gebruik voor kantoor applicaties, webdesign en Photoshop gebruiken, eventueel wat zwaardere 3D spellen maar is niet de hoofdreden van aankoop. De specs zijn nagenoeg hetzelfde. Asus is over het algemeen ietsje duurder en levert kleinere harde schijven.

Ik heb het volgende op het oog:

- Acer Travelmate 4002, de langzaamste van het stel maar wel de goedkoopste
P-M 1.6, 15.4, 80GB, ATI 9700, ongeveer 1050 euro

of

- Asus A6726G-LH, vergelijkbaar met de 4002 van Acer qua specs en prijs
P-M 1.6, 15.4, 60GB, ATI 9700 ongeveer 1050 euro

--OF--

- Acer Aspire 1684. Iets betere specs als de Travelmate 4002 maar ook ietsje duurder
P-M 1.8, 15.4, 80GB, ATI 9700 ongeveer 1200 euro

of

- Asus M6743Ne, vergelijkbaar met de 1684 van Acer qua specs en prijs
P-M 1.7, 15.4, 60GB, ATI 9700 ongeveer 1250 euro

Mijn vragen zijn:
1) welke raad je me aan?
2) Is een Acer zuiniger dan een Asus of ongeveer hetzelfde?
3) Zit er veel verschil op het gebied van zuinigheid tussen Travelmate en Aspire?
4) Welke heeft het beste beeldscherm?
5) Ik zag dat Acer ook laptops heeft met "Acer CrystalBrite" schermen? Wie heeft hier ervaring mee?
6) Welk merk is over het algemeen beter? (degelijkheid, service)
7) En de ham-vraag: zit er veel snelheidsverschil tussen de goedkopere en duurdere modellen die hier genoemd zijn?

Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Voor beeldscherm en feeling kan ik je maar één ding zeggen. Ga naar een winkel waar ze de verschillende modellen hebben, en kijk ernaar en vergelijk ze. Ik ben een TM4002 eigenaar en moet zeggen dat het wel een goed beestje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik heb wat schermpjes vergeleken. 1280 x 800 (16:10) of 1400 x 1050 (4:3). De laatste lijkt me het meest handig. Maar waarom kunnen die laptopbouwers niet gewoon een 15" met 1280 x 1024 maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook links erbij naar de laptops die je hier noemt, dus de Pricewatch links of links naar de winkel waar ze die laptops verkopen? Misschien wel handig voor het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een echte mobile laptop wil is de aspire geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:46:
Als je een echte mobile laptop wil is de aspire geen optie
Waarom niet?
Het is immers een centrino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou alleen al vanwege de garantie-afwikkelingsverhalen over Acer niet kiezen voor de Aspire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Aspires zijn meer desktop replacements.
De acer travelmates zijn veel lichter en meer geschikt voor het mobiele gebruik.
Ikzelf heb een acer travelmate 4600.
Deze bevalt prima ik kan 4.5 uur tikken in de trein en als ik hem op netstroom aansluit kan ik alle nieuwe games spelen zonder enige vorm van lagg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 11:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

De aspires zijn wat dikker dan de travelmates.
Scheelt 1 of 2 cm

1400*1050 is bij laptops zo'n beetje de standaard en ik moet zeggen dat dat een hele fijne resolutie is om mee te werken. 1280*1024 heb ik zelf nog niet gezien. Je kan die resolutie natuurlijk wel gaan draaien maar dan wordt ie bij mij wat wazig.
Meestal hebben de 14" schermen 1024*768 en dat vindt ik zelf erg lelijk. heel erg korrelig in vergelijking met de 1400*1050 van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:55:
De Aspires zijn meer desktop replacements.
De acer travelmates zijn veel lichter en meer geschikt voor het mobiele gebruik.
Ikzelf heb een acer travelmate 4600.
Deze bevalt prima ik kan 4.5 uur tikken in de trein en als ik hem op netstroom aansluit kan ik alle nieuwe games spelen zonder enige vorm van lagg.
Is dat verder nog ergens anders aan te merken, dat ze minder mobiel zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Misschien ook wel belangrijk.. Acer heeft standaard 1 jaar carry-in garantie.. Asus heeft standaard 2 jaar pickup-and-return garantie. Als ik af en toe tenminste de verhalen hoor over de Acer service.. ik heb voor een Asus model gekozen.. gisteren besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 13:35
Mijn ervaringen met de Acer klantenservice zijn erg slecht.
Als je een probleem hebt met je laptop dan kun je niet op ze rekenen.

Mijn laptop is nu voor de 5e keer in reparatie bij Acer, hij komt gewoon steeds weer kapot terug , dus ze hebben de fout niet hersteld of iets anders kapot gemaakt tijdens de reparatie.
Het is heel onvoorspelbaar hoe lang een reparatie duurt, dat kan 4 werkdagen of twee maanden zijn.

De helpdesk van Acer is enorm slecht bereikbaar., wachttijden van een half uur zijn niet ongewoon(het is een betaald nummer), ze beantwoorden hun email niet en reageren ook niet op niet aangetekende brieven.

In het topic ervaringen acer 80xx kun je een hoop mooie verhalen over Acer vinden.
Het consumentenprogramma Vara Kassa heeft ook laatst een item aan Acer gewijd, op hun website kan je ook meer info vinden.
Acer maakt mooie spulletjes, maar hun service is heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 08:38
hars73 schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:12:
Misschien ook wel belangrijk.. Acer heeft standaard 1 jaar carry-in garantie.. Asus heeft standaard 2 jaar pickup-and-return garantie. Als ik af en toe tenminste de verhalen hoor over de Acer service.. ik heb voor een Asus model gekozen.. gisteren besteld. :)
Juist, dat telde voor mij ook enorm mee na de Acer verhalen. Ik heb hem nu 5 dagen (A3527) en hij bevalt erg goed! Krijg alleen mijn wireless onder Fedora nog niet aan de gang maar dat ligt aan de driver.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vanwege de klantenservice&garantie van Acer zou ik al geen Acer nemen.

Asus heb ik zelf en ik ben er erg blij mee. Als je niet teveel wil betalen en toch garantie wil hebben is Asus denk ik de beste keuze.
De a3, a6 en m6 zijn allemaal heel verschillende systemen. Dit zie je het beste als je ze in excel naast elkaar zet (zie de bbg's voor tabelvoorbeelden) en maak daarna, aan de hand van wat JIJ belangrijk vindt, je keuze. (gewicht, videokaart, batterylife, display extra's etc.)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ben weer een stukje verder. De garantie van Asus spreekt me ook meer aan, want blijkbaar gaat er veel stuk aan laptops (in het algemeen) als ik zo die andere topics lees
Pagina: 1