Toon posts:

[MS Access] Machtigingen op mdb

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij met het volgende helpen.
Ik heb een .mdb toegestuurd gekregen maar, wanneer ik hem wil openen, krijg ik de melding:
U hebt niet de juiste machtigingen voor het gebruik van het object blahblah. Laat uw systeembeheerder of de persoon die het object gemaakt heeft, de juiste machtigingen voor u instellen.
Qua lees/schrijfrechten zit het wel snor, dat is het niet.

Afijn, toen ook de bijbehorende .mdw erbij gekregen en als ik de mdb open via die mdw (en met de juiste gebruiker inlog!) krijg ik opnieuw die melding.

Hoe kan ik toch in die database komen!? Ik snap er niets meer van...

• ICW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 08:26

ICW

google eerste hit met als zoek woord "mdw"

snelkoppeling maken en als locatie dit opgeven bestands namen aanpassen
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\MSACCESS.exe" "C:\test\suppliers.mdb" /WRKGRP "C:\test\secure.mdw"

hier kom je toch wel uit.

[ Voor 27% gewijzigd door ICW op 15-04-2005 18:12 ]

The one, the only, the original ICW

Verwijderd

Topicstarter
ICW schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:10:
google eerste hit met als zoek woord "mdw"

snelkoppeling maken en als locatie dit opgeven bestands namen aanpassen
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\MSACCESS.exe" "C:\test\suppliers.mdb" /WRKGRP "C:\test\secure.mdw"

hier kom je toch wel uit.
Thanks maar zo ver was ik idd al wel. Probleem is dat na het inloggen (met een correcte gebruikersnaam/ww) ik alsnog die melding krijg.

Ik zou bijna denken dat de mdw niet bij de mdb hoort. Want het inloggen gaat goed (=mdw) maar het vervolgens openen van de mdb gaat niet goed. Maar er is helemaal geen andere mdw dus het MOET wel de goede zijn.

Is er een andere manier om alle permissions eruit te slopen/te resetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog geen steek verder. Is er niemand die mij verder kan helpen...? :(

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het zou nogal een beveiliging zijn als er een standaard manier was om hem uit te schakelen. En beveiligingen kraken is een beetje veel not done here. De enige die je verder kan helpen is de maker.

[ Voor 1% gewijzigd door Lustucru op 18-04-2005 10:29 . Reden: beveilingen ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland