Toon posts:

Probleem uitvallen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen :)

Ik heb het volgende probleem als ik soms mijn pc wil opstarten dan springt mijn monitor niet aan of herstart die halverwege het opstarten. Ook heb ik af en toe naar een bepaalde tijd een probleem dat die zichzelf soms zomaar opnieuw opstart. CPU hitte is niet te hoog is rond de 35 graden. Verder is er niks overclocked of wat dan ook.

Mijn specificaties zijn:

AMD 3000+ S939
Asus A8V Deluxe
ATI Radeon 9600SE
1X PC3200 333MHZ
1x PC3200 400MHZ
Samsung 120GB HDD
400W Voeding
Zalman 7000-ALCU (zoiets) koeler

Misschien weet iemand waar dit kan liggen?

PLZ Help zeer irritant probleem dit :|

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brak geheugen?
Brakke voeding?
Brak moederbord?

Echt van alles natuurlijk. Kun je niet even aangeven wat je zoal heb gedaan?

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door voor alle info, tips en suggesties mbt dit soort problemen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:08
De voeding waarschijnlijk. Kijk eens op www.atro.nl bij voedingen, dan met name de coolermaster 450watt die heel goed uit de test komt, en de tagan 480watt u-22. die is iets duurder maar ook meteen een top model.

• Noork
  • Niet online
ToFast schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:15:
De voeding waarschijnlijk. Kijk eens op www.atro.nl bij voedingen, dan met name de coolermaster 450watt die heel goed uit de test komt, en de tagan 480watt u-22. die is iets duurder maar ook meteen een top model.
Nou niet meteen die conclusie trekken natuurlijk. Eerst even kijken of dat wel zo is door je voltlijnen even in de gaten te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is net 2 weken oud :(

• Noork
  • Niet online
Dat zegt niks, misschien een maandagochtend exemplaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm kee misschien heb je wel gelijk zoiets moet het denk wel zijn maar et lijkt wel als ik de voltage wat meer op schroeft dat die wel goed opstart

Verwijderd

die 3000+ draait op 200MHz FSB. Dat vindt je 333MHz geheugenreep vast niet leuk. Haal die er maar eens uit en kijken wat ie dan doet ;)

edit: PC3200 is geen 333MHz
333MHz is PC2700.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 17:22 ]

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Het zou ook zoeits eenvoudigs kunnen zijn als een kaart die niet goed in zijn sleuf van het het moederbord zit. Het zou kunnen zijn dat je grafische kaart bijvoorbeeld niet goed vast zit en dat daardoor ook je beeldscerm geen kick geeft bij het opstarten.

Wanneer je bijvoorbeeld een kaart uit een sleuf trekt wanneer de pc aan staat zal deze ook rebooten. Dit kan dus ook gebeuren wanneer een kaart net wel of net niet in de sleuf zit.

Verwijderd

wat heb je nou dan al geprobeerd? :? we kunnen wel alles gaan opnoemen omdat het ook van alles kan weze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:21:
die 3000+ draait op 200MHz FSB. Dat vindt je 333MHz geheugenreep vast niet leuk. Haal die er maar eens uit en kijken wat ie dan doet ;)

edit: PC3200 is geen 333MHz
333MHz is PC2700.
Sorry typfoutje:)

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Malsain schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:21:
Het zou ook zoeits eenvoudigs kunnen zijn als een kaart die niet goed in zijn sleuf van het het moederbord zit. Het zou kunnen zijn dat je grafische kaart bijvoorbeeld niet goed vast zit en dat daardoor ook je beeldscerm geen kick geeft bij het opstarten.

Wanneer je bijvoorbeeld een kaart uit een sleuf trekt wanneer de pc aan staat zal deze ook rebooten. Dit kan dus ook gebeuren wanneer een kaart net wel of net niet in de sleuf zit.
Misschien dat dat het is dat sleufje waarmee je hem vast kan draaien zit er niet meer op omdat die er anders niet meer helemaal goed in past
Pagina: 1