Toon posts:

Temperatuur Cpu

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje over mijn temperatuur, als ik in me bios kijk is hij altijd 65-70 graden beedje hoog :( maar met bepaalde proggies is ie dan weer 35 graden ik zou graag van jullie willen weten waar ik op aan moet gaan: programma 35 graden: aida en bij speedfan staan een aantal temperaturen o.a. local zou dit mijn temp zijn van mijn cpu? Als ik trouwens me koelblok op begin vast pak kan ik hem makkelijk 1 minuut vast houden daarna krijg ik lamme arm ^^

screenshotje: http://img208.echo.cx/my.php?image=vaag7yd.jpg

specs: amd athlon xp 2400
mobo: Chaintech 7vjl deluxe apogee
vid kaart: geforce 4 ti 4200

alvast bedankt 1e post hier overigens ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je je koelblok kan vasthouden hoeft dat geen goed teken te zijn. Het kan betekenen dat hij geen goed contact maakt met je cpu. Daardoor wordt inderdaad het koelblok niet warm, maar je cpu uiteraard wel. Ik zou hier eerst even naar kijken.

Ook is het zo dat de temperaturen in je bios en met behulp van programma's vaak wat afwijken.

Verwijderd

Topicstarter
mwah hij zit cker wel goed gemonteerd artic silver erop niet teveel niet te weinig ;) en als je hem een beedje aandrukt word ie zon 3 graden kouder :X

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 13:22
hoi daniel,

welkom op GoT, over het algemeen zeg ik altijd dat een meting uit de bios verreweg het betrouwbaarste is, en daarnaast gebruik ik op een lopende systeem altijd everest home editon.

Wat jij zegt dat jouw bios 60+ aangeeft terwijl jij je koelblok makkelijk kunt vasthouden, kan wijzen op een slecht gemonteerde koeler.... 8)7
Het kan ook wijzen op een brakke bios uitlezing, persoonlijk vermoed ik het eerste, heb je de koeler zelf gemonteerd of is dat door een winkel gedaan?

mocht de koeler "echt" goed zitten, is het misschien eens tijd om een bios update te doen ....

nsa84

grrr iemand mij voor ;(

[ Voor 8% gewijzigd door nsa1984 op 15-04-2005 17:11 . Reden: smilly code correctie ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Hey, nou eerst was ie zelf gemonteerd door de winkel toen had ik dit ook zelfde temperaturen ong.
toen heb ik een nieuw koelblok + koeler gekocht en ook gemonteerd maar er was weinig verschil tussen de temperaturen :/

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Stress je processor eens. Als hij niet vastloopt, kun je ervan uitgaan dat die lagere temps waarschijnlijk de juiste zijn. Bovendien, zolang hij stabiel loopt, zou ik mij nergens druk over maken. ;)

Dus: http://gathering.tweakers...ssage/23051081#stresstest
en: http://gathering.tweakers...list_message/23051081#max

[ Voor 27% gewijzigd door Roamor op 15-04-2005 17:15 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De uitlezing van het BIOS en de waarden in EVEREST, SPEEDFAN, MBM etc. moeten in principe gelijk aan elkaar zijn.De gegevens komen immers van exact dezelfde sensoren.

In de PMG FAQ staan de waarden die een CPU mag hebben.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de tip RoamoR

ik doe nu een stress test je hoor zo van me ;)

maar me pc loopt super stabiel maar het ging me meer om het overclocken gewoon om te testen wat dat dingetje kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
kheb stress test gedaan is zelfs nu nog bezig na 20 minuten bij speedfan gaf ie max 81 graden aan das best wel veel dus :P maar hij draaide cker nog stabiel (hij draait nu zelfs nog en kan vanalles doen) ook veel proccessen op high gezet denk aan svchost, explorer en hij draait nog mooi, ook kan ik rustig me hand op het koelblok doen en voelt hij zon 30 graden :| ik weet ut nie meer hoor :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 17:47 ]

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:09:
....en als je hem een beedje aandrukt word ie zon 3 graden kouder :X
Dat zegt mij al genoeg. Dan maakt hij dus geen goed contact.

Verwijderd

Topicstarter
meer koelpasta dus? :x

• mjszwo
  • Niet online
Nee dat zeg ik niet, van teveel pasta kan hij ook weer warmer worden. Misschien dat die klemmetjes waarmee de heatsink is bevestigt niet genoeg druk uitoefenen? Als je zeker weet dat je de juiste hoeveelheid pasta hebt gebruikt en dat het blok er goed opzit zou ik niet weten wat het probleem anders kan zijn.

Het kan ook zijn dat de temperatuursensor gewoon kapot is, want volgens mij zou je cpu bij 81 graden allang kapot moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door mjszwo op 15-04-2005 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
hum ik heb cooler opnieuw geinstalleerd iets meer pasta, me temp ligt nu een stuk lager ong: 55 graden en 65 stressed ik denk dat dit de juiste temperaturen zijn. ik heb ook geen id bij hoeveel graden zon ding zou kunnen doorbranden maar aangezien hij afslaat bij 85 O_o. Ik bedank jullie allemaal hartelijk voor alle tips/links etc en kzie jullie wel op forum ;)

edit* owja heb ook het stangetje beedje gebogen voor wat meer druk, hij stond er niet zo strak op :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 18:37 ]

• Roamor
  • Niet online
"Iets meer pasta" klinkt mij niet goed in de oren. Er is maar 1 goede hoeveelheid; nauwelijks iets. De pasta is alleen bedoeld om minuscule gaatjes op te vullen (dus niet zichtbaar).

Ik zou de koeler er nogmaals af halen, heel dun (doorheenkijkbaar dun :) ), pasta aanbrengen en zorgvuldig de koeler opnieuw plaatsen. Let er ook op dat je bij het vastdraaien, niet 1 kant eerst helemaal doet, maar alle hoeken langzaam.

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx doe ik morge ff ff nieuwe troep halen ;)

btw vastklikke? O_O moet um met zon klem doen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 19:10 ]

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:08:
ok thnx doe ik morge ff ff nieuwe troep halen ;)
Hoezo? Heb je hem nu al leeg? :P

Ware het niet dat dat spul opdroogt in de tube, zou je het voor vele systemen gebruiken qua hoeveelheid.

Verwijderd

Topicstarter
klopt heb ut al tijdje heb ut ook voor vid kaart gebruitk

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel vragen die erg basic zijn :) Zoals je zelf ook hebt gemerkt kan je dus een heleboel oplossen door gewoon zelf wat te proberen en te doen :) Ook had je met de search al een heeleboel kunnen vinden :) vandaar dat zeze op slot gaat...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.