Toon posts:

PC shut down

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb een heel vreemd probleem met mijn pc, en ik zou echt niet meer weten wat het probleem is.

dit is mijn systeem:

Antec SLK3700 Black Quiet Edition | ASUS A8N SLI | AMD Athlon 64 3500+ S939 Winchester with Zalman CNPS7700-Cu | XFX 6800GT PCI-E 256MB DUAL DVI TV | Corsair 2X512MB DDR 400 Value Series CAS2.5 | OCZ Powerstream 420Watt PSU | Maxtor 200GB 8MB SATA150 7200 | Creative Audigy 2 ZS

Mijn systeem stopt er soms gewoon mee en dan sluit hij af.

Het moederbord en het geheugen zijn al eens vervangen. Na dat dit vervangen is geweest heb ik de kast constant open gehad voor een ganse week zonder dat het uitviel, dus ik dacht dat alles opgelost was. Kast weer dicht gedaan en 10 minuten later was het weer zo ver. Op dat ogenblik was ik 7 gig aant kopieren van de ene pc naar de mijne, dus niet aan het gamen ofzo.
Ik heb ook extra fans laten plaatsen + die zalman koeler, maar dit heeft niet geholpen.

Zou het misschien kunnen dat het nog de HD is die te warm wordt? want in de winkel hadden zo ook niet echt een idee meer wat het zou kunnen zijn. Zolang de kast open staat geen probleem, maar eens dicht valt hij na een tijdje uit.

Alvast bedankt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het zou misschien wel eens temperatuur kunnen zijn. Hou je temperaturen eens in de gaten zou ik zeggenl.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voeding brak?

Verwijderd

Klink echt als een tempratuur probleem ja...

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Dit lijkt inderdaad op een warmte probleem, hoeveel extra fans heb je en hoe zijn ze geplaatst?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door voor alle info, tips en suggesties mbt dit soort problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
temps lijken goed te zijn: na uur HL2 is temp 50 graden.

en het enigste dat echt warm aanvoelt is de HD, voeding moet zwaar genoeg zijn en is ook niet ext speciaal warmer wanneer kast open of dicht is.

Kameraad van mij heeft op zelfde moment exact de zelfde pc gekocht en die heeft geen enkel probleem, zonder extra koeler of fans

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van voor 1 120 mm fan die lucht zuigt en van achter een 120 mm die blaast, zoals zou moeten neem ik aan :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Post eens ook je andere temperaturen. Draai even een uurtje Prime en meet je temps opnieuw.

Post ook eens je volt lijnen. Misschien dat je gewoon een brakke voeding hebt, zoals hierboven als is vermeld.

Oh ja, voor 2 post na elkaar kun je dezeAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:52:
ik heb van voor 1 120 mm fan die lucht zuigt en van achter een 120 mm die blaast, zoals zou moeten neem ik aan :)
Elke fan blaast en zuigt :P Maar het is het beste om aan de voorkant de lucht er in te blazen en aan de achterkant (bij je CPU-koeler) de warmte naar buiten te blazen zodat de warme lucht direct wordt afgevoerd.

Staan er in de Event Viewer nog foutmeldingen (waarschijnlijk zijn de reboots het gevolg van een BSOD en die worden hier in een log bijgehouden).

Verder lijken me de voltages ook wel handig ter info (of de voeding het nou zou moeten kunnen hebben of niet, fabrieksfouten kunnen altijd voorkomen).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 16:57 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 07:27

SeatRider

Hips don't lie

Voor de hand liggend: Windows 2000 systeem met bepaald virus wil ook spontaan shutdownen. Alleen dan geeft ie het wel aan dat ie een shutdown commando heeft gekregen en binnen 60 sec down gaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win xp pro

ik heb niets overclocked, alles staat op standaard, voor temps en volts zou ik thuis een moeten zien, want ben op werk nu
Pagina: 1