Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
Op een windows 2000 domein hebben wij een probleem met een aantal werkstations met inloggen. Het is een gecombineerd domein met windows xp sp2 en windows 2000 sp4 werkstations.

Het probleem is dat het inloggen vanaf een xp werkstations verschrikkelijk traag gaat. Hij logt in en het duurt een minuut of 7 voordat dit daadwerkelijk gebeurt is. De melding die ik heel de tijd te zien krijg is :“Uw instellingen worden geladen “. Na het inloggen werkt overigens alles perfect.

Op google heb ik weinig oplossingen kunnen vinden. De meeste oplossingen die aangeboden worden gaan over DNS. Ik heb de DNS nagekeken maar dit werkt naar behoren.

Instellingen server :
Ip : 192.168.26.1
Subnet : 255.255.255.0
DNS : 192.168.26.1
Gateway : 192.168.26.2 (netscreen ns5gt)

De werkstations krijgen middels een DHCP server hun adres. Deze draait op de windows 2000 server. De werkstation instellingen :
Ip : 192.168.26.20 t/m 99
Subnet : 255.255.255.0
DNS : 192.168.26.1
Gateway : 192.168.26.2 (netscreen ns5gt)

Uiteraard heb ik zelf het één en ander zitten uitproberen.

1. Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt op de server. Wanneer ik vervolgens inlog op de xp machine gaat dit goed. Log ik vervolgens in op de 2000 machine en dan weer op de XP machine gaat het allemaal goed.
2. Maak ik een nieuwe gebruiker aan en log ik in op de 2000 machine gaat dit goed. Log ik vervolgens in op de XP machine, duurt dit weer een minuut of 7.

Wanneer ik de ntuser.dat kopieer van een “xp profiel” naar een “2000 profiel”, en vervolgens inlog op XP werkt dit als een trein. Het lijkt dus allemaal verkeerd te gaan op het profiel.

Eventvwr geeft geen foutmeldingen.

Is er iemand die weet wat de oplossing is of wat ik verder kan gaan proberen ? Mocht er meer info nodig zijn dan geef ik dat graag ...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Move NT > WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je een beetje gezocht verder. Hier staan misschien wat mogelijke oplossingen:
traag inloggen op Win2k Server
[rml][ Win2K Serv] Inloggen op Domein TRAAG![/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Het inloggen duurt lang op mijn domein. Mijn O.S. is Win2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Noork schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:36:
Heb je een beetje gezocht verder. Hier staan misschien wat mogelijke oplossingen:
traag inloggen op Win2k Server
- Forward en reverse zone records zijn aangemaakt voor de werkstations
[rml][ Win2K Serv] Inloggen op Domein TRAAG![/rml]
- De oplossinge van odessey had ik al aan staan ...

Resolven ed gaat goed vanaf de werkstations.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
nljagfan schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:37:
Ik heb hetzelfde probleem. Het inloggen duurt lang op mijn domein. Mijn O.S. is Win2003.
En wat is jouw exacte situatie? Welke service packs en welke meldingen?

Tonnetje, zijn alle systemen up to date? Lijkt erop dat het profiel wat onder 2000 wordt aangemaakt niet goed overweg kan met XP. Mijn ingeving is dat er een of andere converter op los wordt gelaten welke er ontieglijk lang over doet...

De topictitel pas ik even aan, zodat je OS vooraan staat in de titel:
xp login op w2k server gaat traag! > [2000/XP] Login op 2000 na login op XP erg traag*

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 15-04-2005 19:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sanfranjake schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:16:
Lijkt erop dat het profiel wat onder 2000 wordt aangemaakt niet goed overweg kan met XP. Mijn ingeving is dat er een of andere converter op los wordt gelaten welke er ontieglijk lang over doet...
Als je XP in classic look + classic startmenu afdwingt niet.
Heb je de teletubbie look nog aanstaan dan zou ik als win2k doos ook dat profiel niet willen :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
sanfranjake schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:16:
[...]

Tonnetje, zijn alle systemen up to date? Lijkt erop dat het profiel wat onder 2000 wordt aangemaakt niet goed overweg kan met XP. Mijn ingeving is dat er een of andere converter op los wordt gelaten welke er ontieglijk lang over doet...

De topictitel pas ik even aan, zodat je OS vooraan staat in de titel:
xp login op w2k server gaat traag! > [2000/XP] Login op 2000 na login op XP erg traag*
Ja de systemen zijn up to date. SP2 staat er op en de patches worden geinstalleerd middels SUS.
BackSlash32 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:12:
[...]

Als je XP in classic look + classic startmenu afdwingt niet.
Heb je de teletubbie look nog aanstaan dan zou ik als win2k doos ook dat profiel niet willen :+
Is die eerste opmerking nou serieus bedoeld of niet ? Die tweede laat ik maar voor wat het is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tonnetje schreef op maandag 18 april 2005 @ 08:33:

Is die eerste opmerking nou serieus bedoeld of niet ? Die tweede laat ik maar voor wat het is....
Beide zijn bloedserieus bedoeld.
En als je even nadenkt snap je ook wel waarom (verschillen).

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 18-04-2005 23:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
De classic look + startmenu zijn ook afgedwongen middels policies. Dit is al vanaf het begin af aan geweest.

We zien ook verschillen qua grote in de NTuser.dat. Het lijkt er op dat daar iets in staat wat de XP machines niet geheel begrijpen/kunnen inlezen.

Maar heb jij (BackSlash32 ) nog een idee waar ik naar kan kijken oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welke templates (adm files) gebruik je? Die voor windows XP (SP2) of voor Window 2000 (SP4).

Je kan 2 OU's maken voor PC's , 1 voor W2K en 1 voor Windows XP. En daar per OU de verschillende ADM files + policies op toepassen.

Je kan problemen krijgen met Win XP SP2 adm templates, zie technet, er zijn een aantal dingen die de Windows 2000 server niet kan intepreteren als je je de policy's aanpast of nieuw aanmaakt en krijg je errors te zien.

Seen that, en ben terug gegaan naar de Windows XP SP1 adm templates.

En wat is het probleem om alle werkstations naar Windows XP gelijk te trekken? Door een mengeling van w2k en win xp is het (imho) moeilijk te beheren en overzicht te houden. Omdat je niet weet wat je aantreft tenzij je in de naamgeving er rekening mee heb gehouden.
Standaardisatie is veel makkelijker (heterogeen netwerk).

PS.
Niet vergeten om je Internet Explorer temp en andere temp dir's te excluden in je policy ? En hoe werk je met profiles? Roaming of local ?

[ Voor 14% gewijzigd door aReaRe op 09-05-2005 17:00 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Riemer schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:54:
Welke templates (adm files) gebruik je? Die voor windows XP (SP2) of voor Window 2000 (SP4).
Wij maken gebruik van de XP2 adm files

Je kan 2 OU's maken voor PC's , 1 voor W2K en 1 voor Windows XP. En daar per OU de verschillende ADM files + policies op toepassen.
Dat ga ik uitproberen.

Je kan problemen krijgen met Win XP SP2 adm templates, zie technet, er zijn een aantal dingen die de Windows 2000 server niet kan intepreteren als je je de policy's aanpast of nieuw aanmaakt en krijg je errors te zien.
Zijn dat de errors dat strings in policies truncated zijn ? Want daar zijn updates voor te krijgen. Verder heb ik nog nooit meldingen gezien bij het aanpassen van policies.

Seen that, en ben terug gegaan naar de Windows XP SP1 adm templates.

En wat is het probleem om alle werkstations naar Windows XP gelijk te trekken? Door een mengeling van w2k en win xp is het (imho) moeilijk te beheren en overzicht te houden. Omdat je niet weet wat je aantreft tenzij je in de naamgeving er rekening mee heb gehouden.
Standaardisatie is veel makkelijker (heterogeen netwerk).
Dat zijn simpelweg de kosten.

PS.
Niet vergeten om je Internet Explorer temp en andere temp dir's te excluden in je policy ? En hoe werk je met profiles? Roaming of local ?
Jep de standaardirs worden uit het profiel gehaald. We maken gebruik van Roaming profiles.
Maar heb jij zelf dit probleem ook gehad met het langzaam inloggen op XP werkstations met een gecombineerd w2k en wxp netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Tonnetje schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:01:
[...]

Maar heb jij zelf dit probleem ook gehad met het langzaam inloggen op XP werkstations met een gecombineerd w2k en wxp netwerk ?
Ja :|

Erfenis van voorganger systeembeheerder (plus meer troep) met roaming profiles die geen exclude had gedaan op diverse temp dir's :X
Dus daar ging bij een normale gebruiker bij inlog zo'n 3gb aan tijdelijke bestanden over een 100mb link :X Dat gaf wat inlogtraagheid en een overvolle server.

Aangepast dus middels policy 8)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
ik denk toch dat wij het allebei over wat anders hadden :)

Het probleem is inmiddels opgelost. Er stond een policy aan dat het configuratiescherm gedisabled was.

Na dit ge-enabled te hebben gaat het inloggen normaal.

Vaag maar raar. Het heeft een hoop tijd gekost, maar ben er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel heel raar, ik heb hier ook hetzelfde probleem, maar ik wil dus niet dat mensen hier in het configuratiescherm mogen komen, dus hoe omzeil je dat dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 16:41

Hmail

Doet ook maar wat.

http://www.microsoft.com/...r/reskit/en-us/gp/143.asp voor Windows 2000, en in Windows 2003 gaat het via User Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Prohibit access to the control panel. :Y)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Ik zet gewoon de policy aan dat ze in control panel mogen komen. Ver volgens zorg ik er voor dat bijv. desk.cpl oid geladen wordt.

Pagina: 1