[Php] Problemen met foto uploaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede Webmasters,

Ik heb een profielensite voor jongeren http://www.funkybabes.nl http://www.funkyhunks.nl Sinds 12 dagen is die online, hij heeft tot gisteren op een shared hostingpakket gedraaid via Yourhosting. De 2de werd ik door yourhosting gebeld met de mededeling dat de site te zwaar is voor de server en dat ik moest verhuizen naar een colocated server of dedicated. Woensdag heb ik me server opgehaald in belgie, en deze gisteren samen met de server beheerder geconfigureerd de hele site overgehaald en de server in de racks van redbus gehangen. De site draait nu op me eigen server. Alleen we hebben een probleem de server herkend vreemde tekens niet zoals dit bijvoorbeeld * Aangezien dit heel veel problemen met zich meebrengt waaronder met het uploaden van fotos die die niet weergeeft bij leden met een vreemde teken in hun profielnaam, is mijn vraag aan jullie hoe kan ik dit het beste oplossen. Ik heb het vermoeden dat de server sommige vreemde tekens als een wildcard ziet.

Hieronder vind je de specificaties van de server.

1x Tot 2 x XEON 3.6Ghz // 6GB DDR // 2 x SATA RAID 0,1 // hot-swap // IPMI.
2x 1024MB DDR ECC Registered
2x 74GB SATA, 10 000rpm, 8MB cache
1x X6DVA-EG 1U ServerBoard, 2 x Intel Gbit LAN, VGA, PCI-X 64bit
2x XEON 3.0Ghz - 800Mhz - 1MB
1x SC811T-420, 1U, 420W voeding, sliding rails inclusief, 2 x SATA hot-swap
1x SATA RAID 0/1 controller. Alleen Windows en Red Hat/SuSe.
1x IPMI 2.0: reboot/power on/remote console/hardware monitor/... over IP (LAN) !!
1x UTP 1 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat voor besturingssysteem/webserver draait er op je bakkie ?
lijkt me niet geheel onbelangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:10

KRASH

Juist ja...

Apache 2.0.53
Debian 3.1
PHP 4.3.10-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:29:
en wat voor besturingssysteem/webserver draait er op je bakkie ?
lijkt me niet geheel onbelangrijk ;)
Sorry ben ik vergeten om erbij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
dit lijkt mij niet echt een P&W topic. Maar ik mis nogal wat informatie zodat zelfs op een ander board dit toch gesloten gaat worden. Hoe heb je het ingestelt? wat zijn de locales? heb je een distro gekocht (dan heb je recht op support)?
etc etc Met deze post kunnen niet veel mensen iets

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44

Eijkb

Zo.

Heeft iig niets met je hardware te maken. Meer met je configuratie. Heb je linux of windows draaien? En hoeveel profielen heb je draaien? Beetje vreemd dat zo'n site na 12 dagen al te zwaar is. Duizenden bezoekers per dag? Iig, kijk eens naar je webserver settings en dan met name mime types en Charset.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 11:10

KRASH

Juist ja...

Eijkb schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:31:
Heeft iig niets met je hardware te maken. Meer met je configuratie. Heb je linux of windows draaien? En hoeveel profielen heb je draaien? Beetje vreemd dat zo'n site na 12 dagen al te zwaar is. Duizenden bezoekers per dag? Iig, kijk eens naar je webserver settings en dan met name mime types en Charset.
Als je op een shared hosting draait met meerdere sites is een site al snel te zwaar, hij draait nu prima.

Webserver settings zal ik eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het handiger even de bestandsnamen van foto's te renamen tijdens het uploaden. Anders wordt het ook zo'n zooitje op je server. Gewoon overzichtelijke namen genereren met b.v. een userid en volgnummer of zoiets. Je kunt misschien ook denken aan de functie urlencode.
Pagina: 1