Beste mede tweakers,
Ik heb gisteren FreeBSD 5.4-RC2 gedownload en wou die vandaag ffjes gaan installeren. Gisteren had ik het al geinstalleerd in VMware en dat ging perfect
Maar... toen ik vandaag FreeBSD op m'n pc wou gaan installeren hing ie opeens.
De kernel boot wel, maar na het detecteren van de partities op de schijven stopt ie ermee. Het laatste wat ik te zien krijg is CD-ROM detectie oid. Met/zonder ACPI maakt geen verschil, ook safe mode blijft hangen. Als ik verbose logging (oid) aanzet dan zie ik voordat ie hangt de partitie tabel die gedetecteerd is door GEOM (?).
PC
Mobo: A7N8X Deluxe rev2.0
CPU: Athlon XP 2800+
HD: 60 gb @ IDE + 160 GB @ IDE
Ik heb geprobeerd (zonder effect)
- kernel te laden met DMA uitgeschakeld
- SATA aan/uit (via jumper @ mobo; SATA heb ik normaal uit staan [gebruik het niet] )
- Zonder harde schijven geboot
Weet iemand wat het probleem is ?
Bij voorbaat dank
Ik heb gisteren FreeBSD 5.4-RC2 gedownload en wou die vandaag ffjes gaan installeren. Gisteren had ik het al geinstalleerd in VMware en dat ging perfect
De kernel boot wel, maar na het detecteren van de partities op de schijven stopt ie ermee. Het laatste wat ik te zien krijg is CD-ROM detectie oid. Met/zonder ACPI maakt geen verschil, ook safe mode blijft hangen. Als ik verbose logging (oid) aanzet dan zie ik voordat ie hangt de partitie tabel die gedetecteerd is door GEOM (?).
PC
Mobo: A7N8X Deluxe rev2.0
CPU: Athlon XP 2800+
HD: 60 gb @ IDE + 160 GB @ IDE
Ik heb geprobeerd (zonder effect)
- kernel te laden met DMA uitgeschakeld
- SATA aan/uit (via jumper @ mobo; SATA heb ik normaal uit staan [gebruik het niet] )
- Zonder harde schijven geboot
Weet iemand wat het probleem is ?
Bij voorbaat dank