Na een ghost van een machine van 20 naar 160 gb schijf wil Windows XP Home SP2 helaas niet meer verder booten dan het Welkoms Scherm. Onder het ghoste is de computer een keer vastgelopen en ben ik opnieuw begonnen. Ervan uit gaande dat alles nu goed gegaan was heb ik de 20 gb schijf maar meteen leeggegooit en met partition magic een nieuwe partitie aangemaakt. En toen boote hij niet meer
Het lijkt alsof hij het op de achtergrond nog wel doet, er is af en toe hdd activiteit maar op het scherm verschijnt niks. Ook niet na ctrl-alt-del, ctrl-esc, ctrl-shift-esc, shift inhouden tijdens het opstarten.
Op internet heb ik al gezocht, het zou spyware kunnen zijn maar een scan van adaware vindt niks bijzonders.
Dat ik Windows niet meer in kom is lastig, dat ik hem niet opnieuw in-place kan instaleren vindt ik vervelender: Je krijgt niet de optie om hem te vervangen. Komt dat omdat ik een SP1 cd heb of werkt dat ook? Een upgrade naar Professional SP2 wil overigens ook niet helpen: Als je boot van CD krijg je die optie gewoon niet.
Verder informatie: Windows XP Home, SP2, celeron 2 ghz, 512 mb geheugen, 160 gb maxtor hdd..
Wat ik nog meer heb geprobeert:
- memtest
- chkdsk,
- via bartpe alles uit het opstarten gegooit
- virusscan, adaware scan,
- Register van een paar dagen terug gezet (%systemroot%\system32\config dus),
- boot.ini rebuilden
(edit: Safemode en alle andere F8 opties geven trouwens hetzelfde probleem..)
Het lijkt alsof hij het op de achtergrond nog wel doet, er is af en toe hdd activiteit maar op het scherm verschijnt niks. Ook niet na ctrl-alt-del, ctrl-esc, ctrl-shift-esc, shift inhouden tijdens het opstarten.
Op internet heb ik al gezocht, het zou spyware kunnen zijn maar een scan van adaware vindt niks bijzonders.
Dat ik Windows niet meer in kom is lastig, dat ik hem niet opnieuw in-place kan instaleren vindt ik vervelender: Je krijgt niet de optie om hem te vervangen. Komt dat omdat ik een SP1 cd heb of werkt dat ook? Een upgrade naar Professional SP2 wil overigens ook niet helpen: Als je boot van CD krijg je die optie gewoon niet.
Verder informatie: Windows XP Home, SP2, celeron 2 ghz, 512 mb geheugen, 160 gb maxtor hdd..
Wat ik nog meer heb geprobeert:
- memtest
- chkdsk,
- via bartpe alles uit het opstarten gegooit
- virusscan, adaware scan,
- Register van een paar dagen terug gezet (%systemroot%\system32\config dus),
- boot.ini rebuilden
(edit: Safemode en alle andere F8 opties geven trouwens hetzelfde probleem..)
[ Voor 3% gewijzigd door Roel op 15-04-2005 16:06 ]
Resistance is futile (If < 1 Ohm)