Toon posts:

CD-speler en DVD-brander lezen geen CD/DVD's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag merkte ik dat én mijn CD-romspeler en mijn DVD-brander geen CD's of DVD's meer lijken te lezen.
Van alle soorten CD's en DVD's die ik geprobeerd heb wordt alleen een lege beschrijfbare CD of DVD in de brander herkend. Beschreven CD's (zelf gebrand of niet) worden dus NIET meer gelezen. In de verkenner zie je ook niets, behalve dat als ik een beschreven CD in mijn DVD-brander stop, de tekst die voor mijn Drive-letter staat verandert van 'Dvd-rw-station' naar 'Cd-rom-station'. Als ik de drive benader vanuit de verkenner laat deze een leeg scherm zien (terwijl ik op een andere PC de CD wel gewoon kan lezen. Ik kan met de DVD-brander wél CD/DVD's branden en ook kopiëren vanaf de CD-romspeler!? Hardware wordt in Windows wel goed herkend, zo lijkt het tenminste. Eén en ander heeft ook goed gefunctioneerd tot nu toe.
Ik heb trouwens Windows XP Professional SP2 NL, hardware is een CD-romspeler van Compaq (type LTN486S) en een DVD-brander van NEC (type ND-3520A). Beiden zitten aangesloten op de 2e IDE-controller, CD-romspeler als master en DVD-brander als slave, van een Dell Dimension 2400.

Heeft iemand een idee hoe dit veroorzaakt kan zijn en (belangrijker) hoe dit opgelost kan worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 15:56 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Probeer eens van een CD to booten (bijv een WinXP installatie CD). Als dat ook niet lukt, heb je waarschijnlijk een hardware probleem, maar als het wel lukt, is het meer waarschijnlijk dat het aan je OS ligt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Booten vanaf CD werkt ook probleemloos... Was al bang dat het een OS-probleem zou kunnen zijn, maarja hoe dit op te lossen zonder een herinstallatie van XP?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Check Roxio KB artikel EE6000149 eens. Het zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

Sorry dat het niet te linken is, maar hun KB lijkt niet (makkelijk) te linken. Ik herinnerde me hier iets over en deed een search voor het woord "filter". De eerste op de lijst; "How to re-create the Upper and Lower filter values" is wat ik in gedachten had.

[ Voor 5% gewijzigd door Device Manager op 16-04-2005 15:36 . Reden: spelfoutje ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>