Toon posts:

DVD/MD topic gesloten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Las net een topic van een jongen die de muziek van een DVD wilde kopieren op Mini-disc. Dit topic werd door JAG op slot gegooid met als motivatie iets in de trant van 'kopieren mag niet, en daarom gooi ik er een slot op'.
Mijn vraag: Is dit niet een beetje kort door de bocht ? Als die jongen een kopietje wil maken voor eigen gebruik (in de auto, hij wil de liedjes horen zonder gebrabbel ertussendoor, voor in de walkman etc.), dan is daar toch niets illegaals aan ?
Op deze manier creeer je een situatie waarin iedereen zich met samengeknepen billen aan zelfcensuur gaat onderwerpen (vgl. het hele gedoe rondom political correctness in de VS).
Dat je op Tweakers geen illegale praktijken mag propageren; helemaal mee eens. Maar elk topic waarin het woord "kopieren" in voorkomt al op voorhand de nek omdraaien lijkt meer op een oldskool heksenjacht, dan op een (volwassen) forum proberen te runnen.

En dat wilde ik even kwijt. (Ugh!)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Jag

Ik snap dat je dit denkt, en ik denk er in principe hetzelfde over. Alleen is het in dit geval een kopieerbeveiliging. Tenminste dat denk ik, vanwege de no copy melding. Ik weet dat zo'n beveiliging er ook op zit bij MD's. En kopieeren is natuurlijk niet fout, en zou ik ook niet closen, maar als ergens een kopieerbeveiling op zit houdt het op natuurlijk.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Levert een interessante vraag op; In hoeverre is een kopieerbeveiliging die een kopie voor eigen gebruik (in geval van data: back-up) onmogelijk maakt onrechtmatig ? (heb rechten gestudeerd, vandaar mijn interesse)

• SnoW
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:21
Wat Sony voor gedachtengang had bij het inbouwen van die beveiliging, doet niet ter zake. Feit is dat de Nederlandse wet het toestaat een kopie te maken voor eigen gebruik. En die Nederlandse wet is hetgene waar GoT mee te maken heeft. Het sluiten van dat topic vind ik dus geheel onterecht.

• Jag
  • Laatst online: 08:50

Jag

Er is bepaald door de adjes en moderators dat kopieerbeveiligingen slopen illegaal is.
Dit is wel een speciaal geval, want je zou kunnen beweren dat de kopieerbeveiliging alleen bedoeld is tegen digitaal kopieeren.
Maar goed, ik wil niks onterecht dichtgooien, dus ik zal even overleggen.

Jag

• AntonT
  • Laatst online: 13:13

AntonT

One Ton!

Kopiëerbeveliging omzeilen sluiten we eigenlijk. Een analoge mogelijkheid werkt ook zo'n beetje op die manier, maar ei'k heb je geen beveliging die je ontloopt.

Ik denk dat als je dus het digitale geluid wilt opnemen, en men komt op een kopiëerbeveiligings-crack, we het moeten sluiten, en als het gewoon om "ruis" (bijv. surround of extra kanalen) filteren gaat we het open kunnen laten.

TOTDAT de een of andere instantie begint moeilijk te doen of er een strengere mening is van een ander Adje/Modje kan het dus open blijven, mits er geen cracks of iets in die trant wordt gepost. In dat geval is het - helaas - direct sluiten.

Jag is op de hoogte van mijn mening en opent de thread weer. ;)

• Hillie
  • Laatst online: 13:17

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anton: er zijn zat digitale oplossingen die de kopieerbeveiligingen eruit halen. Niet eens iedere S/P-DIF interface laat het intact :). En anders pomp ik hier gewoon de data even met een extra kabeltje over de ADAT bus (ADAT = 8 sporen mono, 24bit (max), 48KHz (max) optisch) ;).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1